VLOGOLÁS

Technikák tartalmad minőségének javításához

Nem olyan nehéz elérni, hogy közösségimédia-tartalmaid kiemelkedjenek a tömegből. Ezekkel a fényképezési és vlogolási tippekkel javíthatod posztjaid minőségét.
Canon Camera
A közösségimédia-platformok tele vannak olyan emberekkel, akik próbálják tartalmaikat észrevetetni másokkal. De hogyan tudod elérni, hogy posztjaid kiemelkedjenek a tömegből?

A négy művész szerint, akik részt vettek a Canon Alkotói csapat együttműködési kampányában, mindössze három dologra van szükséged: szenvedélyre az alkotásoddal kapcsolatban, a kreatív határaid feszegetésére és a lehető legjobb minőségű posztokra.

Az első kettő rajtad múlik, a harmadikhoz pedig adunk néhány fényképezési és vlogolási tipp, kezdő és haladó influencereknek egyaránt.

1. Szerezz be egy markolatot… és egy állványt

Egy kék hajú nő egy laptop előtt ül, miközben egy kis állványon lévő Canon fényképezőgép filmezi.
A fényképezőgéppel történő vlogolás egy klasszikus technika, amelyet a Canon legjobb vlogger fényképezőgépei, például a változtatható képszögű kijelzővel rendelkező Canon EOS M50 Mark II és a kihajtható érintőképernyős Canon PowerShot G7 X Mark III jelentősen megkönnyít. Egy markolatállvány segítségével pedig még magasabb szintre emelheted a kézből készített tartalmaid minőségét. A markolatállványok új, kényelmes kameraszögek használatát teszik lehetővé, és a felvételek esztétikai minőségét is javítják. A dönthető Canon HG-100TBR állványmarkolat lehetővé teszi az álló helyzetű felvételkészítést – tökéletes megoldás Instagram és TikTok történetek készítéséhez. Segítségével magasabb, előnyösebb szögekből készíthetsz szelfiket, amiktől a posztjaid még különlegesebbek lesznek.

A Canon HG-100TBR állványmarkolat kitágítja kreativitásod határait. Állványként is használható, így stabil alapot biztosít a teljes testet magába foglaló felvételekhez, az oktatóanyagokhoz vagy a szélesvásznú felvételekhez, amelyekben a barátaid vagy a környezet is látható. Nifè, TikTok sztár és táncos ezt a markolatot használja számos tartalmához, és gyakran párosítja az EOS M50 Mark II beépített, videó-önkioldó funkcióval rendelkező Bluetooth-os távvezérlőjével.

„Néha kézben tartott felvételeket készítek, de néha le kell tennem a készüléket, és távolabb mennem. Időnként csak a felsőtestemnek, időnként a teljes testemnek látszódnia kell a felvételen. Tudnom kell szabadon mozogni, és időre van szükségem ahhoz, hogy beálljak a kezdéshez” – mondja. „A távvezérlő igazán hasznos. Segítségével a felvételek rövidebbek lettek. Nem kell levágnom az elejét, vagy újraindítanom a zenét, mert a zeneszám már réges-régen elkezdődött.”

2. A lassított felvételkészítés révén egyetlen pillanatról sem maradsz le

Egy személy egy Canon PowerShot G7 X Mark III fényképezőgéppel egy neonszínű epret ábrázoló grafitit filmez.
Fontos, hogy a követőidnek a lehető legrészletgazdagabb felvételeket biztosítsd. Ezért van, hogy a tartalomkészítők számára készült legjobb fényképezőgépek képesek lassított felvételeket rögzíteni. A lassított felvételek használatával növelheted tartalmaid drámai hatását vagy feszültségét, illetve biztosíthatod, hogy nézőid ne maradjanak le a fontos pillanatokról.

Videó módban a Canon PowerShot G7 X Mark III 120 képkocka/mp-es sebességgel képes Full HD minőségben rögzíteni. A 120 képkocka/mp-es lassított felvétel automatikusan 30 képkocka/mp-es, de négyszer lassabb felvételt eredményez. Fat Cap Sprays ezzel a technikával rögzíti az intenzív színek áradatát, megragadva alkotásai vibrálását és szépségét.

„Az emberek jobban reagálnak a jó minőségű tartalomra, ha a színek ugyanolyan módon jelennek meg a képernyőn, mintha az utcán látnák az alkotásom” – magyarázza. „Amikor ragyogó hatást fújok fel, az nagyon poros tud lenni. Olyan, mint egy nagy láng. A PowerShot G7 X Mark III 120 képkocka/mp-es sebességgel készít felvételeket, így kiváló módon tudom megörökíteni a poros lánghatást. Ily módon képes vagyok megmutatni műveim csodálatos részleteit és az alkotás folyamatát, ahogy az a valóságban megtörténik.”

3. Maradj fókuszban az AF-követéssel

A Canon EOS R6 egy leválasztott külső mikrofonnal a fűben – a háttérben egy személy futballtrükköt csinál.
Annak érdekében, hogy tartalmad a lehető legjobban nézzen ki, használd fényképezőgéped autofókusz rendszerét, hogy a témád mindig tűéles legyen.

A Canon EOS RP és a Canon EOS R6 egyaránt rendelkezik Dual Pixel CMOS AF funkcióval, valamint arc- és szemkövetéssel, így kiválóan alkalmas egyéni tartalmak készítésére, de a gyors tempójú mozgásokat is képes lekövetni. Engedélyezd a Servo AF funkciót a fényképezőgép AF kezelőpaneljén, hogy felvétel közben folyamatosan fókuszban tartsa a témád. Ha az AF-módot Arcfelismerés és -követés módra állítod, a fényképezőgép automatikusan érzékeli, fókuszba helyezi és követi a kereten belüli arcokat, míg a tárgyak az érintőképernyő megérintésével követhetők.

Ewan Baggott (más néven EABSkills), futballista vlogger egy Canon EOS R6 fényképezőgépet használ, amely keretének teljes területén fókuszpontok helyezkednek el, hogy a téma mindig fókuszban maradjon, függetlenül attól, hogy milyen gyorsan mozog.

„Számomra a legfontosabb funkció az autófókusz.” – mondja. „Általában olyan gyorsan mozgok, hogy a felvételeim jobbra, balra, felfele és lefele mozognak. Akár ki is mozoghatok a felvételből, majd vissza, a gép sosem veszíti el a fókuszt.”

4. Szabj személyre minden felvételt

Az állóképek ugyanolyan fontosak, mint a videók, hogy követőid megkapják a kívánt tartalmat, ezért létfontosságú, hogy a közösségi oldalakra feltöltött tartalmak tükrözzék a kreativitásod.

Minden Canon EOS fényképezőgép egyedi képstílusokkal rendelkezik a fényképek paramétereinek személyre szabásához. Tölts le vagy hozz létre saját egyedi képstílusokat, töltsd fel őket a fényképezőgépedre, és gyűtsd be a like-okat az egyedi képeiddel.

A brit díjnyertes zenész és producer, Jack Garratt szereti a fotózás révén kifejezni önmagát, és a képstílusok segítségével egyénivé varázsolni fényképeit. „Létrehoztam egy képstílust a Canon EOS RP fényképezőgépemhez – egy fekete-fehér előbeállítás, amely minden képet csodálatossá varázsol. Sok képet készítek a kutyámról, és minden eddig készített fénykép úgy nézett ki, mint egy Annie Leibovitz kép” – meséli.

5. Zoom helyett használj fókusztávolságot

A young man in a white hooded jumper adjusts the settings on his camera.

Focal lengths aren't just for zooming in close or out wide, they can also be used as a tool for creative expression. You can change the entire feel of your content, by simply choosing the right length of lens.

A fókusztávolság jelentős módon megváltoztathatja a tartalom művészi érzetét. Kísérletezhetsz különböző objektívekkel a hangulat és a hatás finomhangolásához.

A nagy látószögű objektívek az előtérben lévő témák felnagyításával megváltoztatják a néző távolságérzékelését, ami növeli a jelenet mélységét. Ez személyes érzetet kölcsönöz a képnek, bevonja a szemlélőt, mintha ott ülnének a szobában veled – kiváló az otthoni szóló tartalmak, például oktatóanyagok készítéséhez.

A teleobjektívek keskenyebb látómezővel rendelkeznek és közelebb hozzák a dolgokat, összetömörítve kép mélységét. Egy közepes teleobjektív, például egy 85 mm-es előnyös az arcok fotózásához, míg egy hosszabb teleobjektív révén a fényképezőgép távolabb maradhat az akciótól, például futballtrükkök bemutatásakor. A távolság is tömörödik, így a kép kisebb mélységélesség hatását kelti, mert az elmosódott háttér úgy fog tűnni, mintha közelebb lenne a fókuszban lévő témához. Nagyobb méretű objektívekkel szabályozhatod a környezetet, az elmosódással elkülönítheted és kiemelheted a fontos részeket, profi hatást kölcsönözve a képnek.

Canon EOS R6 fényképezőgépével és Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM objektívjével Ewan a teleobjektív képtömörítését alkalmazta, hogy a kaput saját magával együtt a keretbe foglalhassa. „A fényképezőgépet elég messzire teszem le” – magyarázza. „A felezővonalon helyezem el, és 200 mm-es zoomot alkalmazok. Ennek eredményeként egy nagyon kellemes, kis mélységélességet kapok.”

Így nem csak a kép fog jól kinézni, de a fényképezőgép is biztonságos távolságban lesz, miközben bemutatja a trükköket.

6. Streamelj élőben

Egy mustárszínű kanapén ülő szakállas fiatalember egy Canon fényképezőgépet állít fel, hogy lefilmezhesse magát.
A sikeres online tartalomgyártók életében fontos pont az élő közönséggel való kapcsolat és interakció, amelyen keresztül valós időben oszthatod meg velük kreativitásod kibontakozását. Szerencsére a legtöbb tükör nélküli és DSLR fényképezőgép a Canon EOS Webcam Utility szoftver segítségével képes az élő tartalom streamelésére számítógépen vagy Mac-en keresztül. Fényképezőgéped a kapu a közönségedhez, javasoljuk, hogy próbáld ki.

„Mindig keresem a módját, hogyan oszthatom meg a zeném alkotás közben a világgal, és erre az egyik legjobb, leggyorsabb és legegyszerűbb mód a streamelés” – mondja Jack, aki a Canon EOS RP-t használja közvetítésre. „Ennek köszönhetően elkezdtem azon gondolkozni, hogy tudnék még több élő streamet csinálni, főleg a stúdiómból.”

Ha kíváncsi vagy, hogy a négy tartalomgyártónk milyen Canon felszerelést használ és miért, olvass tovább.


Írta: Peter Wolinski

Kapcsolódó termékek

Kapcsolódó cikkek

  • Egy zenész, egy táncos és egy focista áll egy neonszínű bagoly-graffitivel lefújt fal előtt.

    VLOGOLÁS

    Egy kreatív együttműködés

    Négy, Canon felszerelést használó művész egyesítette erőit, hogy eltérő képességeikkel egy kiváló rövidfilmet alkossanak.

  • Egy Canon PowerShot G7 X Mark III fényképezőgép felszerelt kézi giroszkópos tartóval egy falnál, néhány doboz festékszóró mellett.

    VLOGOLÁS

    A legjobb felszerelés tartalomkészítéshez

    Fedezd fel, milyen felszerelést használ ez a négy merőben eltérő online tartalomkészítő, és tudd meg, hogy ez miként segít nekik a még jobb színvonalú tartalmak előállításában.

  • Egy nő felállítja Canon PowerShot G7 X Mark III fényképezőgépét a laptopja mellett, hogy a nappalijából közvetítsen egy jógaórát.

    KOMPAKT FÉNYKÉPEZŐGÉPEK

    A legjobb kompakt gép a tartalomkészítéshez

    Fedezd fel, hogyan segíthet a PowerShot G7 X Mark III a mindennapok kreatív szikrájának felélesztésében.

  • Matt Adlard sztárcukrász lefényképez egy csokoládés desszertet egy Canon EOS M50 Mark II fényképezőgéppel.

    ÉTELEK FOTÓZÁSA

    A siker receptje: bemutatkozik a Canon EOS M50 Mark II

    Az autodidakta pék és a közösségi média sztárja, Matt Adlard belekóstol az EOS M50 Mark II készülék használatába.