Piotr azt mondja, hogy a fénycsíkos felvételek készítése viszonylag magától értetődő. „Csupán a megszokott fényképezőgépes felszerelésre, egy állványra és egy megfelelő helyszínre van szükség” – mondja. „Ilyen fajta fényképet nem bonyolult rögzíteni, és az LCD kijelzőn látható eredmény mindig fantasztikus. Bizonyos esetekben még szerkesztésre sincs szükség az ilyen képeknél, mert már az eredeti állapotukban is nagyszerűen néznek ki.” A fotó Canon EOS 5D Mark IV fényképezőgéppel, Canon EF 16-35mm f/2.8L USM objektívvel (jelenlegi utódja a Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM), 18 mm, 25 mp, f/11 és ISO1000 beállításokkal készült. © Piotr Skrzypiec
A nappal idegenvezetőként, éjjel pedig fénycsíkos fotók készítőjeként dolgozó Piotr Skrzypiec a csodálatos helyszínekkel és a hosszú expozíciós technikákkal kapcsolatos ismereteire támaszkodva lenyűgöző tájfotókat készít Szlovéniában és azon túl. Nem meglepő tehát, hogy őt választották a Canon első Redline kihívásának győztesévé.
A fotóverseny célja, hogy a tömör „fény a sötétségben” szlogennel motiválja az amatőr fotósokat a képességeik felvillantására. Piotr három képe is felkerült a zsűri előválogatott listájára, és a ködbe burkolózó völgyhídról készült, különleges hangulatú fényképét választották meg összesített győztesnek.
Piotr hosszabb expozíció használatával érte el, hogy a mozgó autók élesen látszó fényszóróiból kígyózó színes fénycsíkok jöjjenek létre. A hosszú expozíció kifejezés a hosszú záridőkkel végzett fényképezésre utal, ami néhány másodperctől több óráig is terjedhet, és a mozgó tárgyak elmosódásához vezet. A technikához nincs szükség profi fényképezőgépre vagy objektívre, az eredmények pedig sokszor igazán mutatósak. A hosszú expozíció a mozgás elmosódása mellett a fényképezőgépbe behatoló fény maximalizálására is alkalmas, így csökkentve az ISO-érzékenységet, ami javítja a képminőséget.
Piotr most újból ellátogat a többi felvétele helyszínére, és tippekkel szolgál arra, hogy hogyan készíthetünk hasonló fénycsíkos fényképeket.