Még ha nem HDR-ben fényképez is, Benjámin stílusa attól egyedi, hogy hozzáadja az ezzel a megjelenéssel járó élénk színeket és megnövelt kontrasztot. Ugyanilyen fontos azonban a szezonális képei esetében a fehéregyensúly és az expozíció beállítása minden egyes felvételen, hogy megfelelően kihozza az egyes évszakokra jellemző fény tulajdonságait.
Ezek a kezdeti beállítások mind elvégezhetők a Canon ingyenes Digital Photo Professional (DPP) szoftverével, amelyet a Canon fényképezőgépek RAW-képeinek feldolgozására és szerkesztésére terveztek. Számos képstílussal rendelkezik, amelyekkel gyorsan elérheted a kívánt megjelenést és hangulatot a képeknél, és olyan lesz, mintha a fényképezőgépen belül alkalmaztad volna ezeket a stílusokat. Ezek közé tartozik a Tájkép, amely javítja az élességet, valamint növeli a színtónust és a telítettséget, hogy az égbolt és a lombok mély, élénk kék és zöld színeket kapjanak. A RAW-fájlra Képstílusként alkalmazott összes beállítás finomhangolható, eltávolítható vagy egy másik Képstílussal helyettesíthető. További stílusok tölthetők le ingyenesen, köztük a Nosztalgia, Tiszta, Alkonyat, Smaragd és Őszi árnyalatok, amelyek ideálisak ahhoz, hogy gyorsan másfajta szezonális hangulatot adj a képeknek.
A DPP nagy teljesítményű színbeállító eszközei lehetővé teszik a színek meghatározott tartományai árnyalatának, telítettségének és fényerejének megváltoztatását, például egy téli jelenet kékes színének vagy egy nyári kép meleg tónusainak kiemeléséhez. Benjámin gyakran használ korrekciós rétegeket az Adobe Photoshopban a hasonló hatások eléréséhez. „Téli felvételeknél a kék tónusokat úgy emelem ki, hogy egy üres réteget adok hozzá az Átfedési keverési módban, és egy lágy kék ecsettel, alacsony fedőképességgel átfestem a területeket” – magyarázza. „Az őszi képeknél a sárga és narancssárga árnyalatokkal átfestett területekkel kiemelheted és hangulatosabbá teheted a jelenetet.
„A kontraszt és a fényerő megváltoztatásához mindig a korrekciós rétegeket használom, mert rétegmaszkokkal csak bizonyos területeket lehet befolyásolni a képen belül – teszi hozzá.” Ez akkor ideális számára, ha a kép nagy részével elégedett, de úgy érzi, hogy néhány elemnek kicsit nagyobb hangsúlyra van szüksége ahhoz, hogy a hangulat átjöjjön.