ÚTI KÉPEK KÉSZÍTÉSE

A legjobb Canon készlet úti fotózáshoz

Kalandra fel: Útmutató az úti fotós felszerelésről kezdőknek, alkotóknak és profiknak.
Fotózás Canon fényképezőgéppel és objektívvel egy tengerparton napnyugtakor.

Elmúltak azok a napok, amikor az úti képek készítése annyit jelentett, hogy vettünk egy eldobható fényképezőgépet, hogy készítsünk néhány elmosódott tengerparti felvételt egy családi albumba.

A fotó- és videómegosztó közösségi platformok robbanásszerű növekedésével és a professzionális online fotóalbumok elterjedésével most már csak a tökéletes képek felelnek meg. Az okostelefonok kiválóak, de ahhoz, hogy igazán lenyűgöző képeket és nyomatokat készíts, egy speciális fényképezőgépre van szükség – amely egész évben jól teljesít, függetlenül attól, hogy milyen körülmények között találod magad, ugyanakkor elég kicsi ahhoz, hogy elférjen a kézipoggyászodban. Ez objektívekre is érvényes, amelyeknek sokoldalúaknak kell lenniük, hogy lépést tartsanak a kalandvágyó fotósokkal, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a képminőség terén.

Sok mindent figyelembe kell venni, ezért összeállítottunk egy útmutatót a legjobb úti fotós felszerelésről. Így akár kezdő vagy, aki izgatottan várja, hogy belekezdjen a munkába, akár egy feltörekvő utazási blogger, aki el akarja kápráztatni követőit, vagy esetleg egy olyan alkotó, akinek profilja egyre nő, és ezért szeretné a következő szintre emelni a tartalmát és felszerelését – biztos lehetsz benne, hogy rendelkezni fogsz a sikerhez szükséges eszközökkel.

A legjobb úti fényképezőgépek hétköznapi fotósoknak és a családi üdülésekre: Canon Zoemini S2 és Canon PowerShot ZOOM

Egy Canon Zoemini S2 egy összehajtott farmernadrág tetején, amelyet apró fotónyomatok vesznek körül.

A Canon Zoemini S2 tökéletesen elfér a zsebedben, és mindennel rendelkezik, amire szükséged lehet ahhoz, hogy lenyűgöző családi fotókat és szelfiket készíts út közben.

Egy család, vidéken a fejük felett valamire mutatnak. Egy férfi egy Canon PowerShot ZOOM fényképezőgépet használ.

A Canon PowerShot ZOOM egy apró vázba épített szemlencsés fényképezőgép lenyűgöző 800 mm-es zoomot és intuitív gombelrendezést kínál, így távolról is megörökítheted az eseményeket.

Egy családi üdülés több mint menekülés a napi rutinból. Értékes időt töltesz a hozzád legközelebb állókkal, és ezek azok az alkalmak, amelyek során a legértékesebb emlékeink megszületnek.

A 8MP-es érzékelővel rendelkező Canon Zoemini S2 egy kiváló útitárs, amely életre kelti a felejthetetlen pillanatokat, pont úgy ahogy megéled őket. A könnyedén hordozható fényképezőgép és nyomtató, a Canon Zoemini S2 segítségével remek szelfiket készíthetsz a beépített tükör és gyűrűs megvilágítás segítségével, és mindig tökéletes lehet a pózod és az expozíció. Ezután akár egy percen belül ki is nyomtathatod a képet a helyszínen, vagy elmentheted a képeket Micro SD-kártyára, hogy később nyomtasd ki őket.

A Canon Zoemini S2 és a Canon Mini Print alkalmazás párosításával élő nézetben ellenőrizheted a kompozíciót, testre szabhatod a képeket nyomtatás előtt, és akár közvetlenül okostelefonodról is kinyomtathatod a fényképeket.

A PowerShot ZOOM segítségével még közelebb kerülhetsz az eseményekhez, így ez egy tökéletes választás lehet egy szafari üdüléshez. A 800 mm-es maximális fókusztávolsággal ez a zsebméretű, szuperzoomot kínáló, egy szemlencsés fényképezőgép tökéletes választás lehet, ha egy kicsit nagyobb távolságra van szükséged. A 12MP-es érzékelővel és 4 tengelyes képstabilizálással rendelkező kompakt, erőteljes fényképezőgép kiváló választás mindenfajta utazáshoz, valamint madár-megfigyeléshez, sporteseményekhez és az általános családi szórakozáshoz.

A legjobb úti fényképezőgép kezdőknek és tartalomkészítőknek: Canon EOS R10

Egy kézben tartott Canon EOS R10 készülék, melynek képernyőjén egy szökőkút és a háttérben lévő növények láthatók.

Míg a Canon EOS R10 súlya mindössze 429 g, a hozzá illő Canon RF-S 18-45mm f4.5-6.3 IS STM objektív ugyanilyen apró (130 g), ugyanakkor univerzális zoomtartományt és képstabilizálást is kínál. A kettő ötvözésével a kezdők és a tapasztalt fotósok egyaránt egy nagy teljesítményű, mégis könnyű kombinációt kaphatnak.

A Canon EOS R10 tökéletes választás a kezdő és a tapasztalt utazó fotósok számára egyaránt. A Canon EOS R rendszer megfizethető belépő termékeként az EOS R10 a kezdők számára is elérhetővé teszi a professzionális minőségű RF objektívfoglalatot és a gyors fókuszú objektívek széles választékát, továbbá rengeteg teret ad a fejlődéshez. A lenyűgöző műszaki jellemzők azonban a lelkes amatőrök és a tartalomkészítők számára is kívánatossá teszik ezt a fényképezőgépet, mivel nekik olyan funkciókra van szükségük, amelyekkel új szintre emelhetik a tartalmaikat.

A 24,2 MP-es APS-C érzékelővel rendelkező EOS R10 gyönyörűen tiszta állóképeket és makulátlan 4K videókat készít a professzionális megjelenésű vlogokhoz és történetekhez. A fejlett autofókusz-rendszer pedig alkalmas a szemek, az arcok, az állatok és a járművek nyomon követésére, így a tartalom még gyenge fényviszonyok mellett is mindig éles lesz.

Az EOS R10 változtatható képszögű érintőképernyővel is rendelkezik, így bármilyen szögből megkomponálhatod a képet, a beépített vakuval pedig éjszaka vagy kevés fény mellett is fényképezhetsz. És mindössze 429 g súlyú, így nem fog hátráltatni abban, hogy hatalmas városokat vagy meredek hegyoldalakat járj be.

A legjobb teljes képmezős fényképezőgép az utazás szerelmeseinek: Canon EOS RP

Egy férfi búvárruhában ül egy sziklás parton, ölében szörfdeszkával.

Teljes képmezős érzékelőjével, kompakt felépítésével és csendes felvételkészítési képességeivel a Canon EOS RP intuitív választás azon fotósok számára, akik meg szeretnék tapasztalni az EOS R rendszerű fényképezőgépekben rejlő lehetőségeket. A fotó Canon EOS RP fényképezőgéppel és Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM objektívvel, 1/3200 mp, f/1.8 és ISO100 beállításokkal készült. © Jitka Smelhausova

Az útlevelükben számos pecséttel rendelkező fotósok számára, akik még magasabb szintre szeretnék emelni tartalmaikat, a teljes képmezős fényképezőgépek, például a Canon EOS RP új lehetőségeket kínálnak és valóban segíthetnek kibontakoztatni kreativitásukat.

A teljes képmezős fényképezőgépek nagy méretű érzékelői érzékenyebbek a fényre, mint a kisebb érzékelők. Ez azt jelenti, hogy szélesebb dinamikatartományt képesek rögzíteni – ami napsütéses időben nagyon hasznos – és alacsonyabb zajszintet biztosítanak magas ISO-érték mellett. Emellett a mélységélesség további szabályozását is lehetővé teszik az elmosódás és bokeh finombeállításához, így kiváló választások kultúrát bemutató utcai portrékhoz és az éjszakai városképek ragyogó fényeinek megörökítéséhez is.

A 4K videórögzítés, a Canon professzionális RF objektívválasztékához kínált hozzáférés és az EOS R rendszerű fényképezőgépektől elvárható intelligens autofókusz révén az EOS RP ideális választás azon alkotók számára, akik professzionális szintű tartalmakat szeretnének készíteni. Súlya mindössze 485 g és víz- és porálló, így ideális a kalandokhoz.

A legjobb kompakt fényképezőgép úti vloggerek és bloggerek számára: Canon PowerShot G7 X Mark III

Egy férfi egy kavicsos strandon ül egy kis tábortűz előtt. Egy Canon PowerShot G7 X Mark III fényképezőgép egy állványon, előtte egy sziklán elhelyezett mikrofonnal.

A széles fókusztartománynak köszönhetően, amely teljes képmezős fényképezőgépek esetén 24-100 mm-nek felel meg, a kézi vlogolástól a portrékészítésig és a természetfotózásig minden lehetséges a rendkívül könnyen hordozható Canon PowerShot G7 X Mark IIIfényképezőgéppel.

Egy nő egy utcán áll, mosolyog a fényképezőgépbe, és egy mikrofonnal és állványfogantyúval ellátott Canon PowerShot G7 X Mark III fényképezőgépet tart a kezében.

Az állványok rendkívül hasznos kiegészítők utazáshoz, mivel stabilitást biztosítanak mind a videós, mind az állóképes tartalmakhoz. A Canon HG-100TBR állványmarkolat egy könnyű, kompakt állvány, amely könnyedén elfér a hátizsákban, és akár vlogger markolatként is használható.

Amikor elkap a kalandvágy, gyakran csak annyi időd van, hogy megragadj egy hátizsákot, és útnak indulj. Ezekben a helyzetekben, ahol a hely a legfontosabb, a PowerShot G7 X Mark III a tökéletes útitárs.

A teljesítmény és a profil tökéletes egyensúlyát képviselő PowerShot G7 X Mark III nagyméretű, 1.0 típusú képérzékelővel rendelkezik, amely lenyűgöző 20,1 MP-es fényképeket és 4K videórögzítést kínál egy 11 cm-nél keskenyebb és mindössze 300 g súlyú vázban – így ha nincs elég hely a hátizsákban, egyszerűen a zsebedbe csúsztathatod. Egyetlen egyszerű mozdulattal válthatsz az állóképek és a videók között, majd vissza.

A 180°-ban dönthető képernyővel és élő közvetítés funkcióval rendelkező fényképezőgépet a fényképezőgépes vlog készítés szem előtt tartásával tervezték, a nagy fényerőre tervezett f/1.8 maximális rekesznyílás, az arckövető AF és a nagy látószögű zoomobjektív pedig azt biztosítja, hogy te és környezeted mindig megfelelően exponáltan, fókuszban és a képen legyen.

A PowerShot G7 X Mark III azonban nem csak vloggerek számára készült. Megfizethető árával és hatékony funkcióival ez az egyik leginkább utazóbarát fényképezőgép a kezdő fotósok számára.

Kalandra készülsz? Töltsd le a Canon Camera Connect alkalmazást, hogy fényképezőgépedet okostelefonodhoz csatlakoztathasd, és közvetlenül a közösségi oldalakon is megoszthasd az úti képeidet. Az alkalmazás segítségével távolról is vezérelheted a fényképezőgépet, így bemozdulás nélküli felvételeket és stabil videókat készíthetsz.

A legjobb nagy látószögű prím objektív úti fotózáshoz: Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

Egy tál paradicsomos-bazsalikomos tészta felülről fényképezve, mellette egy villa, bazsalikomlevelek és egy mozsár a kép szélén.

A Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM 5 fokozatú képstabilizálással az elmosódásmentes kézben tartott felvételekért, és 0,5x makró funkcióval egyértelmű választás egy eldugott étterem ínycsiklandozó finomságainak megörökítéséhez. A csendes STM fókuszáló motornak köszönhetően ráadásul fantasztikusan használható vloggingra és élő közvetítések készítésére. A fotó Canon EOS RP fényképezőgéppel és egy Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM objektívvel, 1/125 mp, f/2.5 és ISO800 beállításokkal készült. © Natasha Alipour-Faridani

A Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM-et az utcai fotósok, a portréfotósok és az utazó fotósok egyaránt kedvelik. Elég széles látószögű a városképek, tájképek és közeli felvételek készítéséhez, így a diszkrét profillal, gyors maximális rekesznyílással és akár 1:2 MAKRÓ nagyítással rendelkező készülék kiválóan használható a műfajok széles választékához.

Bár teljes képmezős fényképezőgépekhez tervezték, az RF 35mm F1.8 MACRO IS STM az APS-C vázakkal, például a Canon EOS R10 vázzal is használható, ahol a teljes képmezős 56mm-es objektívnek megfelelő látómezőt képes rögzíteni.

A legjobb kezdő prím objektív utazáshoz és utcai fotózáshoz: Canon RF 50mm F1.8 STM

Egy piros rúzsos nő a fényképezőgép felé fordítja a fejét. A háttérben csillogó fények láthatók.

Az aszférikus objektívbevonatnak köszönhetően a Canon RF 50mm F1.8 STM objektívvel készített képek saroktól sarokig élesek lesznek, apró kialakítása miatt pedig értékes eszköz lehet hátizsákodban, akár kalandvágyó kezdő vagy tapasztalt felfedező vagy.

A klassz 50 mm-esek, például a Canon RF 50mm F1.8 STM remek választás kezdők számára, akik az úti fotózással szeretnének kreatív dolgokat alkotni. Az objektív nagy, f/1.8-as maximális rekeszértéke hihetetlenül kis mélységélességet biztosít a gyönyörű portrékhoz, amelyek valóban kifejezik az emberek kulturális identitását.

Emellett rengeteg fényt enged be, ami azt jelenti, hogy készen áll a kalandjaid során előforduló fényviszonyokra. Ha ezt egy APS-C fényképezőgépre szereled fel, akkor a látómeződ egy teljes képmezős fényképezőgép 80mm-es objektívjével elérhetőnek felel meg.

A legjobb általános célú zoomobjektív úti fotózáshoz: Canon RF 24-105mm F4-7,1 IS STM

Egy keskeny, kanyargós, fakó kőházakkal szegélyezett utca, a falakról muskátlikkal teli terrakotta növénycserepek lógnak.

A Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM mindössze 13 cm-es minimális fókusztávolságának köszönhetően a 0,5x Centre Focus Macro használatával a legapróbb részleteket is megörökítheted. Nem kell aggódnod amiatt, hogy a fényképezőgép rázkódása elrontja a felvételeket, mivel ez az objektív 5 fokozatú optikai képstabilizátorral rendelkezik. A fotó Canon EOS RP fényképezőgéppel és Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektívvel, valamint 50 mm, 1/320 mp, f/5 és ISO800 beállítással készült.

Kevés csomaggal utazol, és csak annyi hely van a hátizsákodban, hogy egy objektívet vigyél magaddal? Az univerzális Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM kitűnő választás. Széles fókusztartománya hihetetlen sokoldalúságot kínál, így a kézi vloggolástól kezdve a lenyűgöző portrékészítésig minden célra alkalmas. Ráadásul ez a lenyűgöző termékcsalád 5 fokozatú képstabilizátorral rendelkezik a kézi és gyenge fényviszonyok melletti fényképezéshez, egy olyan házban, amely kevesebb mint 9 cm-es és mindössze 395 g súlyú. APS-C érzékelő esetén az objektív fókusztartománya a teljes képmezős fényképezőgépek 38,4-168mm-es tartományának felel meg.

A kalandorok számára ezek a hátizsákban hordozható fényképezőgépek, objektívek és tartozékok valóban tökéletes társak, amelyekkel lenyűgöző képeket és videókat készíthetnek, és továbbra is szabadon mozoghatnak. Az úti fotózás további inspirációiért ismerd meg, a profi úti fotós, Diana Millos élménybeszámolóját arról az alkalomról, amikor 48 órát töltött a gyönyörű Sevillában a Canon EOS R10 géppel.

Írta: Peter Wolinski