VLOGOLÁS

A legjobb Canon gépek vlogoláshoz

Tudd meg, hogy ezek a sokféle vezérlőelemmel rendelkező, lenyűgöző videóminőséget biztosító Canon vlogger kamerák miként segíthetnek életre kelteni videóblogodat.
Egy személy egy Canon EOS R10 fényképezőgéppel vlogol. A háttérben egy gyümölcsökkel teli narancsfa látható.

A vlogolás nagyszerű módja, hogy az emberek tényleg megismerjenek – egy videóblog rögzítéséhez pedig egy vlogger kamerára lesz szükséged. Nem számít, hogy influenszerré szeretnél-e válni több ezer követővel, vagy egyszerűen csak a hobbidat vagy a nyári kalandjaidat dokumentálnád, egy vloggal sokféle módon mutathatod meg a kreativitásod és a valódi éned. Igaz, hogy a világban már most is sok a vlogger, de a barátságos, kreatív személyiségek egy hatásos üzenettel mindig értő fülekre találnak.

A barátságos hozzáállás és az üzenetet átadása tehát rajtad múlik. Amikor azonban a Canon legjobb vlogger kamerái kerülnek elő, az itt felsoroltak lesznek a segítségedre, hogy ötleteidet szórakoztatóan és egyszerűen valósíthasd meg egy igényes vloghoz szükséges videóminőséggel és kreatív kezeléssel. A Canon minden vlogger kamerája beépített Wi-Fi és Bluetooth funkcióval rendelkezik, így videóidat és képeidet vezeték nélkül azonnal átviheted okoseszközeidre, majd feltöltheted őket a közösségi oldalakra.

Íme a Canon legjobb vlogger fényképezőgépei – olvass tovább, hogy megtudd, miért.

Egy kültéri felvétel egy Canon EOS R10 fényképezőgépről, mikrofonnal és mini állvánnyal, videófelvételre beállítva.

A Canon EOS R10 a kalandvágyó tartalomgyártók számára készült. A mindössze 429 g-os súlyával tökéletes társ az utazási vloggerek és a kézi felvételeket készítők számára.

1. Canon EOS R10

A Canon legjobb vlogger fényképezőgépei kezdőknek és alkalmi tartalomgyártóknak

  • Érzékelő: 24,2 megapixeles APS-C formátum
  • AF-rendszer: Dual Pixel CMOS AF szem-, arc-, állat- és járműkövetéssel
  • Képernyő: 7,6 cm-es, 1,04 millió képpontos, változtatható szögű LCD érintőképernyő
  • Max. videófelbontás: 4K (3840×2160); 6K (túlmintavételezett)
  • Objektívrendszer: RF-S objektívek; RF objektívek (1,6-szeres levágási tényezővel); EF és EF-S objektívek objektívadapterek használatával
  • Kereső: 2,36 millió képpontos elektronikus kereső (EVF) 0,95-szoros nagyítással
  • Hang: beépített mikrofon belső zajcsökkentéssel; mikrofonbemenet
  • Videó-önkioldó mód: 2 másodperc, 10 másodperc, távkioldás
  • Videó: Függőleges videókép elérhető
  • Tömeg: 429 g


Akár lelkes videós vagy, akinek a közösségi média fiókja egyre bővül, akár egy kezdő, aki a legjobb vlogger fényképezőgépet keresi YouTube-karrierje elindításához, a Canon EOS R10-zel mindenre felkészülhetsz. Az EOS R10 egy kedvező árú belépőjegy a Canon tükör nélküli EOS R rendszerébe, amelyen a Canon profi RF objektívfoglalatához csatlakoztatható híres RF-S objektívek villámgyors autofókuszálást tesznek lehetővé. Ezek közé tartozik a megfizethető és kompakt Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM is, amely ideális általános célú objektív a tükör nélküli rendszerrel történő ismerkedéshez.

A Canon intelligens, mélytanulásos AF-je révén az EOS R10 könnyedén követni tudja a szemeket és az arcokat a keret 100%-án1, így minden fényviszony között a figyelem középpontjában leszel. Hogy háziállataid se maradjanak ki, az EOS R10 képes az állatok követésére is.

A 24,2 megapixeles APS-C érzékelő biztosítja a szükséges minőséget ahhoz, hogy tartalmaid hihetetlenül jól nézzenek ki, és akár 4K 60p felbontás is elérhető korlátlan a rögzítési idő mellett. A moziminőségű lassított felvételekhez az EOS R10 képes 120 képkocka/mp sebességgel Full HD felbontásban rögzíteni, míg a függőleges felvételi módokkal a közösségi oldalakra, például az Instagramra vagy a TikTokra feltölthető felvételek készíthetők.

Az EOS R10-et olyan vloggerek számára tervezték, akik kézben tartott készülékkel készítik el felvételeiket. A mindössze 429 g-os tömeg és a sokoldalú használatot lehetővé tevő, változatható szögű érintőképernyő révén felvétel közben is láthatod magad, így egész nap karnyújtásnyi távolságból vlogolhatsz. Használd a könnyű és kompakt Canon RF 16mm F2.8 STM objektívvel – amely kiváló objektív kezdő vloggerek számára – a tűéles, tiszta, ultraszéles látószögű felvételekért. Ne feledd, hogy egy teljes képmezős fényképezőgéphez tervezett RF objektív használata egy APS-C érzékelővel rendelkező fényképezőgépen 1,6-szorosára növeli az objektív hatótávolságát, ami azt jelenti, hogy a téma a keret nagyobb részét ki fogja tölteni.

A múltban még a YouTuberek és tartalomgyártók számára készült legjobb vlogger fényképezőgépekhez is külső mikrofont kellett használni. Az EOS R10 azonban egy beépített mikrofonnal rendelkezik, amely automatikusan lecsökkenti a kamera belső zaját, tiszta hangot biztosítva ezáltal, ami ideális a menet közbeni vlogoláshoz.

Egy nő, háttal a fényképezőgépnek, kinyújtott kezében egy Canon EOS R7-et tart, amelyhez egy mikrofon van csatlakoztatva.

A 32,5 megapixeles érzékelővel és mint a professzionális Canon fényképezőgépekben, például EOS R5-ben és EOS R5 C-ben is megtalálható kifinomult autofókuszáló rendszerrel rendelkező EOS R7 kiváló választás olyan tartalomgyártók számára, akik a következő szintre szeretnék emelni a tartalmaikat.

2. Canon EOS R7

Digitális tartalomgyártók és hobby-felhasználók számára, akik profi szintű funkciókat keresnek

  • Érzékelő: 32,5 megapixeles APS-C formátum
  • AF-rendszer: Dual Pixel CMOS AF szem-, arc-, állat- és járműkövetéssel
  • Beépített képstabilizátor (IBIS): Igen
  • Képernyő: 7,6 cm-es, 1,62 millió képpontos, változtatható szögű LCD érintőképernyő
  • Max. videófelbontás: 4K (3840×2160); 7K (túlmintavételezett)
  • Adattárolás: Kettő SD-kártyanyílás
  • Kereső: 2,36 millió képpontos elektronikus kereső 1,15-szörös nagyítással
  • Objektívrendszer: RF-S objektívek; RF objektívek (1,6-szeres levágási tényezővel); EF és EF-S objektívek objektívadapterek használatával
  • Hang: beépített mikrofon belső zajcsökkentéssel; mikrofonbemenet
  • Videó-önkioldó mód: 2 másodperc, 10 másodperc, távkioldás
  • Videó: Függőleges videókép is elérhető
  • Tömeg: 539 g


Ha tapasztalt digitális tartalomkészítő vagy, vagy egyszerűen csak a vlogod tartalmát szeretnéd feldobni, hogy kitűnjön a tömegből, egy profi, EOS R rendszerű APS-C fényképezőgép, például a Canon EOS R7 tökéletes társ lehet hozzá. A 32,5 megapixeles érzékelővel és a Canon profi RF, valamint EF-S és EF objektíveinek használatát lehetővé tevő RF objektívfoglalattal rendelkező az EOS R7-tel olyan letisztult, professzionális minőségű tartalmakat készíthetsz, amelyekkel kitűnhetsz a YouTube vagy az Instagram sokaságából. Az EOS R10-ével megegyező intelligens autofókusz révén az EOS R7 527 AF-zónát (állóképeknél 651) használ a témák, arcok és szemek követésére a keret 100%-án1, így biztosítva, hogy a videótartalmak minden másodperce tűéles legyen.

A jövőbe tekintő, független tartalomgyártóknak szánt EOS R7 4K 60p, valamint túlmintavételezett 7K 30p felbontást biztosít, ami hihetetlen részletgazdagságot eredményez a 4K-ra történő leskálázáskor. A Canon Log 3 belső rögzítés révén az utómunka során is kiemelkedő kreatív rugalmasság áll a rendelkezésedre.

Az 5 tengelyes képstabilizátorral rendelkező EOS R7-et úgy tervezték meg, hogy kézben tartva is stabil felvételeket lehessen készíteni, még a legrosszabb fényviszonyok között és képstabilizátorral nem rendelkező objektívekkel is. Ha olyan, képstabilizátorral rendelkező RF objektívvel használod, mint a sokoldalú Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, amely széles látószöget és nagy fényerejű rekeszértéket kínál, az EOS R7 akár 7 fokozatú2 képstabilizálást is képes biztosítani a sima, rázkódásmentes tartalomért, még akkor is, ha séta közben készítesz felvételeket.

Az EOS R7 por- és vízálló, valamint két kártyahelyet is kínál egyidejű rögzítéssel, hogy az összes felvételed biztosítva legyen. Mindezen funkcióknak köszönhetően az EOS R7 ideális eszköz az olyan kalandvágyó tartalomgyártók számára, akik sohasem tudhatják, milyen körülmények között fognak felvételeket készíteni.

Az EOS R10-hez hasonlóan az EOS R7 is rendelkezik egy változtatható szögű LCD érintőképernyővel a kézi vlogoláshoz, valamint egy beépített, belső zajcsökkentéssel ellátott mikrofonnal, amely a kiváló videóminőségéhez illeszkedő hangot biztosít.

Egy halványkék kabátos nő egy állványra szerelt Canon EOS RP változtatható szögű érintőképernyőjét nézi.

Az EOS RP 26,2 megapixeles CMOS-érzékelője kiválóan működik gyenge fényviszonyok között is, míg a változtatható szögű LCD-érintőképernyőn tisztán látható a téma.

3. Canon EOS RP

Egy nagy teljesítményű, teljes képmezős tükör nélküli fényképezőgép az új kreatív lehetőségeket kereső vloggerek számára

  • Érzékelő: 26,2 megapixeles, teljes képmezős CMOS
  • AF-rendszer: Dual Pixel CMOS AF arc- és szemfelismeréssel és követéssel -5 FÉ értékig
  • Képernyő: 7,5 cm-es, 1,04 millió képpontos, változtatható szögű LCD érintőképernyő
  • Max. videófelbontás: 4K (3840×2160)
  • Objektívrendszer: profi Canon RF objektívek; RF-S objektívek; EF és EF-S objektívek objektívadapterek használatával
  • Kereső: színes, 2,36 millió képpontos OLED EVF
  • Hang: beépített sztereó mikrofonok; mikrofonbemenet
  • Videó-önkioldó mód: 2 másodperc, 10 másodperc, távkioldás
  • Videó: Függőleges videókép elérhető
  • Tömeg: 485 g


Egy teljes képmezős fényképezőgép , mint például a Canon EOS RP kiváló a kreatív látóköröd bővítésére, ha már rendelkezel egy kis tapasztalattal. Nagyméretű és nagy érzékenységű 35 mm-es érzékelője kiemelkedő teljesítményt biztosít kihívást jelentő és változó fényviszonyok mellett is, valamint nagyobb kontrollt a mélységélesség felett, ami segíthet a tartalom hangulatának és atmoszférájának beállításában.

Az EOS RP minden olyan funkcióval rendelkezik, amire szükséged lehet a határaid feszegetéséhez, például a Canon intelligens AF-rendszerével, amely képes felismerni és követni az arcokat és a szemeket, valamint nagy teljesítményű, gyors fókuszálású RF objektívekkel is kombinálhatod, hogy a tartalmaid kiváló minőségűek és tűélesek – akár 4K felbontásúak – legyenek. Ez a tökéletes készülék egy olyan gyors és kedvező árú, ultraszéles látószögű RF objektív számára, mint a Canon RF 16mm F2.8 STM, amelyet vloggerek és kreatív tartalomgyártók számára alkottak meg.

A könnyű RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, amely félmakró funkcióval rendelkezik a gyönyörűen elmosódott hátterekért, vagy a sokoldalú RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, amely egy egyenletes és halk, nagy látószögű zoomobjektív, egyaránt kiváló választás. Mindkét objektív beépített képstabilizátorral rendelkezik, hogy a kézből készített videófelvételek stabilak legyenek.

Az EOS RP-n ugyanaz az intuitív felhasználói felület és menüelrendezés található, mint bármely más Canon digitális fényképezőgépen. Az Fn gombokhoz 23 egyéni funkció rendelhető, és a Canon Photo Companion alkalmazás bemutatja, hogy az egyes fényképezőgép-funkciók mire képesek. Ráadásul a rengeteg profi funkció egy kis és könnyű készülékben kapott helyet, ami azt jelenti, hogy az EOS RP-t egész nap a kezedben tarthatod.

Egy bézs overált és szemüveget viselő férfi egy Canon M50 Mark II kihajtható kijelzőjét nézi.

Matt Adlard celebcukrász és vlogger a Canon EOS M50 Mark II segítségével örökíti meg lenyűgöző ételkölteményeit.

Egy EOS M50 Mark II fényképezőgépet, objektíveket, egy vakut és egy mikrofont tartalmazó felszerelés, négyzet alakban elrendezve.

Az EOS M50 Mark II fényképezőgéphez Canon EF-EOS M adapterrel rögzíthető EF és EF-S objektívekkel teret engedhetsz a kreativitásodnak, a speciális Canon EF-M objektívek pedig a vlogoláshoz jelentenek tökéletes megoldást.

4. Canon EOS M50 Mark II

Beltéri és kültéri használatra egyaránt alkalmas, sokoldalú, tükör nélküli Canon gép

  • Érzékelő: 24,1 MP-es APS-C formátum
  • Képernyő: 7,5 cm-es változtatható nézési szögű érintőképernyő
  • AF-rendszer: Dual Pixel CMOS AF arc- és témakövetéssel
  • Max. videófelbontás: 4K (3840×2160)
  • Objektívrendszer: Speciális kis méretű, könnyű EF-M objektívek, valamint EF és EF-S objektívekkel való kompatibilitás a Canon EF-EOS M adapter segítségével.
  • Audió: mikrofonbemenet
  • Videó-önkioldó mód: 2 másodperc, 10 másodperc, távoli
  • Videó: Függőleges videókép elérhető


A Canon EOS M50 Mark II a videózást – különösen a vlogolást – szem előtt tartva készült. Kezdőknek az EOS M50 Mark II akár 143 autofókuszpontot kínál (a használt objektívtől függően) Dual Pixel AF technológiával, amely arc- és témakövetés funkciót biztosít. Válassz ki egy témát szinte az egész kereten belül, de ne húzd az ujjad, csak érintsd meg azt a pontot, ahol el szeretnéd helyezni az AF-pontot, vagy készíts profi pull-focus hatású felvételeket.

Az EOS M50 Mark II remek választás, ha gyenge megvilágítás mellett filmezel. 4K felbontásnál a gép akár ISO 6400 érzékenységet is biztosít a felvételhez, így akkor is tiszta eredményt és pontos színvisszaadást kaphatsz, ha éppen egyik éjszaka termékek kicsomagolása közben filmezed magad lámpával világított hálószobádban, vagy a főváros utcáid járod verőfényes napsütésben. Ha nincs szükséged a 4K felbontásra, HD minőségben az ISO-tartományt 100-ról 25 600-ra bővítheted, így éjjel is olyan felvételeket készíthetsz, amelyeken tökéletesen látható majd az arcod!

A teljesen kihajtható, változtatható nézési szögű képernyőt menet közben bármikor gyorsan előkaphatod, hogy magadat is lefilmezd, amikor épp a kedvenc piacodon sétálgatsz vagy az Appalachian Trailen túrázol. Az EOS M50 Mark II kiváló AF-rendszere az arcod körüli négyzettel jelzi, hogy fókuszban vagy, a gépbe épített, videókhoz való digitális képstabilizátor pedig stabil kézi felvételkészítést tesz lehetővé.

Egy beépített sztereó mikrofont, valamint 3,5 mm-es sztereó mini jacket is tartalmaz, amihez egy külső mikrofon csatlakoztatható. A Canon EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM kitobjektívvel felszerelve pedig az EOS M50 Mark II szépen elfér a kezedben. Így kartávolságból tudsz úgy filmezni, hogy közben nem fáradsz el.

Egy nagy ballonkabátot viselő férfi egy kézi gimbalra erősített Canon PowerShot G7 X Mark III géppel filmezi saját magát.

Jamie James videógrafikus és fényképész egy kültéri fotózás alkalmával tette próbára a Canon PowerShot G7 X Mark III fényképezőgépet.

Canon PowerShot G7 X Mark III egy türkiz színű szőnyegen egy külső mikrofonnal és egy távirányítóval.

Ne hagyd, hogy a hangminőség cserben hagyjon. A PowerShot G7 X Mark III egy 3,5 mm-es aljzattal rendelkezik egy külső mikrofon csatlakoztatásához, hogy a lenyűgöző videóminőséghez ámulatba ejtő hangminőség társuljon.

5. Canon PowerShot G7 X Mark III

A Canon zsebben elférő, utazó vlogger kamerája

  • Érzékelő: 20,1 MP-es rétegelt CMOS 1.0
  • Képernyő: 7,5 cm-es elfordítható érintőképernyő
  • AF-rendszer: folyamatos AF arc- és témakövetéssel, 31 pontos AF; 4 fokozatú, objektíveltolásos képstabilizátor, intelligens képstabilizátor 5 tengelyes, speciális dinamikus képstabilizálással és automatikus szintbeállítással
  • Max. videófelbontás: 4K (3840×2160)
  • Szűrő: beépített ND-szűrő
  • Videó: Függőleges videókép elérhető


A Canon PowerShot G7 X Mark III egy zsebben elférő, nagy méretű érzékelővel rendelkező, kompakt gép beépített 24–100 mm-es (azzal egyenértékű) f/1.8-2.8 objektívvel. A kis tömeg és a nagy méretű érzékelő kombinációja alapdarabbá teszi a vloggerek körében, és tökéletes fényképezőgéppé a folyton úton lévő YouTube-vloggerek körében. A zsebedbe téve bárhová magaddal viheted – mindent megörökít, ami csak a szemed elé kerül. Villámgyors beépített objektívjének köszönhetően egyetlen pillanatról sem maradsz le, a kihajtható képernyővel pedig saját magadat is azonnal megjelenítheted a felvételen.

A PowerShot G7 X Mark III óriási fókusztartománnyal teszi lehetővé rengeteg pont elérését. Egy sportrendezvényen például az egész jelenetet befoghatod, majd egyenesen a fókusztartomány 100 mm-es végére zoomolva megörökítheted az eseményeket. A zoomolás befejeztével hajtsd fel az érintőképernyőt, nyomd meg a képernyőt, és rögzítsd a reakcióidat!

A PowerShot G7 X Mark III emellett arcfelismerés és -követés üzemmóddal is rendelkezik. Ennek lényege, hogy szabadon mozoghatsz, izgatottan lóbálhatod a karodat, és kimutathatod a reakcióidat is a történésekkel kapcsolatban, mindezt anélkül, hogy amiatt aggódnál, az arcod nem lesz elég éles.

A PowerShot G7 X Mark III minden fényviszonynál lenyűgözően teljesít, legyen szó tündöklő napsütésről vagy lámpával világított hálószobáról – ettől lesz tökéletes utazó gép.

Hihetetlenül stabil videófelvételeket készíthetsz akár teljes zoomnál, illetve pásztázás vagy menet közben: az 5 tengelyes, speciális dinamikus képstabilizátor ellensúlyozza ugyanis a gép bemozdulását.

6. A legjobb Canon objektívek vlogoláshoz





Számos Canon objektív érhető el, amelyek kiválóan alkalmasak vlogolásra, mivel a széles látómezőt és a kiváló képminőséggel ötvözik. A kedvező árú, ultraszéles látószögű Canon RF 16mm F2.8 STM nagyszerű első objektív a kezdő vloggerek számára; kiváló kreatív lehetőségeket kínál azoknak tartalomgyártóknak, akik beltéri felvételeket és széles látképeket egyaránt szeretnének készíteni. Az RF 24mm F1.8 MACRO IS STM a széles látószöget nagy fényerejű rekeszértékkel és belső képstabilizátorral kombinálja, míg az RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM minden igényt kiszolgáló, sokoldalú fókusztartományt kínál, a kézben tartott vlogoláshoz használható ultraszéles látószögtől a kisebb szögekig, ha egy kicsit nagyobb távolságra van szükséged. A kompakt, visszahúzható és könnyű Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM szintén ideális választás a hosszú, napokon át tartó utazásokhoz.

Írta: Jeff Meyer és Peter Wolinski

  1. Akkor alkalmazható, ha a téma képmezője megjelenik a követés során, és egy kompatibilis objektív csatlakozik a fényképezőgéphez, miközben a teljes AF aktív, vagy a téma sikeresen észlelhető egy másik terület üzemmódban.
  2. 7 fokozatú, a CIPA-szabvány alapján, Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM objektívvel használva 150 mm-es fókusztávolság mellett.

Kapcsolódó termékek

Kapcsolódó cikkek

  • Egy nyári ruhában és kalapban lévő nő egy Canon EOS R10 fényképezőgépet tart az arcához és a keresőbe néz, miközben egy díszes spanyol épület előtt áll.

    ÚTI KÉPEK KÉSZÍTÉSE

    Egy sevillai túra az EOS R10 fényképezőgéppel

    Diana Millos blogger felfedezi, miért ez a kreatív fényképezőgép a tökéletes útitárs.

  • Egy nő felállítja Canon PowerShot G7 X Mark III fényképezőgépét a laptopja mellett, hogy a nappalijából közvetítsen egy jógaórát.

    KOMPAKT FÉNYKÉPEZŐGÉPEK

    A legjobb kompakt gép a tartalomkészítéshez

    Fedezd fel, hogyan segíthet a PowerShot G7 X Mark III a mindennapok kreatív szikrájának felélesztésében.

  • Matt Adlard sztárcukrász lefényképez egy csokoládés desszertet egy Canon EOS M50 Mark II fényképezőgéppel.

    ÉTELEK FOTÓZÁSA

    A siker receptje: bemutatkozik a Canon EOS M50 Mark II

    Az autodidakta pék és a közösségi média sztárja, Matt Adlard belekóstol az EOS M50 Mark II készülék használatába.

  • Egy nő az állványhoz rögzített fényképezőgépet kinyújtott karral maga felé irányítva tartja, mögötte a háttérben elmosódva a folyóparton teraszosan épült házak láthatók színes tarkaságban.

    VLOGOLÁS

    Hogyan legyél vlogger

    Vágj bele, és készíts minőségi vlogokat a kezdőknek szóló vlogolási tippjeinkkel.