NYOMTATÁS

Képek szerkesztése nyomtatáshoz

Ez az útmutató lépésről lépésre mutatja be mindazt, amire a legjobb eredmények eléréséhez szükséged lehet a fotóid kinyomtatásakor.
Egy nő egy csomag Canon nyomtatópapírt tart az egyik kezében, miközben megvizsgál néhány fotónyomatot az előtte lévő asztalon, amelyen egy nyitott laptop is látható. A háttérben egy komódon Canon nyomtató látható.

A kinyomtatott fotók nagyszerű ajándékká vagy emléktárggyá válhatnak. Fotóidból készíthetsz üdvözlőlapokat, naptárakat és lakásdekorációkat, összeállíthatsz belőlük emlékkönyveket, de a kedvenc képeidből készült matricákkal akár a személyes tárgyaidat is egyedivé teheted. A nyomatok ráadásul sokáig megőrzik az utazások, családi összejövetelek vagy a családi élet nagy pillanatainak emlékét is.

Ma már ehhez a legkülönfélébb nyomtatási alkalmazásokból tudsz választani. Ha képeslapokat vagy naptárakat szeretnél nyomtatni, a Canon Easy-PhotoPrint Editor szoftverével szerkeszthetsz, vághatsz, módosíthatsz a háttéren, szöveget vagy keretet adhatsz hozzá a képekhez, de számos egyéb kreatív eszközt is használhatsz, például sablonokat, bélyegeket és ikonokat, amelyekkel feljavíthatod a képeidet a nyomtatás előtt. A Canon PRINT alkalmazás ezenkívül a különféle nyomtatási projektek lebonyolításában is segítséget nyújt, kreatív lehetőségek egész tárházát biztosítva.

Persze amellett, hogy kiélhesd a kreativitásodat és személyesebbé tudd tenni a képeidet, az is jogos elvárás, hogy a lehető legjobb minőségben – jól kivehető részletekkel, gazdag tónustartományban és élethű színekben – tudd kinyomtatni a fotókat. Ebben a cikkben azzal foglalkozunk, hogyan javíthatsz a képeiden a Canon Digital Photo Professional (DPP) alkalmazásával vagy az általad előnyben részesített képszerkesztő szoftverrel, hogy nyomtatáskor a legjobb eredményeket érhesd el.

Asztalon elhelyezett nyitott laptop, képernyőjén a Canon Easy-PhotoPrint szoftverrel, tőle balra Canon papír, jobbra pedig egy Canon nyomtató látható.

A Canon Easy-PhotoPrint Editor szoftverével egyszerűen hozzá tudsz adni szövegeket, kereteket, mintázatokat és egyéb kreatív elemeket a fotóidhoz, mielőtt kinyomtatnád azokat valamilyen kompatibilis PIXMA vagy MAXIFY nyomtatón. A program automatikus képjavítási eszközzel is rendelkezik, amely kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy egyetlen kattintással optimalizálhasd a nyomtatandó fotókat.

Egy férfi egy fotónyomatot tart a kezében, amely a velencei Grand Canalt ábrázolja, a háttérben pedig egy asztalon elhelyezett Canon nyomtató látható.

Olyan papírtípust válassz, amely hűen adja vissza a különleges helyekre tett családi utazásokról készült fotóidat, gondoskodva arról, hogy a becses emlékek méltó módon őrződjenek meg.

A nyomtató kiválasztása

Milyen nyomtatót érdemes használnod? Ha most tervezel vásárolni egyet, nézd meg útmutatóinkat, amelyekben a fotónyomtatáshoz ajánlott legjobb Canon nyomtatókat és a különböző igényekhez készült nyomtatókat ismerheted meg. Tételezzük fel, hogy már használsz valamilyen jó minőségű, általános célú tintasugaras nyomtatót.

Érdemes azonban szem előtt tartanod, hogy ha olyan nyomtatót használsz, amely nem csak az alapvető négy tintaszínnel dolgozik, akkor számíthatsz arra, hogy a színek sokkal élethűbbek lesznek nyomtatásban. Például a Canon PIXMA TS8750 sorozat hat különálló tintapatronnal működik, amelyek közül öt festékalapú színes tintát tartalmaz, hogy kimagasló fotóminőséget lehessen elérni, javított színtérrel és tónustartománnyal. Ha ennél is többre vágysz, válaszd a Canon PIXMA PRO-200 modellt, amely nyolc különálló festékalapú tintapatronnal működik, professzionális minőségű, nagy formátumú A3+ nyomtatást biztosítva viszonylag kedvező áron.

A papír kiválasztása

Bármilyen nyomtatót használsz is, válassz olyan papírtípust, amely a kép jellegéhez és a nyomtatási célhoz a leginkább megfelel. Általánosságban véve a fényes fotópapírok, mint amilyen a Canon GP-501 Glossy Photo Paper, nagyobb tónustartományt tudnak támogatni a matt papírokhoz képest, ezért jó választásnak bizonyulnak, ha élénk, fotólabor-minőségű színes fotókra vágysz. A matt papírok, például a Canon MP-101 Matte Photo Paper, a melankolikusabb, alacsony kontrasztú, főleg fekete-fehér képekhez válnak be igazán. A különféle textúrákkal és bevonatokkal kapható merített-, vászon- és művészi fotópapírok tökéletesek lehetnek egy emlékezetes ajándékhoz vagy egyedi dekorációhoz.

A legfontosabb, amit tudni kell, hogy a különböző hordozóknak eltérőek a tintaelnyelési és fényvisszaverési képességeik, ezért elengedhetetlen, hogy nyomtatás előtt megfelelő beállításokat használj. A legjobb eredmények érdekében azt is tartsd szem előtt, hogy milyen célból nyomtatsz, és a képet arra a hordozóra optimalizáld, amelyre nyomtatni fogsz.

Egy felhasználó az egyik kezében egy kinyomtatott fotót tart egy laptop mellett, amelyen fotók láthatók ugyanarról az eseményről. A laptop mindkét oldalán további kinyomtatott fotók hevernek az asztalon.

A legmodernebb laptopok jellemzően túl hidegen (azaz túl kéken) jelenítik meg a színeket, és akár egymillió az egyhez kontrasztaránnyal is büszkélkednek – amely több ezerszer nagyobb a kinyomtatott fotóénál. Ha azt szeretnéd, hogy jobban egyezzen az, amit a képernyőn látsz és amit nyomtatás után a kezedben tartasz, csökkentsd a képernyő fényerejét, és kalibráld megfelelően a színeket. Első lépésként változtass a képernyő által visszaadott fehér színen aszerint, hogy milyen típusú fehér papírt használsz.

Színkezelés

Mielőtt nekilátnál a fotók szerkesztésének, érdemes a monitorodat is beállítanod, ha lehet. Ennek eredményeként a nyomatok sokkal jobban hasonlítanak majd arra, amit a képernyőn látsz, és így kiküszöbölheted az időigényes és sok hulladékkal járó próbálkozásokat. Ezt a leghatékonyabban egy kalibrációs készlettel tudod megtenni, viszont ha ezt túl nagy befektetésnek érzed egy egyszeri fotónyomtatáshoz, akkor inkább az alábbi pár tippet próbáld ki.

Először is, a nyomatoknál gyakori probléma, hogy túl sötétek lesznek, egyszerűen azért, mert a monitor sokkal részletgazdagabban mutatja be az árnyékos területeket, és ezek a részletek nyomtatásban eltűnnek. A modern képernyők mindegyike sokkal nagyobb fényerőtartományt támogat a nyomatokhoz képest, kontrasztarányuk jellemzően legalább 1000:1, de gyakran ennél is nagyobb. Összevetésképpen: a legjobb fényes fotópapír 200:1 kontrasztarányra képes a legsötétebb fekete és a legvilágosabb fehér között, míg egy matt papír csupán 100:1-re. Ha szeretnéd, hogy a képernyőn látottak még pontosabban egyezzenek azzal, amit nyomtatáskor a kezedben fogsz tartani, csak vedd lejjebb a képernyőd fényerejét.

Másodszor pedig a modern LCD-kijelzők jellemzően túl kékek, főleg ha újak (a színek gyakran melegebbé – azaz sárgábbá – válnak, ahogy a kijelző „öregszik”). Ezt a következő beállításokkal tudod orvosolni Windows rendszerben: Beállítások > Kijelző > Kijelző színkalibrálása. Mac operációs rendszerben lépj a Súgó menühöz, és keress rá a Display Calibrator Assistant segédprogramra. A kijelzők alapértelmezett fehérpont-beállítása (színhőmérséklet) általában D65 vagy 6500K – ezt próbáld módosítani D50 vagy 5000K beállításra. Vagy pedig – ami még egyszerűbb – állítsd be úgy a fehérpontot, hogy megtekintéskor azonos fényviszonyok mellett a kijelzőn megjelenő fehér egyezzen a nyomtatandó papír fehérségével – vigyázz, nehogy a kijelző fényereje megtévessze a szemedet.

Végül ellenőrizd a színbeállításokat. A DPP-ben lépj a Eszközök > Beállítások menüpontba, majd kattints a Színkezelés menüelemre. Ne foglalkozz az első, Munkaszíntér beállítással – a profi fotósok gyakran fotóznak Adobe RGB-vel, egy változatosabb színtérrel, de ha a felvételeid sRGB minőségben készülnek, akkor gyakorlatilag nem sok értelme van változtatni ezen. A Nyomtatási profil felugró ablakban válaszd ki a használni kívánt nyomtatót. Azoknál a nyomtatóknál, amelyek ezt támogatják, a DPP ICC-profilokkal alkalmaz színkezelést – ezek tartalmazzák a készülékek pontos színképességeivel kapcsolatos adatokat, ezáltal nagyobb színhűség érhető el.

E menüpont mellett a Leképezési módszer elemnél válaszd a Relatív kolorimetria lehetőséget. Ennél a beállításnál arról van szó, hogy ha egy kép olyan színeket tartalmaz, amelyek kívül esnek a nyomtató skála- vagy színtartományán, akkor ezeket a hozzájuk legjobban hasonlító kinyomtatható színné alakítja át a program, míg a kép többi része változatlan marad. Ha az Érzékeléses leképezési módszert használod, akkor a kép összes színe úgy módosul, hogy közben megmaradjon a közöttük lévő kapcsolat, és gyakran tapasztalhatod, hogy a színes képek telítetlennek és fakónak tűnnek. A színek általában kevésbé változnak, ha a Relatív kolorimetriát választod.

Képernyőkép a Canon DPP szoftveréről, amelyen egy egymást átölelő, újdonsült házaspárt ábrázoló képen végzett világosítás látható.

A Canon Digital Photo Professional (DPP) szoftvere az okostelefonos alkalmazásokhoz képest átfogóbb beállításokat kínál, többek között azt is lehetővé téve, hogy az egyes színtartományokhoz tartozó Árnyalat, Telítettség és Fényerő csúszkákkal konkrét színeket célzottan állíts be.

A szerkesztés alapjai

Ha a szerkesztéskor egy RAW-fájl a kiindulási pontod, amely az érzékelő által rögzített összes szín- és tónusadatot tartalmazza, akkor nagyobb mozgástered lesz a szerkesztéskor. De ha nem RAW-formátumban fotóztál, akkor is használhatod a DPP-t arra, hogy feljavítsd a képed a nyomtatás előtt (habár bizonyos eszközök és beállítások nem fognak rendelkezésre állni). Ha a szerkesztést TIFF- vagy JPEG-formátumú képpel kezded, érdemes a kép másolatán dolgoznod, és megőrizned az eredetit.

RAW-fájlok esetében első lépésként be szokott válni, ha a DPP Digitális objektívoptimalizáló funkciójával kijavítod az esetleges optikai torzításokat (amennyiben támogatott objektívvel felszerelt támogatott fényképezőgépet használtál), vagy ha az Objektívkorrekció panelen lévő eszközöket használod ehhez, amelyek javítják az olyan hibákat, mint a sarkok elsötétedése vagy az objektívtorzítások. JPEG-fájlok esetében számos olyan objektívkorrekciós lehetőség áll rendelkezésre, amelyeket fényképezőgépen belül lehet használni.

A DPP 4.17 rendelkezik egy Neural Network Image Processing (neurális hálózati képfeldolgozás) funkcióval (előfizetés szükséges), amely gépi tanulásos mesterséges intelligenciára támaszkodva intelligensen elemzi az egyes képek különböző területeit, és a képtartalomtól függően szelektív javításokat hajt végre. Finomítani tud a sok részletet tartalmazó területeken, nagyobb teljesítményű zajcsökkentésre képes a kevés részletet tartalmazó területeken, továbbá javítja az objektív tökéletlenségei okozta hibákat és torzításokat. Ha gyakran nyomtatsz fotókat, vagy ha szeretnéd kinyomtatni az élet fontos, soha vissza nem térő pillanatait, például egy esküvőét, akkor érdemes fontolóra venned az előfizetést.

A Canon DPP szoftverének képernyőképe egy készülődő menyasszonyt ábrázoló fotóval. Az alulexponált területek kék színnel, a túlexponált területek pedig piros színnel jelennek meg.

A DPP rendelkezik egy igen hasznos, csúcsfényekre és árnyékos részekre vonatkozó figyelmeztető kijelzéssel, amely felhívja a figyelmet azokra a területekre, amelyeknél fennáll a kiégés, vagyis a tónuskülönbségek elvesztésének veszélye. A piros átfedés azokat a csúcsfényes területeket mutatja meg, amelyek nyomtatáskor egyhangú fehérnek látszódhatnak, míg a kék átfedés azokat az árnyékos területeket mutatja meg, amelyek nyomtatásban elveszíthetik a megkülönböztető jegyeiket. Ez a megjelenítés segíthet a fényerő és a tónus megfelelő beállításában.

Kivágás és a kompozíció finomítása

Most térjünk rá a képek megkomponálására. Ha az eredeti kép képarányától eltérő formátumban szeretnél nyomtatni, például 1x1-es portrét vagy 16x9-es tájképet, akkor vágással érheted el, hogy a keretbe foglalás az elképzeléseid szerint történjen, anélkül hogy fontos képelemeket vágnál le. De kreatív hatás elérése érdekében is dönthetsz a vágás mellett – például azért, hogy eltávolítsd a nemkívánatos vagy zavaró részeket a felvételről, vagy hogy egy adott elemre irányítsd rá a figyelmet. A kép elforgatásával érdekesebbé teheted azt, vagy kiegyenlítheted a ferde horizontot.

Az olyan komponálási elvek, mint a harmadolási szabály, a tekintet irányításával segíthetnek a hatékony keretbe foglalásban. Portré esetében az erőteljes kivágással hatásosabb lesz a kép, de általában érdemes elkerülni, hogy az alany pont a kép közepén legyen – az aszimmetrikus kompozíciók dinamikusabbnak hatnak.

Lehetőleg ne vágj ki túl apró területet a képből, mert lehet, hogy az nem lesz elég részletes ahhoz, hogy elégedett legyél majd a nyomattal. Mindazonáltal a Canon bevezette a forradalmi Neural Network Upscaling Tool eszközt (előfizetés szükséges),1 amely képes megduplázni egy kép felbontását, így az eredmények sokkal fotórealisztikusabbak lesznek, mint hagyományos felbontás esetén. Ez az eszköz, amely a Canon mélytanulásos képfeldolgozó technológiáján alapul, ideális lehet, ha egy fotót túlzottan megvágtak, vagy nem elég nagy a pixelszáma a nagy formátumú nyomtatáshoz.

Az is egy lehetőség, ha a zavaróan részletes háttér kivágása helyett inkább elmosod azt. Ilyenkor dönthetsz a kreatívabb szerkesztési műveletek mellett, például korrigálhatod a színtónusokat a DPP Fehéregyensúly-beállítás funkciójával, hogy retusáld a hibákat vagy nemkívánatos részleteket, de használhatsz szűrőket és Képstílusokat is a gyors és egyszerű átalakításhoz. Ez utóbbiakkal például olyan hatást tudsz elérni, mintha egy régi, egyszer használatos fényképezőgéppel készítetted volna a képet, de vintage szépia stílust is alkalmazhatsz rajta, csak hogy néhány példát említsünk.

Képernyőkép a Canon DPP szoftveréről, amelyen a Gammabeállítás eszközpanelhez tartozó hisztogram- és egyéb beállítási lehetőségek láthatók.

A DPP Gamma Gammabeállítás eszközpanelén lévő beállításokkal gyors javítást végezhetsz, ha a képed túl sötét vagy túl fakó – csak kattints az Automatikus gombra (A) a hisztogram felett. Nézd meg, hogy a hisztogramsáv balról jobbra teljes szélességében végighúzódik-e, a végein elkeskenyedve. Ha bármelyik végénél hiányt látsz (mint ebben a példában), húzd a túllógó jelölőket (B) befelé, amíg épp a grafikon széléhez nem érnek. Ezáltal a legsötétebb árnyékok teljesen feketék lesznek, a legvilágosabb csúcsfények pedig tiszta fehérek. Ennek a sötéttől világosig terjedő teljes tartománynak köszönhetően a kép gazdagabbnak és intenzívebbnek hat majd nyomtatásban, főleg fényes fotópapíron.

Képernyőkép a Canon DPP szoftverről, amelyen az Speciális eszközpanel vezérlőelemei láthatók, köztük a Kontraszt, a Színtelítettség és az Élesség.

A DPP Speciális eszközpaneljéhez olyan vezérlőelemek tartoznak, amelyekkel változtatható a tónus, a szín és az élesség. Más szerkesztőprogramoktól, például az Adobe Photoshoptól2 eltérően a DPP-ben nem lehet kijelölni területeket, majd helyileg élesíteni rajtuk, de ha a DPP Életlenítő maszk funkciójával – amely RAW-fájlokhoz áll rendelkezésre – alacsonyan tartod a Finomság beállítás értékét, ugyanakkor megnöveled a Küszöb értékét, megakadályozhatod, hogy az élesítő hatás nagyon kiemelje az éleket, és elkerülheted, hogy ezáltal a bőr textúrája vagy a kép egyéb, viszonylag részletmentes területei durvává váljanak.

Tónusok és dinamikatartomány módosítása

Ha a kép sötét, vagy alacsony a kontraszt, használd a DPP Automatikus megvilágításoptimalizálás funkcióját a fényerő és a kontraszt automatikus javításához. Ha még több beállítást szeretnél elvégezni, nyisd meg a DPP Gammabeállítás eszközpaneljét. Ilyenkor a fényképezőgépedhez hasonlóan a DPP is megjelenít egy hisztogramot – ez nem más, mint a képtónusok grafikus megjelenítése a legsötétebbtől a legvilágosabbig. Ha a grafikon bármelyik vége „le van vágva”, ez azt jelenti, hogy kiégett a kép, és a tonális részletek belevesznek a legvilágosabb csúcsfényekbe vagy a legsötétebb árnyékokba.

Először kattints az Automatikus gombra (a hisztogram felett), amely automatikusan állít a fehérponton, feketeponton és középponton, és visszaállítja az Automatikus megvilágításoptimalizálás és a Kontraszt értékeit. Ezután manuálisan finomíthatsz a fényerőn, a fehéregyensúlyon és más beállításokon.

Sokan szeretik jól megnövelni a telítettséget és a kontrasztot, hogy a képeik még hatásosabbak legyenek – ehhez próbáld ki a DPP Speciális eszközpaneljét. A Fényerő beállítása csúszkával is módosíthatsz az általános exponáltságon. Néha jó ötlet világosítani az egész képen, ha matt fotópapírra nyomtatsz, mert az kevésbé tűnhet fehérnek, de azért ezt se vidd túlzásba – állj le, ha a fehér területek inkább fehérnek, mint szürkének tűnnek. Ha a kép természetellenesnek kezd látszani, a csúszkák segítségével csökkentsd az árnyék- és csúcsfénybeállítás mértékét.

Szükség esetén használd a DPP Részleges módosítás eszközpaneljét, hogy finomhangold a fényerőt, a kontrasztot, az árnyalatot és a telítettséget a kép bizonyos részein.

Képernyőkép a Canon DPP szoftverről, amelyen egy alkonyatkor lefotózott folyópart képrészletén egyértelműen látszik a képzaj a felhőknél, és ezt a DPP részleteket megjelenítő ablaka is mutatja.

A gyenge fényviszonyok mellett készített képek esetében gyakori a képzaj, különösen az árnyékos területeken, viszont a túlélesítés tovább ronthat ezen a zajon, ahogy azt a DPP jobb oldali panelén lévő, részleteket megjelenítő ablakról készült közelkép is mutatja.

A Canon DPP szoftverének képernyőképe, amelyen ugyanaz a fotó látható egy alkonyatban fotózott folyópartról, de az egyik képen a képzaj jelentősen csökkent.

A DPP rendkívül hatékony zajcsökkentő eszközöket tartalmaz, amelyek mind a szemcsésséget okozó fényességi zajjal, mind a színes foltokat eredményező színzajjal szemben célzottan lépnek fel. Hasonlítsd össze a közelkép részleteit az eredetivel.

Élesebbé tétel a nyomtatáshoz

Az élesebbé tétel mindig a legutolsó lépés legyen. Először is akkor tudod a legjobb eredményeket elérni, ha a kép a lehető legtisztább, úgyhogy előbb az esetleges képzajt szüntesd meg (és kerüld a JPEG-ek folyamatos újranyitását és újramentését, mert így minden egyes alkalommal romlani fog a képminőség). Élesítéskor vagy zajcsökkentéskor a képet 100%-os nagyításban nézd, hogy jól lásd a változásokat.

Minden fotónak előnyére válhat egy kis élesítés, mivel a nyomtatás eredendően lágyít a képeken egy kicsit, de ez papírtípustól is függ – minél több tintát szív be és oszlat el a papír, annál nagyobb lesz a lágyító hatás. Tehát a vászonra való nyomtatáskor több élesítésre lesz szükség, mint a félfényes vagy selyemfényű papír esetében, a fényes fotópapír esetében pedig még kevesebbre.

A DPP Élesség eszközével növelhető a kép vonalainak kontrasztossága, hogy a nagyobb élesség benyomását keltse, de az Életlenítő maszk segítségével finomabban lehet ezen állítani – utóbbival ugyanis külön szabályozható az Erősség, a Finomság és a Küszöb. Más szoftverekhez, például a Photoshophoz képest azonban a DPP-ben csak RAW-fájloknál áll rendelkezésre az Életlenítő maszk eszköz.

Bármelyik eszközt használod is, szelektíven élesíts – ne élesíts ott, ahol finom átmeneteket, sima bőrtónust vagy egységes hátteret szeretnél. Ha kiélesíted az egyenletes színű területeket, ezzel csúnya képzajt tudsz okozni. A DPP 4.17 által biztosított Neural Network Image Processing Tool segítségével a finom részleteket és textúrákat automatikusan élesíteni tudod az optimális hatáshoz, míg a kép viszonylag részletszegényebb területei megőrzik az egyenletes átmeneteket és a zajmentességet.

Beállítások az optimális nyomtatási minőségért

Készen állsz a nyomtatásra? Ahelyett, hogy egyszerűen kiválasztanád a Nyomtatás gombot, lépj a Fájl > Nyomtatás részletes beállításokkal lehetőségre. Hagyd meg a 350 dpi felbontást, a DPP alapértelmezett nyomtatási beállítását. Az optimális eredmények érdekében a Nyomtatási minőség mindig legyen a legjobb. A megfelelő Beállítások használatához (lásd fent) mindig ügyelj a színek egyezésére, de fontos, hogy a Papírtípus legördülő menüben azt a papírt válaszd, amelyiket használni szeretnéd – ha itt nem jó beállításokat választasz, akkor az egész addigi kemény munkád kárba vész.

Kövesd útmutatónkat, hogy mindig a legtöbbet hozhasd ki a fotóidból, és olyan nyomatokat tudj előállítani, amelyeket szívesen teszel közszemlére vagy osztasz meg – de elolvashatod egy profi bevált tippjeit is arról, hogyan mutasd meg a családi fotókat.


Írta: Alex Summersby

  1. A Neural Network Upscaling Tool csak Windows operációs rendszerhez áll rendelkezésre, előfizetés szükséges (egy hónapos díjmentes próbaidőszak). Ha előfizetsz a Neural Network Processing Toolra, akkor a Neural Network Upscaling Toolra már nem kell előfizetned.
  2. Az Adobe és a Photoshop az Adobe Egyesült Államokban és/vagy más országokban bejegyzett védjegye vagy védjegye.

Kapcsolódó termékek

Kapcsolódó cikkek

  • ALAPOK

    Nyomtatásra szánt fotók készítése

    Hét bevált tipp a nyomtatásban megőrizni kívánt emlékek megörökítéséhez.

  • Szerkesztés előtti és utáni állapotot megjelenítő kép egy tó mellett álló párról az esküvő napján: a bal oldalon a sötét, szerkesztetlen kép, míg a jobb oldalon a DPP-ben szerkesztett, világosabb verzió látható.

    A SZERKESZTÉS ALAPJAI

    Különleges képek szerkesztése

    Az alábbi egyszerű fotószerkesztési tippekkel még jobbá teheted a különleges alkalmakról készített képeidet.

  • ESKÜVŐI FOTÓZÁS

    Saját esküvői album készítése

    A saját esküvői albumod elkészítése nagyon kifizetődő tud lenni. Szakértői tippjeinkből megtudhatod, hogyan teheted ezt meg.

  • Szerkesztés előtti és utáni állapotot megjelenítő, magas fűről készült kép: a bal oldalon a sötét, szerkesztetlen kép, míg a jobb oldalon a DPP-ben szerkesztett, világosabb verzió látható.

    FÉNYKÉPSZERKESZTÉS/UTÓMUNKÁLATOK

    RAW-képek szerkesztése a DPP szoftverrel

    Fedezd fel, hogy a Canon DPP szoftverével miként tudod szerkeszteni, finomítani és feljavítani RAW-képeidet.