10 tips for family photography: A girl holds her hands up in a spray of water, the droplets blurred.

CSALÁDI FOTÓZÁS

10 tipp a családi fotózáshoz

Helen Bartlett
Helen Bartlett

Családi fotós

Helen Bartlett az Egyesült Királyság egyik legnagyobb tiszteletnek örvendő családi portréfotósa. Munkáihoz vaku helyett kizárólag a természetes fényt használja fel. Helen munkáit fekete-fehérben készíti el, időtálló családi fényképeket hozva létre.

Megkértük, osszon meg velünk néhány dolgot, amit hosszú és elismert pályafutása alatt megtanult. Olvass tovább és tudd meg, hogyan készíthetsz gyönyörű képeket családodról az ünnepek alatt és az után is.

1. A fényképezőgépedet tartsd kéznél, ne a telefonod

„Az első lépés a nagyszerű fényképek elkészítéséhez, hogy a fényképezőgéped mindig nálad legyen. Manapság az okostelefonok is igen jó fényképeket képesek készíteni, de egy jó fényképezőgéppel sokkal nagyobb befolyásod van a képekre. A telefonok másik árnyoldala, hogyan az e-mailek és a munka könnyedén elterelhetik a figyelmedet. Egy DSLR vagy jó kompakt fényképezőgép segítségével a képek elkészítésére tudsz koncentrálni. A legtöbb fényképezőgép esetében jobb minőségű fájlokkal is dolgozhatsz, ami fontos tényező, ha ki szeretnéd nyomtatni a képeket. Azt javaslom, fényképezőgéped mindig legyen a táskádban vagy a konyhapulton, így mindig a kezed ügyében lesz, ha szükséged lenne rá.”

A smiling boy with a Lego play set.

2. Örökítsd meg a családod karácsonyát

„Nagyszerű dolog karácsonykor megörökíteni a család napi rutinját. Például, ha mindenki az ágyában nyitja ki az ajándékait, gondoskodj róla, hogy kéznél legyen a fényképezőgéped és így megörökíthesd az arcokon megjelenő örömöt (vagy az enyhe csalódottságot, ha netán rossz ajándékot kapnának!). Ha jó az idő, menjetek ki a szabadba. A gyerekek gyakran ott viselkednek a legtermészetesebben. Menjetek családi sétára és vigyétek magatokkal az új játékokat! Az ilyen helyzetek megteremtése nagyszerű alkalmat kínál, hogy családodat a legtermészetesebb módon örökítsd meg.”

3. Kezdd korán

„Hajlamos vagyok már reggel 8 órakor elkezdeni fotózni. A gyerekeket a legjobb reggel fényképezni – mikor teljesen kipihentek, és túl vannak egy kiadós reggelin. A nap előrehaladtával a gyerekek fáradnak, elkezdenek a játékok felett veszekedni, és az együttműködésnek befellegzett. Szóval, ha bármilyen beállított vagy csoportképet szeretnél készíteni, reggel csináld. Így az idő hátralévő részében lazíthatsz és elszórakozhatsz a természetes képekkel anélkül, hogy azon kéne aggódnod, miként vegyél rá egy csecsemőt, hogy a fényképezőgépbe mosolyogjon. Dolgozz a gyerekek időbeosztása szerint, így lesz a legjobb lehetőséged a jó fényképek elkészítésére. Fotózz sokat, fotózz minden nap, és az év végére a családi kalandokról egy egész könyvet állíthatsz össze, amelyet majd jó érzés lesz visszanézni.”

A family group posing in front of a tree.

4. Magadat se felejtsd le a képről

„A legtöbb családban mindig van egy ember, aki a fényképezőgép mögött áll – gyermekkoromban ez az ember az édesapám volt. Gondoskodj róla, hogy mindig más fotózzon, így mindenki rajta lesz a képeken. Ezek a fényképek sokat jelentenek majd gyermekeid számára, mikor felnőnek. Ha olyan felvételt szeretnél készíteni, amelyen az egész család rajta van, tedd a fényképezőgépet egy állványra (vagy egy stabil helyre, mint például egy asztalra vagy padra), és használd az önkioldó funkciót. A móka kedvéért add oda a fényképezőgépet a gyermekeidnek, hogy lefotózhassanak téged, és egy másik nézőpontot is meg tudj szemlélni. Emellett felkeltheted érdeklődésüket a fotózás iránt is.”

5. Fókuszálj a hétköznapi dolgokra

„Azok az idők már elmúltak, mikor a fényképezőgépet csal jeles alkalmakkor és ünnepnapokon vettük elő. Manapság sokkal több képet csinálhatunk a mindennapi tevékenységekről. Fotózd le, ahogy a családod a kanapéra kucorodik egy hosszú nap után. Örökítsd meg gyermekeid vidám pillantását, amint korán reggel, hajnali 5 órakor, játékra készen beugranak az ágyadba. Maradj a háttérben, és használj hosszú objektívet vagy fényképezőgéped zoom funkcióját, hogy gyermekeidet játék közben örökíthesd meg, így igazán szeretetteljes, természetes képeket kaphatsz.”

Kapcsolódó cikkek
A smiling child playing on a swing.

CSALÁDI FOTÓZÁS

Egy családi portréfotós titkai

Helen Bartlett megosztja karrierjének történetét, bemutatja a kedvenc felszerelését és tanácsot ad a feltörekvő profi fotósok számára

A baby playing with an abacus and looking at the camera.

BABAFOTÓZÁS

12 babafotózási tipp, amelynek már ma hasznát veheted

Őrizd meg fontos pillanatokat, és örökítsd meg gyermeked fejlődését a babafotózást szórakoztatóbbá varázsoló és nagyszerű eredményeket garantáló ügyes módszerekkel.

A child sits on a stepladder entertained by his parents.

CSALÁDI FOTÓZÁS

Így készíthetsz idén még jobb karácsonyi fotókat

Ha szeretnéd megörökíteni az ünnepi hangulatot, akkor ezeknek a tippeknek a segítségével számos ötletet meríthetsz a karácsonyi képekhez

Children ride bikes through trees.

6. Mesélj történeteket helyszínek használatával

„Néhány fényképen próbálj történetmesélős elemeket megörökíteni. Nagyszerű érzés elkészíteni egy tökéletes portrét, de egy nagyobb látószög használata is legalább ilyen jó lehet. Fényképezd le gyermekeidet a szobájukban, játékaikkal körülvéve. Éreztesd az arányokat a képen. Ha gyermekeid a parkban vagy az erdőben játszanak, fényképezz álló helyzetben, hogy látszódjanak a fák méretei. Használd kreatívan a környezeted, keress formákat és árnyékokat, tükröződéseket és befoglaló elemeket, és adj valami különlegeset a képekhez.”

"A gyerekeket a legjobb reggel fényképezni – mikor teljesen kipihentek, és túl vannak egy kiadós reggelin."

A baby’s face seen through a hole in a card sign that reads ‘Peek-a-who?’

7. Keress érdekes szögeket és kompozíciókat

„Valakinek a lényét időnként anélkül is megfoghatod, hogy megmutatnád az arcát. Az érdekes szögek és nézőpontok igazán érdekes képeket eredményezhetnek. Megörökítheted kisbabád apró kezeit vagy ahogy gyermeked rossz lábra próbálja felvenni a gumicsizmáját. Kísérletezz fényképezőgéped beállításaival. A mozgások minden részletének megörökítéséhez használj rövid záridőt. A nagy záridővel pedig elhomályosíthatod gyermeked mozgását. Használj állványt, hogy a fényképezőgépet stabil tartsd, míg gyermeked elrohan előtte. Ha beltérben fotózol, ne félj magas ISO-értéket használni. Soha nem használok vakut. Jobb szeretem a rendelkezésre álló fényeket felhasználni, így a fényképek sokkal természetesebbnek tűnnek. Próbáld ki a fekete-fehér képeket. A fényképek időtálló külsőt kapnak, és remélhetőleg az elkövetkező generációknak is tetszeni fognak.”

8. Menj le az ő szintjükre

„Menj le a gyermekek szintjére, hogy az ő nézőpontjukból lásd a világot. Próbálj meg leülni vagy lefeküdni a padlóra. Ez a megközelítés minimalizálja a háttér rendetlenségét és a zavaró tényezőket. Gyakran érdemes inkább az égbolttal, fákkal vagy falakkal megtölteni a hátteret, mint a játékszekrény teljes tartalmával, amely már a lábadig ér – emellett jó kép születhet egy olyan gyermekről is, aki elégedetten néz körül az általa létrehozott rendetlenségben!”

A baby’s face seen through a hole in a card sign that reads ‘Peek-a-who?’

9. Nyomtasd ki a képeidet

„Mindegy, hogy otthoni nyomtatóval, online vagy egy üzletben nyomtatod ki a fényképeidet, de mindenképp nyomtasd ki őket. Képeidet bögrékre is nyomtathatod, posztereket és sok minden mást is csinálhatsz belőlük. Így minden nap gyönyörködhetsz bennük. A papír alapú fényképeket megőrizheted – nem fognak elveszni egy számítógépen vagy egy memóriakártyán.”

10. Tedd szórakoztatóvá

„Gondoskodj róla, hogy gyermekeid élvezzék mikor fotózod őket, így sokkal együttműködőbbek lesznek. Ne várj tőlük túl sokat, főleg ha fáradtak. Emellett a teljes folyamatba vond be őket. Fotózd le kedvenc dolgaikat, ölelnivaló játékaikat, az általuk rajzolt képeket. Játsszatok játékokat, énekeljetek dalokat, másszatok fára. Használd ki a karácsonyt, a születésnapokat és egyéb jeles alkalmakat, hogy a legizgatottabb hangulatukban kaphasd le őket!”

A happy girl

„Ne feledd, családod fotózása a legjobb szórakozás, amit egy fényképezőgéppel megtehetsz. Remélem, ezek a tippek kedvet csinálnak, hogy ebben az évszakban gyakrabban magaddal vidd a fényképezőgépedet, és olyan fotókat készíts, amelyek kincsként fognak szolgálni az elkövetkező években.”

Kapcsolódó cikkek

Az összes cikk megtekintése