Nyomtatás Apple készülékről PIXMA nyomtatón keresztül

Az AirPrint szolgáltatással Mac vagy iOS eszközről (iPad, iPhone vagy iPod Touch) kompatibilis PIXMA nyomtatón keresztül történő nyomtatással kapcsolatos információért olvassa el az alábbi útmutatót.

Az AirPrint azonnali fénykép-, e-mail, weboldal- és dokumentumnyomtatást tesz lehetővé Mac vagy iOS eszközökről illesztőprogram telepítése vagy szoftver letöltése nélkül. Egyszerűen válasszon ki egy AirPrint nyomtatót és már nyomtathat is.

Az AirPrint használatához AirPrint-kompatibilis PIXMA nyomtató szükséges, valamint a következő Apple készülékek egyike:
Macintosh készüléken

  • OS X 10.7 (Lion) vagy újabb
  • MacOS

iOS (4.2 vagy újabb verzió használatával)

  • iPad
  • iPhone
  • iPod Touch

A használni kívánt Apple készüléket és PIXMA nyomtatót ugyanahhoz a vezeték nélküli (vagy WLAN) hálózathoz kell csatlakoztatni. PIXMA nyomtatója csatlakoztatásához tekintse meg az Útmutatók a vezeték nélküli kapcsolat beállításához PIXMA készülékeken című részt.

Nyomtatás iOS eszköz használatával

Megjegyzés: A következő képernyőképek iOS11.3 rendszerű iPhone készülék használatával készültek. A használt készülék és a telepített iOS verzió függvényében az elrendezés kis mértékben eltérhet az Ön által látott képernyőn lévőtől, a működési elv azonban ugyanaz marad.

  1. Ellenőrizze, hogy Canon PIXMA nyomtatója be van-e kapcsolva, és ugyanahhoz a vezeték nélküli (vagy WLAN) hálózathoz csatlakozik-e, mint Apple készüléke.
    PIXMA nyomtatója csatlakoztatásához tekintse meg az Útmutatók a vezeték nélküli kapcsolat beállításához PIXMA készülékeken című részt.
  2. A menüopciók megjelenítéséhez készüléke egy alkalmazásában érintse meg a [ , vagy ] gombot (a telepített iOS verziótól függően), navigáljon el a [Print/Nyomtatás] ikonhoz, majd érintse meg az ikont.




  3. A [Printer Options/Nyomtatási opciók] lapon válassza ki a használni kívánt PIXMA nyomtató típusát.
    (Ebben a példában a TS9100 sorozatú nyomtatót fogjuk használni).



    Megjegyzés: Győződjön meg róla, hogy a nyomtató hatótávolságán belül tartózkodik. A hatótávolságon belül található összes AirPrint funkcióval rendelkező nyomtató megjelenik.


  4. Válassza ki a nyomtatandó példányszámot és a szükség szerinti egyéb opciókat (kétoldalas nyomtatás, színbeállítások és papírméret), ha pedig készen áll, a nyomtatás megkezdéséhez érintse meg a [Print/Nyomtatás] gombot.

Fontos!

Bizonyos alkalmazások nem támogatják a AirPrint szolgáltatást, így lehet, hogy egyes nyomtatási opciók nem jelennek meg. Ha egy alkalmazáson keresztül nem fér hozzá a nyomtatási opciókhoz, az alkalmazásból történő nyomtatás nem lehetséges.

Megjegyzés:

A megjelenő nyomtatási opciók a használt alkalmazástól és nyomtatótól függnek. Ha megnyomja a nyomtatás elemet, és kiválasztja a megfelelő nyomtatótípust, az alábbi opciók egy részét (vagy mind a négy opciót) láthatja:

  • Printer/Nyomtató: Válassza ki a vezeték nélküli vagy WLAN hálózatán keresztül használható nyomtató típusát.
  • Copies/Példányszám: Annak beállítása, hogy hány példányban legyen kinyomtatva a dokumentum
  • Double-sided Printing/Kétoldalas nyomtatás: Ha a nyomtatótípus támogatja a kétoldalas nyomtatást, választhat az On/Be és Off/Ki lehetőségek között
  • Range/Tartomány: Ezt a beállítást csak bizonyos alkalmazásoknál és fájltípusoknál (például PDF-fájlok) használhatja
  • Colour/Szín: Monokróm nyomtatáshoz válassza a [Black & White/Fekete-fehér] lehetőséget.
  • Paper Size/Papírméret: A 2016 második féléve előtt forgalomba került PIXMA készülékek – az Apple eszközön használt alkalmazásnak és az AirPrint régióbeállításának megfelelően – automatikusan állítják be a papírméretet.
    Ha az Apple fényképkezelő alkalmazását használja, az alapértelmezett papírméret 4”×6” vagy KG.
    Ha az Apple Safari böngészőjéből nyomtat dokumentumot, az alapértelmezett európai papírméret A4.
    A 2016 után forgalomba került nyomtatók esetében a papírméretet közvetlenül a nyomtatón (a kezelőpanel használatával) lehet beállítani.

Fontos!
Az alkalmazások más-más papírméreteket támogatnak.

Ha az Apple AirPrint szolgáltatás használata közben PIXMA nyomtatója nem működik megfelelően, tekintse meg a jelen útmutató hibaelhárításról szóló szakaszát.

Nyomtatás AirPrint használatával Macintosh készülékkel (A képernyőképek MacOS 10.14.5 rendszerben készültek)

Az operációs rendszer telepített verziójának függvényében a megjelenés és az elrendezés kis mértékben eltérhet az Ön által látott képernyőn lévőtől, a működési elv azonban ugyanaz marad.

  1. Ellenőrizze, hogy Canon nyomtatója be van-e kapcsolva, és ugyanahhoz a vezeték nélküli (vagy WLAN) hálózathoz csatlakozik-e, mint Macintosh készüléke.
  2. Kattintson duplán a „System Preferences” (Rendszerbeállítások) ikonra, vagy válassza az Apple menü > System Preferences (Rendszerbeállítások) lehetőséget.
  3. Kattintson a „Printers & Scanners/Nyomtatók és szkennerek” ikonra.



  4. Kattintson a „+” jelre.



  5. Válassza ki a felvenni kívánt AirPrint nyomtatót, majd kattintson a „Hozzáadás” gombra.
    (Ebben a példában a TS9100 sorozatú nyomtatót választottuk ki.)



  6. A kiválasztott nyomtatót a rendszer hozzáadja a nyomtatók listájához.



    Ha az Apple AirPrint szolgáltatás használata közben PIXMA nyomtatója nem működik megfelelően, tekintse meg a jelen útmutató hibaelhárításról szóló szakaszát.
  7. Miután a nyomtató hozzáadása megtörtént, egy adott alkalmazásban az AirPrint nyomtatóval történő nyomtatáshoz egyszerűen kattintson a „File/Fájl”, majd a „Print/Nyomtatás” lehetőségre.



  8. A frissen hozzáadott nyomtató kiválasztása mellett állítsa be a szükséges nyomtatási beállításokat (Copies/Másolatok), majd kattintson a „Print/Nyomtatás” lehetőségre.

A nyomtatási állapot ellenőrzése

Nyomtatás közben a legutóbb használt alkalmazások listájában a [Print Centre/Nyomtatási központ] ikon jelenik meg, amelynek segítségével ellenőrizheti a nyomtatás folyamatát.

  1. A legutóbb használt alkalmazások listájának megjelenítéséhez nyomja meg a duplán a [Home/kezdőképernyő] gombot az Apple eszközön (iPhone X használata esetén húzza felfelé az ujját a képernyő aljától, majd várjon).
    Ekkor megjelenik a [Print Centre/Nyomtatási központ] ikon.
  2. Válassza ki a megjelenő munkát a nyomtatási összegzés megtekintéséhez.



    Megjegyzés: A Nyomtatási központ csak a nyomtatás közben érhető el.

Nyomtatási feladat törlése

Ha az AirPrint alkalmazásban törölni szeretné a nyomtatási feladatok egyikét, azt a következő két módon teheti meg:

  1. A nyomtatón keresztül: Ha nyomtatóján LCD-kijelző található, a nyomtatási feladat visszavonásához használja a kezelőpanelt.
    Ha nyomatója nem rendelkezik LCD-kijelzővel, a nyomtatási feladat visszavonásához nyomja meg a [Stop] gombot.

  2. iOS eszközön keresztül: Nyomja meg a duplán a [Home/kezdőképernyő] gombot (iPhone X használata esetén húzza felfelé az ujját a képernyő aljától, majd várjon), és érintse meg a [Print Centre/Nyomtatási központ] ikont a [Print Summary/Nyomtatási összegzés] megjelenítéséhez (lásd az alábbi képet).



  3. A folyamatban lévő nyomtatási feladat törléséhez a Print Summary/Nyomtatási összegzés képernyőn érintse meg a [Cancel Printing/Nyomtatás törlése] opciót.
    Ha az Apple AirPrint szolgáltatás használata közben PIXMA nyomtatója nem működik megfelelően, tekintse meg a jelen útmutató hibaelhárításról szóló szakaszát.

Hogyan lehet beolvasni Mac számítógépre a PIXMA multifunkciós nyomtatómról vagy a LiDE lapolvasóról az AirPrint használatával?

A dokumentumok MAC segítségével történő beolvasásához kövesse az alábbi lépéseket:

  1. Kattintson az [Apple] menüre:



  2. Ezt követően kattintson a [System Preferences/Rendszerbeállítások] elemre:



  3. Kattintson a [Printers & Scanners/Nyomtatók és szkennerek] elemre:



  4. Kattintson a [Scan/Beolvasás] elemre, majd az [Open Scanner/Szkenner megnyitása] elemre:



  5. A Scanner (Szkenner) ablakban kattintson a [Show Details/Részletek megjelenítése] elemre:



  6. Miután az áttekintő szkennelés befejeződött, szükség szerint módosíthatja a beállításokat, majd kattintson a [Scan/Beolvasás] gombra:

AirPrint hibaelhárítás (iOS)

Ha AirPrint nyomtatója nem szerepel a listában:

  • Első lépésként kattintson ide, és győződjön meg arról, hogy az Ön PIXMA nyomtatója AirPrint-kompatibilis.
  • Előfordulhat, hogy a nyomtató csak a bekapcsolása után pár perccel képes kommunikálni a vezeték nélküli hálózati (vagy WLAN) kapcsolaton keresztül. Ellenőrizze, hogy a nyomtató csatlakozott-e a vezeték nélküli hálózathoz, majd próbáljon nyomtatni.
    PIXMA nyomtatója csatlakoztatásához tekintse meg az Útmutatók a vezeték nélküli kapcsolat beállításához PIXMA készülékeken című részt.
  • Ha a nyomtató Bonjour szolgáltatása le van tiltva, az AirPrint nem működik. A Bonjour szolgáltatás gyári alapbeállítás szerint engedélyezve van, ezért – amennyiben Ön nem módosított ezen a beállításon – engedélyezett állapotban kell lennie. A Bonjour szolgáltatás állapotát nyomtatóján a hálózati beállítási információk kinyomtatásával ellenőrizheti. A művelet végrehajtása típusonként eltérő, ezért az utasításokat olvassa el a kezelési kézikönyvben. Ha nem áll rendelkezésre a használati útmutató, letöltheti a PIXMA termékcsalád oldaláról a megfelelő termék kiválasztását követően.
  • Ellenőrizze, hogy iOS készüléke a legújabb iOS verzióval rendelkezik, és hogy a nyomtatáshoz használt alkalmazás is a legfrissebb verziójú. További részletekért látogasson el az Apple támogatási oldalára.
  • Előfordulhat, hogy egyes korábbi PIXMA készülékekhez az AirPrint használata előtt készülékszoftver-frissítés szükséges. Győződjön meg arról, hogy nyomtatóján a legújabb készülékszoftver van telepítve. A készülékszoftver frissítésére vonatkozó részleteket lásd a nyomtató használati útmutatójában. Ha nem áll rendelkezésre a használati útmutató, letöltheti a PIXMA termékcsalád oldaláról a megfelelő termék kiválasztását követően.

Ha az eszköz a dokumentumot nem nyomtatja ki, járjon el a következők szerint:

  • Ellenőrizze, hogy a nyomtató és az iOS eszköz ugyanahhoz a vezeték nélküli (vagy WLAN) hálózathoz csatlakozik-e. PIXMA nyomtatója csatlakoztatásához tekintse meg az Útmutatók a vezeték nélküli kapcsolat beállításához PIXMA készülékeken című részt.
  • Ellenőrizze, hogy van-e a nyomtatóban elegendő papír és tinta.
  • Ha nyomtatóján LCD-kijelző található, ellenőrizze, hogy megjelent-e hibakód/üzenet. Ha hibakódot/üzenetet lát, tekintse meg az Útmutatók a vezeték nélküli kapcsolat beállításához PIXMA készülékeken című részt.
  • Ha a probléma továbbra is fennáll, számítógép segítségével próbálja meg végrehajtani a nyomtatást, és ellenőrizze, hogy a nyomtató rendesen kinyomtatja-e a dokumentumot. Ha a dokumentumot nem lehet kinyomtatni, tekintse meg a megfelelő használati útmutatót.
    A használati útmutatót a termék kiválasztása után letöltheti a PIXMA termékcsalád oldaláról.

    Ha az Apple AirPrint szolgáltatás használata közben PIXMA nyomtatója továbbra sem működik megfelelően, információért lépjen kapcsolatba velünk.

AirPrint hibaelhárítás (Macintosh)

Ha AirPrint nyomtatója nem szerepel a listában:

  • Első lépésként kattintson ide, és győződjön meg arról, hogy az Ön PIXMA nyomtatója AirPrint-kompatibilis.
  • Előfordulhat, hogy a nyomtató csak a bekapcsolása után pár perccel képes kommunikálni a vezeték nélküli hálózati (vagy WLAN) kapcsolaton keresztül. Ellenőrizze, hogy a nyomtató csatlakozott-e a vezeték nélküli (vagy WLAN) hálózathoz, majd próbáljon nyomtatni. PIXMA nyomtatója csatlakoztatásához tekintse meg az Útmutatók a vezeték nélküli kapcsolat beállításához PIXMA készülékeken című részt.
  • Ha a nyomtató Bonjour szolgáltatása le van tiltva, az AirPrint nem működik. A Bonjour szolgáltatás gyári alapbeállítás szerint engedélyezve van, ezért – amennyiben Ön nem módosított ezen a beállításon – engedélyezett állapotban kell lennie. A Bonjour szolgáltatás állapotát nyomtatóján a hálózati beállítási információk kinyomtatásával ellenőrizheti. A művelet végrehajtása típusonként eltérő, ezért az utasításokat olvassa el a kezelési kézikönyvben. Ha nem áll rendelkezésre a használati útmutató, letöltheti a PIXMA termékcsalád oldaláról a megfelelő termék kiválasztását követően.
  • Ellenőrizze, hogy az operációs rendszer legutolsó frissítése van-e telepítve készülékén.
  • Előfordulhat, hogy egyes korábbi PIXMA készülékekhez az AirPrint használata előtt készülékszoftver-frissítés szükséges. Győződjön meg arról, hogy nyomtatóján a legújabb készülékszoftver van telepítve. A készülékszoftver frissítésére vonatkozó részleteket lásd a nyomtató használati útmutatójában. Ha nem áll rendelkezésre a használati útmutató, letöltheti a PIXMA termékcsalád oldaláról a megfelelő termék kiválasztását követően.

Ha az eszköz a dokumentumot nem nyomtatja ki, járjon el a következők szerint:

Kompatibilis PIXMA nyomtatók

Ol Apple AirPrint szolgáltatással kompatibilis PIXMA nyomtatókat az alábbi lista tartalmazza.



Ha PIXMA készüléke nem szerepel a fenti listában, akkor nem kompatibilis az Apple AirPrint szolgáltatással.

Bővebb tájékoztatásért a termék fenti listából való kiválasztása után tekintse meg a GYIK részt. Ha pedig az Apple AirPrint szolgáltatás használata közben PIXMA nyomtatója nem működik megfelelően, információért lépjen kapcsolatba velünk.



Az iPad, az iPhone, az iPod és az iPod touch az Apple Inc. Egyesült Államokban és más országokban. Az AirPrint™ és az AirPrint logó az Apple Inc. bejegyzett védjegye.

További ajánlatok…

Feedback