A person stands in front of a building with triangular windows larger than them, leaning diagonally. Photo by Daniel Rueda and Anna Devís.

ÉPÜLETEK FOTÓZÁSA

Ismerkedj meg a „geometriakeresőkkel”, Daniel Ruedával és Anna Devísszel

Csatlakozz hozzánk, miközben a színpompás és kreatív felvételeikről ismert épületfotósokkal, Anna Devísszel és Daniel Ruedával beszélgetünk.

Fedezd fel, hogy mi áll az ötletes és absztrakt módú történetmesélésük mögött, és hogyan váltak Instagram-sztárokká az épületek és utazás iránti szeretetüknek köszönhetően (ahol @anniset és @drcuerda névvel találhatók meg).

Hogyan indult el a pályátok? Mi fogott meg benneteket a fényképezésben?

Daniel: „Gyerekként mindig voltak fényképezőgépek otthon, így már fiatalon kísérletezni tudtam a fotózással. Sok próbálkozás és hiba volt, de mindig szerettem megosztani az általam létrehozott képeket a MySpace-hez és a Flickr-hez hasonló weboldalakon. Segített megértenem, hogy milyen irányba fejlődött a saját személyes stílusom. Ezeken a felületeken együtt láttam a képeimet, miközben témák kezdtek megjelenni a hírfolyamomban.”

Anna: „Egyke vagyok, így mindig igyekeztem kreatív módon szórakoztatni magam. Amikor már kicsit untam a festészetet, elkezdtem képeket alkotni a fotózáson keresztül, és hamar rájöttem, hogy sokkal többet is kihozhatok a fényképezőgépből.”

Kapcsolódó cikkek
Two young people skateboard down a city street at night.

ÚTI KÉPEK KÉSZÍTÉSE

Hogyan hozd ki fényképezőgépedből a legtöbbet egy városi út során?

11 tipp és trükk, hogyan örökítsd meg a városi dzsungel hangulatát.

Photographer Hattie Newman holds a Canon EOS 4000D camera.

KREATÍV KÉPEK

Ismerd meg a Canon EOS 4000D fényképezőgépet Hattie Newmannel

Hattie Newman díszletépítész elmeséli, hogyan nyújt segítséget a fényképezés számára abban, hogy a mindennapokból merített inspirációt művészetté alakítsa.

Az építészet rendkívül fontos szerepet tölt be a képeiteken. Mennyire hatott a fotózási stílusotokra?

D: „Nos, mindketten építészek vagyunk, így az építészet minden aspektusa érdekes és izgalmas számunkra. Nagy szenvedélyt érzünk iránta, de ez nem feltétlenül érdekes más emberek számára, akik nem építészek vagy tervezők. Ezért szeretjük a kissé természetes vagy játékos képeket; illetve ami még fontosabb, szeretjük a történetmesélést.”

Szeretjük az emberi tényezőt a fotóitokon. Milyen történeteket próbáltok elmesélni ezekkel?

D: „Amikor építészeti témákról készítünk felvételeket, nagyon fontos a méretek érzékeltetése; így kezdődött el az egész. Később azonban absztraktabb módon kezdtünk el kísérletezni a képeken feltűnő emberekkel. Az épületek mértékének és egységességének természetes, emberi módon való elvonatkoztatásával segítünk a nézőnek átérezni az építészet szépségét.”

A: „Arra törekszünk, hogy minden, amit létrehozunk a lehető legminimalistább, ugyanakkor legötletesebb legyen. Mondhatjuk ez lett a történetmesélési stílusunk: az ötletes minimalizmus. Mi csak szeretnénk megosztani a szenvedélyünket más emberekkel olyan egyszerű és szép módokon, amelyeket mindenki képes érteni és értékelni. Fontos, hogy minden megközelíthető legyen.”

A történeteitek aprólékos gonddal vannak megkomponálva. Hogyan készültök fel az egyes felvételekre?

D: „Én általában a tökéletességre törekszem. Mindig azon töröm a fejem, hogyan készítsem el a felvételt: milyen ISO-t használjak, tökéletesek-e a szintek... Ilyesmiken gondolkozom. Anna kreatívabb. Őt kevésbé érdeklik a számok, és mindent intelligensebben, koncepciók szempontjából közelít meg. Szerintem a fő ok, amiért ilyen jól működnek a képeink az, hogy két nagyon különböző ember vagyunk.”

A: „Utazás előtt a felvételeink 90%-át otthon megtervezzük. Minden, amit létrehozunk olyasvalami, amit előtte megterveztünk. Mindig tudjuk, hogy milyen kellékek fognak kelleni az egyes képek elkészítéséhez. Néhány elem spontánabb, de mindig tervvel utazunk.”

"A: A legjobb tanács, amit adhatok, hogy fedezd fel azokat a helyeket, amelyek nincsenek benne az útikönyvedben. Ott fogod készíteni a legszebb képeidet."

Van kedvenc felvételetek, amelyet együtt készítettetek?

A: „Úgy gondoljuk, hogy a legjobb képünk még hátravan. De úgy tűnik, mindig a legújabb képünket szeretjük a legjobban, mivel mindig tanulunk és fejlődünk.”

D: „Minden egyes felvétel készítése sok időt, tervezést és hibát foglal magában. Amikor végül eléred a felvételt, amelyet szerettél volna, és megosztod, azonnal az új kedvenceddé válik. Nem tudsz mit tenni; mindig ez lesz az a felvétel, amelyet abban a pillanatban a legközelebb érzel magadhoz.”

Portrait of photographers Daniel Rueda and Anna Devís, taken by Francesc Planes.

És van kedvenc helyetek?

D: „Sok van, némelyik az Instagramon is nagy hírnévnek örvend – ilyen például a La Muralla Roja [ahol a fent látható rózsaszín fotó készült]. Ez egy csodálatos pasztellszínekben pompázó, hatalmas útvesztő, amely Calpe városában, Spanyolországban található. Sajnos ez egy magán lakóépület, és napjainkban nem engedélyezett a látogatása.”

A: „Mások a város mélyén rejtőző gyöngyszemek, melyek arra várnak, hogy felfedezzék őket – ilyen a L'Atrium de Jussieu [ahol a fent látható, színes ablakokat ábrázoló fotó készült]. Ezt a színpompás épületet a Pierre és Marie Curie Egyetemen fedeztük fel egy Párizsban tett látogatásunk során.”

Milyen tanácsot adnátok valakinek, aki idén nyáron szeretné megörökíteni az első városi történetét?

A: „Szerintem a legjobb tanács, hogy fedezd fel azokat a helyeket, amelyek nincsenek benne az útikönyvedben. Nem fogsz olyat találni a fő turisztikai helyeken, amit már valaki ne vett volna észre, ezért utazás előtt végezz kutatómunkát, és tudd meg, hol vannak érdekesebb területek. Ott fogod készíteni a legszebb képeidet.”

D: És ne bonyolítsd túl!”


Írta: Donna Williams

Kapcsolódó termékek