Gyakran ismételt kérdések

Canon Professional Services (CPS)

A Canon Professional Services (CPS)

Mi az a CPS?

A Canon Professional Services (CPS) egy azon profi és félprofi szintű amatőr fotósok és videósok számára biztosított speciális szolgáltatás, akik Canon termékeket használnak. A készlethez nyújtott gyors szolgáltatás és szervizelés, az inspiráló rendezvények és élmények, valamint az exkluzív, különleges ajánlatok csupán töredékét képezik a CPS-tagsággal járó előnyöknek, amelyeket egész Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) kínálunk.


Jogosultság, pontok és tagsági szintek

Bárki regisztrálhat a CPS szolgáltatásra?

A CPS elsősorban a profi és félprofi fotósoknak és videósoknak szól. A szolgáltatásra bárki ingyenesen regisztrálhat.

Mik azok a Canon pontok, és hogyan működnek?

A fotózáshoz és videózáshoz kapcsolódó Canon termékek nagy része pontokkal rendelkezik. A termékedhez tartozó pontok megtekintéséhez a regisztráció során egyszerűen válaszd ki a terméket. A termék összes adatának megadását követően ezek a pontok hozzáadódnak a fiókodhoz. A regisztrált termékeid összpontszáma határozza meg a tagsági szintedet. A termékek pontjai idővel csökkenhetnek, és nem válthatók be, illetve nem cserélhetők be.

A termékpontok ki vannak szürkítve, és egy kék pont is megjelent. Mit jelent ez?

A kék pont azt jelzi, hogy el kell végezned egy műveletet az adott termékre vonatkozóan. Kattints a pontra, és nézd meg, mi a teendőd. A pontok akkor vannak kiszürkítve, ha bizonyos adatok hiányoznak, és a termék regisztrációja nem teljes. Szerkeszd a termékregisztrációt, és add meg az összes szükséges adatot (sorozatszám, a vásárlás országa, a vásárlás dátuma és a vásárlás helye). A pontok ezután érvényesítésre kerülnek, és beleszámítanak a tagsági szintedbe.

Csatlakozhatok-e a CPS-hez kicsi készlettel vagy készlet nélkül?

A CPS-hez Vörös tagsággal termék nélkül is csatlakozhatsz. A pontokat akkor kezdheted el gyűjteni, amikor regisztrálod a termékeidet. Ezután fokozatosan juthatsz el a következő, Ezüst tagsági szintre, ahol nagyszerű tagsági előnyökhöz kapsz hozzáférést.

Hány pontot érhetek el a készletemmel?

Az egyszerű regisztrációt követően add hozzá termékeidet a fiókodhoz, és máris kiderül, hány pontot érhetsz el a készleteddel. Ahhoz, hogy megtudd, mennyit ér a felszerelésed, nem kell befejezned a regisztrációt – később is visszatérhetsz és befejezheted, hogy megkapd a pontjaidat.

Miért csökkent a pontszámom?

A pontszámaid összege vagy azért csökkent, mert egy terméket eltávolítottál a fotós táskádból, vagy pedig egy termék a szolgáltatásunk hatályán kívül került, illetve már nem lehetséges a szervizelése. A régebbi termékeid a pontszámuk csökkenése ellenére valamilyen mértékben továbbra is hozzájárulnak az összpontszámhoz.

Az új tagsági szintem nem egyezik meg a korábbi CPS-fiókommal?

Új CPS-tagsági feltételeinket számos új és izgalmas fejlesztéssel bővítettük. Ahhoz, hogy a tagságra való jogosultság minden profi vásárlónk számára igazságosabb legyen, pontokat vezettünk be, a jogosult készletek listáját pedig bővítettük, így állandó vásárlóinkat most már jutalomban részesíthetjük: pontokat adunk a régebbi típusú termékekre, valamint támogatjuk azon tagjainkat is, akik nem rendelkeznek „tipikus” fotós táskával. A pontjaid és a tagságoddal járó előnyök maximalizálása érdekében fontos, hogy minden Canon termékedet regisztráld, és hogy fotós táskádat naprakészen tartsd.

Mi történt a CPS Video állapotommal?

Tudjuk, hogy napjainkban a legtöbb profi már nem egyszerű fotós vagy videós; ezért úgy döntöttünk, többé nincs értelme a külön tagsági szintnek. Új CPS-tagságod egyetlen fiókon keresztül biztosít pontokat videós és fotós felszerelésedhez, és ez az egész tagsági szintedet befolyásolja.

A regisztráció menete

Milyen adatokat kell megadnom a regisztráció során?

A CPS-regisztráció gyors és egyszerű, továbbá azonnali tagsággal jár – a regisztrációhoz egyszerűen add meg az elérhetőségeidet. A tagsági szinthez szükséges pontgyűjtés megkezdéséhez minden termékedet regisztrálnod kell. Ne aggódj, a regisztráció rendkívül egyszerű, az adatokat pedig elegendő akkor megadni, amikor időd van rá. Ehhez szükséged lesz a sorozatszámra, a viszonteladó nevére, valamint a vásárlás országára és dátumára. Az adatok jóváhagyását követően pontjaid megjelennek a fiókodban. Kérjük, ellenőrizd, hogy az adataid helyesek-e, a termékeidhez kapott bizonylatot pedig őrizd meg, mivel az előnyök igénybe vételéhez, illetve a jótállási igények esetleges bejelentéshez bekérhetjük.

Mely Canon termékeket regisztrálhatom?

A regisztrációra több mint 3000 Canon termék jogosult – beleértve a fényképezőgépeink, videokameráink, objektívjeink, nyomtatóink, sőt a tartozékaink többségét. Ne feledd, hogy régi és új felszereléseket egyaránt hozzáadhatsz, és akár az országodon kívül vásárolt Canon termékekre is kaphatsz pontokat. Pro Canon termékeink közül 120 felel meg a Fast Track szolgáltatásnak – ami azt jelenti, hogy a tagsági szinted függvényében mindössze 2 nap alatt megjavítjuk.

Hol találom meg a termékek sorozatszámát?

DSLR géped sorozatszámát a fényképezőgép vázának alján, a gépfejre ragasztott matricán találod meg. Az objektívek sorozatszáma az objektívtípustól függően több helyen található. Tudj meg többet a Canon termékek sorozatszámának elhelyezkedéséről.

Regisztrálhatok-e használt felszerelést?

Igen, természetesen. A használt felszerelések regisztrációja a saját termékek regisztrációjával megegyezően történik. Probléma esetén vedd fel velünk a kapcsolatot, és add meg a termék típusát, a sorozatszámát, valamint a tapasztalt problémát.

Regisztrálhatok olyan termékeket, amelyeket Európán, a Közel-Keleten és Afrikán kívül vásároltam?

Igen, regisztrálhatsz. Tudjuk, hogy a fotós és videós szakemberek gyakran utaznak és vásárolnak termékeket a régión kívül. Ezért ezeket a termékeket CPS-fiókodban a szokott módon regisztrálhatod, és ugyanúgy élvezheted a CPS nyújtotta előnyöket. Előfordulhat, hogy bizonyos, nem hivatalos Canon viszonteladótól vásárolt termékek az alacsonyabb áron történő értékesítés érdekében import útján kerülnek az adott országba. Légy tehát tisztában az effajta termékek vásárlása esetén fennálló korlátozásokkal, és azt se felejtsd el, hogy garanciális javítások esetén be kell mutatnod a bizonylatot, a termék pedig nem jogosult a Canon helyi garanciális támogatására.


Tagság

Ingyenes-e a CPS szolgáltatás?

Igen, a regisztráció teljes mértékben ingyenes. A tagsági szinted az általad regisztrált saját tulajdonú Canon felszereléstől függ.

Mikor kapom meg a tagsági kártyámat?

A tagsági kártyát is tartalmazó CPS üdvözlőcsomag Ezüst, Arany és Platina tagjaink számára érhető el. Amikor eléred ezt a szintet, egy értesítés jelenik meg az irányítópulton az „Ajánlatok” pontnál. Kattints az értesítésre, és add meg azt a címet, amelyre elküldhetjük neked a csomagot. Amennyiben az új kártyádat az igényléstől számított 4 héten belül nem kaptad meg, vedd fel velünk a kapcsolatot. 

A tagok a tagsági szint módosulása esetén is csak egyetlen csomagra és kártyára jogosultak. Ha elvesztetted a kártyádat és újat szeretnél igényelni, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Mit rejt a CPS (EMEA) üdvözlőcsomag?

A Canon Professional Services (EMEA) szolgáltatás üdvözlőcsomag tartalma: egy üdvözlőlap, CPS-tagsági kártya, CPS elsőbbségi matricák (a javításra vagy szervizelésre beküldött termékek így nagyobb figyelmet kapnak) és egy apró ajándék (pl.: objektívtisztító kendő). Fenntartjuk a jogot az üdvözlőcsomag tartalmának előzetes értesítés nélküli módosítására.


Termékek szervizelése

Mi az a Fast Track szolgáltatás?

Canon termékeink közül 120 jogosult a gyors átfutási idejű szervizelésre hivatalos Canon szervizközpontjainkban. A fotós táskádban egy-egy termék kiválasztásával megtudhatod, hogy megfelel-e valamelyik terméked a Fast Track szolgáltatás feltételeinek. Itt az átfutási időt is megtalálhatod, ami a tagsági szintedtől és az országodban elérhető CPS szolgáltatási szinttől függ. A Fast Track szolgáltatás a Canon szerviz- és javítási központjaiban, illetve a hivatalos CPS szolgáltatási partnerek által végzett szervizre elérhető. Karbantartási és frissítési szolgáltatások esetén a Fast Track szolgáltatás csak a Canon szerviz- és javítási központjaiban elérhető. A Fast Track csak a teljes mértékben, az összes szükséges adat (sorozatszám, a vásárlás országa, a vásárlás dátuma és a vásárlás helye) megadásával regisztrált termékek esetében áll rendelkezésre. Az átfutási idők tagonként egyszerre legfeljebb 3 termék szervizelésére vonatkoznak, és nem foglalják magukban a szállítási időt. Összehasonlításképpen, a nem a CPS által biztosított normál átfutási idő nagyjából 10 nap. Az átfutási idők nem garantálhatók, a Canon azonban mindent megtesz a felsorolt átfutási idők teljesítése érdekében. Ha az átfutási idő valamilyen okból kifolyólag nem tartható, jogosulttá válsz egy ingyenes cserekészülékre (Arany és Platina tagok esetében). További információért lásd a Használati feltételeket.

Miért 5 nap a videokamerámra vonatkozó Fast Track átfutási idő?

A videokamerák (Cinema EOS és X sorozat) legrövidebb átfutási ideje minden esetben 5 nap. Ez a javítás összetettsége, az alkatrészek rendelkezésre állása és a szükséges eszközök miatt van így. Amennyiben 2 napos (Platina) vagy 3 napos (Arany) átfutási idejű szervizelésre vagy jogosult, mindent megteszünk, hogy a szervizelést a videokamerákra vonatkozó legrövidebb átfutási idővel, 5 nap alatt elvégezzük. Ha a szervizelés több mint 5 napig tart, az Arany és Platina tagok szükség esetén cserekészüléket vehetnek igénybe.

A CPS karbantartási kedvezmény és az ingyenes visszaküldés minden Canon szervizközpontnál elérhető?

A termékek karbantartására vonatkozó CPS-kedvezmények és a díjköteles javításokra vonatkozó ingyenes visszaküldési szolgáltatás csak a Canon szerviz- és javítási központoknál érhető el (az alábbi GYIK listában felsorolt helyeken).

A hivatalos CPS szolgáltatási partnerek jelenleg nem kínálják ezeket a szolgáltatásokat, de más szolgáltatásokat igen, így a további egyeztetés miatt érdemes felvenni a kapcsolatot a kiválasztott szolgáltatási partnerrel.

A CPS-felszereléssel kapcsolatos szervizelést végző összes Canon szervizközpont elérhető az alábbi oldalon, a „Canon Professional Services” szűrő kiválasztásával.

Mi a különbség a Canon szerviz- és javítási központok és a hivatalos CPS szolgáltatási partnerek között?

A Canon szerviz- és javítási központok a Canon nagy, regionális műhelyei, amelyek Canon termékek széles választékának szervizelését és javítását bonyolítják kiválóan.
Az EMEA-térségben 6 ilyen központ működik:

A hivatalos CPS szolgáltatási partnerek különálló műhelyek, akik a Canon megbízásából végeznek szervizelési és javítási szolgáltatásokat bizonyos termékeken a CPS ügyfeleinek, a megfelelő Fast Track átfutási idő érdekében. A CPS szolgáltatási partnereknek megvannak az eszközei és a szakértelme is a szervizszolgáltatások magas szintű ellátásához, a Canon által elvárt minőségben.

A Canon szerviz- és javítási központok és a hivatalos CPS szolgáltatási partnerek összefoglaló neve: Canon szervizközpontok.

A CPS-felszerelések szervizelését ellátó minden Canon szervizközpont megtalálható az alábbi oldalon, a „Canon Professional Services” szűrő kiválasztásával.


Nemzetközi támogatás

A CPS-t csak a saját országomban használhatom?

CPS-tagságod révén utazás közben Európa, a Közel-Kelet és Afrika összes résztvevő országában igénybe veheted a támogatást és az előnyöket. Az előnyök országonként eltérőek lehetnek, ezért további információért tekintsd meg a résztvevő országok leírásait.

Csatlakozhatok-e a CPS EMEA szolgáltatáshoz, ha egy Európa, a Közel-Kelet vagy Afrika területén kívül eső globális régió tagja vagyok?

A CPS a különböző globális régiókban külön működik. CPS-tagsági kártyával ugyanakkor az Európán, a Közel-Keleten és az Afrikán kívül élő CPS-vásárlók is jogosultak a Canon EMEA szervizekben és rendezvényeken nyújtott néhány szolgáltatás igénybe vételére. Ne feledd, hogy ezek az előnyök eltérhetnek az országodban biztosított előnyöktől. Amennyiben szeretnél részesülni a CPS EMEA által nyújtott minden előnyben, regisztrálj újból a résztvevő országok egyikében bejelentett hivatalos lakcímmel.

Részesülhetek-e más globális régiók előnyeiben, ha a CPS EMEA tagja vagyok?

Amennyiben a Canon EMEA tagja vagy, érvényes CPS-tagsági kártyával Európán, a Közel-Keleten és Afrikán kívül is igénybe veheted a Canon elsőbbségi szolgáltatásait. Ugyanakkor az előnyök eltérhetnek a saját régiódban kínált előnyöktől.