Miért az információ minden szervezet éltető ereje – és hogyan lehet azt munkára fogni?

Mi a közös egy bankban, egy kórházban és egy autógyárban? A nyilvánvaló dolgokon kívül (mint például a munkavállalók felvétele) ezeknek a szervezeteknek kiváló minőségű és hozzáférhető információra van szükségük céljaik eléréséhez – legyen szó a betegek várakozási idejének javításáról, a termelékenység növeléséről vagy a költségek csökkentéséről. Az alábbi cikkben megmutatjuk, hogyan hozhatja ki a legtöbbet a szervezetében fellelhető adatokból.

Mi a közös egy bankban, egy kórházban és egy autógyárban?

Napjainkban egyre több szervezet végez adatgyűjtést, különösen a világjárvány utáni széles körű digitalizáció után. De igen gyakran nem használják ki az ebben rejlő értéket. A szervezetek tudják, hogy adatokat kell gyűjteniük és azokból információkat kell generálniuk. De gyakran hiányoznak az információ adta értékek kezelésére és elemzésére szolgáló hatékony módszerek.

Az IT-vezetők feladata, hogy feltegyék a megfelelő kérdéseket. Hogyan történik az adatgyűjtés? Hogyan történik az elemzés? És az így kapott információkat felhasználják-e a jobb döntéshozatalhoz?

Ehhez először a gondolkodásmódjukon kell változtatni. A szervezetek elsősorban a megfelelőséggel és a biztonsággal kapcsolatos aggályok miatt vezettek be információmenedzsment rendszereket. Ez egy reaktív megközelítés, amely hátráltatja az IT-csapatokat.

Ahogy az olyan feltörekvő technológiák, mint az MI egyre elterjedtebbé válnak – és ahogy a szervezetek nagyobb és összetettebb adathalmazokat kezelnek –, az információ szerepe változik.

Az IT-vezetők körében és azon túl is egyre inkább tudatosul, hogy az információmenedzsmentbe való befektetés nem egyszerűen csak feladatpontok kipipálását jelenti, hanem a szervezetekben rejtett értékeket szabadíthat fel, gyorsabbá, biztonságosabbá és a munkavállalók számára kifizetődőbbé teheti a folyamatokat.

A jó információmenedzsment a szervezeten belüli információs munkafolyamatok optimalizálásával kezdődik. Hogy ez hova vezet, az attól függ, hogy az adott szervezet döntéshozói mennyire ambiciózusok.

Two people looking at a computer screen

Az elszalasztott lehetőség

Annak megismerése, hogy az információ hogyan mozog a szervezeten keresztül, egyszerű, de alapvető része az adatok megfelelőségi előírások szerinti kezelésének. Az olyan erősen szabályozott ágazatok, mint az egészségügy és a pénzügyi szolgáltatások, széles körben alkalmaznak információmenedzsment megoldásokat. Ezeknek az ágazatoknak nagy mennyiségű érzékeny adatot kell kezelniük, mint például a betegnyilvántartások és a személyazonosításra alkalmas adatok, így nagyobb hangsúlyt kell fektetniük az információmenedzsment javítására.

Bár ezek az ágazatok az automatizálás terén élen jártak, a megfelelőségre való összpontosítás miatt egyes szervezetek elmulasztották az adataikban rejlő lehetőségek kiaknázását.

Az automatizálásfejlettségi szakadék

A biztonságra és megfelelőségre helyezett hangsúly számos szervezetben korlátozta az információmenedzsment hatókörét, és a digitális érettség túlságosan optimista megítéléséhez vezetett.

A Canon kutatása szerint a vállalkozások eredményeket érnek el a folyamatok digitalizálása terén; 94%-uk számolt be arról, hogy már bevezette az automatizálás valamilyen formáját. Az ITDM-ek 78%-a úgy véli, hogy szervezetük az információbiztonság és a digitális folyamatok terén már kellően fejlett1.

A vélt fejlettség ellenére az ITDM-ek mindössze 53%-a jutott el az automatizálás „első lépéseinek” megvalósításáig; a legtöbben az automatikus hozzáférési jogok implementálásáig jutottak2.

Ez rávilágít az automatizált folyamatok csekély mértékű alkalmazására. Milyen lépéseket kellene tehát tenniük az informatikai döntéshozóknak ennek javítása érdekében?

táblagépet használó nő

Az üzleti növekedés elősegítése

Az adatok a szervezetek éltető elemei. Az azokban rejlő értékek kiaknázása további lehetőségeket nyithat meg és versenyelőnyt biztosíthat. Az információnak azonban csak akkor van értéke, ha mozog. Mivel a szervezetek a megfelelőség érdekében ezeket az adatokat már amúgy is gyűjtik, az informatikai döntéshozóknak olyan módszereket kell találniuk, amelyek segítségével a különböző csapatok hatékonyabban oszthatják meg az információkat. Ha a megfelelő emberek hozzáférnek a megfelelő adatokhoz, sokkal könnyebb optimalizálni a folyamatokat.

Például az egészségügyben a kórházi nyilvántartásokban szereplő adatok felhasználásával optimalizálni lehetne a sürgősségi betegforgalmat, azonosítva a szűk keresztmetszeteket és a nem hatékony megoldásokat a betegek várakozási idejének csökkentése érdekében. Ha egy lépést hátralépünk, és újraértékeljük, hogyan áramlik az információ a vállalaton keresztül, az kulcsfontosságú tényezővé válhat a versenyben.

Az automatizált jövő alapjainak megteremtése

Hallott már a „forgószék” hatásáról? Ez a növekedés gyilkosa, mert a munkavállalóknak több alkalmazás és rendszer között kell váltogatniuk a rutinfeladatok elvégzéséhez. Ezenfelül az olyan új technológiák, mint például az MI bevezetésére tett kísérletek sikertelenségét is okozhatja. A kulcsfontosságú rendszerek összekapcsolásával és egy egységes információs hálózat létrehozásával egy robusztus információmenedzsment szoftver zökkenőmentesebbé teszi az új technológiák bevezetését, miközben az elérhető, kiváló minőségű adatok révén nagyobb megtérülést biztosít.

A szervezetek ezen feladat megoldásában nincsenek egyedül. Az információmenedzsment és az üzleti folyamatok terén megfelelő tapasztalattal rendelkező stratégiai partner segíthet azonosítani a legértékesebb információkat, és közösen kialakítani a megfelelő folyamatokat ezen információk kiaknázásához. Emellett pedig egy következetes platform megkönnyíti az információk szervezeti szintű kezelését és az elszigeteltség felszámolását. Egy motivált vezetői csapat képes keresztülvinni a változásokat és átfogó jövőképet biztosítani.

Ösztönözzük a szemléletváltást. Az információmenedzsment nem csak a megfelelésről szól. A cél, hogy a szervezet gyorsabbá váljon, és feltárjuk a váratlan helyeken megbúvó értékeket. Ha a szervezetek megértik ezt az üzenetet, képessé válnak learatni a jövőt alakító technológiák előnyeit.

Kapcsolódó termékek és megoldások

Információmenedzsment megoldások

Ismerje meg, hogy a Canon információmenedzsment megoldásai hogyan teszik zökkenőmentessé és biztonságossá üzleti folyamatait.

Megoldásaink

Tudjon meg többet arról, hogy milyen megoldásokat kínálunk vállalkozása hiperautomatizálására – legyen szó számlák feldolgozásáról, a HR-munkafolyamatok egyszerűsítéséről vagy az ügyfelekkel való kapcsolattartásról.

Szakértelem

Ismerje meg, hogyan ötvözzük az információmenedzsment terén szerzett tapasztalatot és a piacvezető technológiákat, hogy segítsük Önt az üzleti kihívások leküzdésében.

Többet szeretne megtudni az információmenedzsmentről? Az alábbi hivatkozás alatt szakértői videókat és egyéb forrásokat talál.

További információk

Nézze meg: Információmenedzsmenttel kapcsolatos exkluzív tájékoztatás a Canontól és partnereitől

Összehívtuk az információmenedzsment vezető szakértőit. Kattintson ide, és tudja meg, hogyan vélekednek az iparág helyzetéről.

Kutatási jelentés: Információmenedzsment az élvonalban

Merüljön el a munkaterületek jövőjéről szóló, átfogó kimutatásunkban, amelyben olyan kérdésekre világítunk rá, mint az informatikai vezetők előtt álló perspektívák, a technológiai változások és az átalakulást jelentő szervezeti stratégiák.

Az ügyfélkommunikáció javítása egy teljes élményt nyújtó modellel

Tudja meg, hogy a teljes élménymodell hogyan javítja az ügyfélkommunikációt azáltal, hogy integrálja az ügyfél-, a felhasználói és az alkalmazotti élményeket. Ismerje meg vállalkozások számára kínált gyakorlati tippjeinket.

Segítségre van szükséged?

Ismerje meg, hogyan segíthetik elő a Canon információmenedzsment megoldásai szervezete gyorsabb növekedését.