Mi a közös egy bankban, egy kórházban és egy autógyárban?
Napjainkban egyre több szervezet végez adatgyűjtést, különösen a világjárvány utáni széles körű digitalizáció után. De igen gyakran nem használják ki az ebben rejlő értéket. A szervezetek tudják, hogy adatokat kell gyűjteniük és azokból információkat kell generálniuk. De gyakran hiányoznak az információ adta értékek kezelésére és elemzésére szolgáló hatékony módszerek.
Az IT-vezetők feladata, hogy feltegyék a megfelelő kérdéseket. Hogyan történik az adatgyűjtés? Hogyan történik az elemzés? És az így kapott információkat felhasználják-e a jobb döntéshozatalhoz?
Ehhez először a gondolkodásmódjukon kell változtatni. A szervezetek elsősorban a megfelelőséggel és a biztonsággal kapcsolatos aggályok miatt vezettek be információmenedzsment rendszereket. Ez egy reaktív megközelítés, amely hátráltatja az IT-csapatokat.
Ahogy az olyan feltörekvő technológiák, mint az MI egyre elterjedtebbé válnak – és ahogy a szervezetek nagyobb és összetettebb adathalmazokat kezelnek –, az információ szerepe változik.
Az IT-vezetők körében és azon túl is egyre inkább tudatosul, hogy az információmenedzsmentbe való befektetés nem egyszerűen csak feladatpontok kipipálását jelenti, hanem a szervezetekben rejtett értékeket szabadíthat fel, gyorsabbá, biztonságosabbá és a munkavállalók számára kifizetődőbbé teheti a folyamatokat.
A jó információmenedzsment a szervezeten belüli információs munkafolyamatok optimalizálásával kezdődik. Hogy ez hova vezet, az attól függ, hogy az adott szervezet döntéshozói mennyire ambiciózusok.