Direct Mail nyomtatás
Maximális hatás, minimális költség. Nyomtasson kis mennyiséget is gazdaságosan, és tegye még célzottabbá levelezését!
A nyomtatott marketing erejének felfedezése a digitális világban
A stabil kapcsolatok alapja a bizalom, és ez a márkák és a fogyasztók között hatványozottan igaz. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy ezt a kapcsolatot a fogyasztók digitális platformok iránti bizalmatlansága próbára teszi.
2018 júliusának végén a Facebook részvényárfolyama 19%-ot zuhant, a vállalat pedig értékéből 119 milliárd dollárt veszített, ami a vállalatok történetében a valaha legnagyobb egynapos összeomlása lett. A Cambridge Analitica-botrányt követően – amelyben 50 millió Facebook-profil adatait a felhasználók beleegyezése vagy tudomása nélkül gyűjtötték be – a világ vezető közösségi oldalát hárommillió európai felhasználó hagyta el.
Farhard Manjoo a New York Times-ban(1) megjelent cikkét idézve nehéz ugyanakkora lelkesedést mutatni az okostelefonok és a közösségi oldalak iránt, mint tíz éve, ha ezeket a technológiákat most az adatokkal való visszaéléssel és a kéretlen hirdetésekkel kötjük össze.
A szerző felismeri, hogy „a társadalom képtelen megbirkózni azzal a problémával, milyen mértékben is vették át az irányítást az életünk felett ezek a technológiák. Ezek korlátozásához pedig nincsennek jó módszereink.”
A marketing-szakemberek egyre inkább felismerik, a fogyasztók mennyire hasonlóan éreznek ezzel kapcsolatban. A digitális csatornák önmagukban már nem elegendők a célzott marketingkampányok megtervezéséhez. A nyomtatott marketinganyagok lehetővé teszik a márka és a célközönség között kritikus fontossággal bíró érzelmi kötődés kialakulását, ezért is kell a marketing-szakembereknek a nyomtatást a digitalizációt kiegészítő szereplőként alkalmazniuk.
Ha a vásárlóval való kapcsolat megteremtésének alapja a bizalom, akkor a nyomtatással valóban hatást lehet gyakorolni. A MarketingSherpa (2) szerint a nyomtatás előkelő helyen szerepel az öt legmegbízhatóbb hirdetési csatorna között:
A felugró online hirdetések a közvélemény-kutatás végére kerültek.
Egyértelműen látszik, miért is választják az emberek a „digitális elvonókúrát”, és miért ismerkednek ismét a nyomtatással. A digitális tartalmak fogyasztása gyakran párosul értesítési figyelmeztetésekkel, megnyíló lapokkal, tolakodó hirdetésekkel és hiperhivatkozásokkal, amelyek az olvasót elnavigálják az eredeti oldalról. A nyomtatott anyagok ezzel szemben jobban vonzza a figyelmet és növelik az információk berögződését, ami a márkatulajdonosok számára túlságosan is fontos részlet ahhoz, hogy figyelmen kívül lehessen hagyni egy kampány tervezési fázisa során.
Olyan jelentős előnyökkel járna, ha egyesítenénk erősségeiket, hogy hiba lenne éles határvonalat húzni a nyomtatott anyagok és a digitális tartalmak közé.
Szintén hiba lenne ugyanakkor éles különbséget tenni a nyomtatott anyagok és a digitális tartalmak között, hiszen erősségeik kombinálása sok előnnyel járna. A marketing-szakemberek tudják, hogy amíg mindez az iparág paramétereinek és előírásainak megfelelően történik, addig a vásárlók személyes adatainak beszerzése elengedhetetlen ahhoz, hogy a profiljukhoz szabott tartalmakat azonnal el lehessen nekik küldeni.
A digitális anyagok személyre szabhatóságának lehetőségeit a nyomtatás bizalomhelyreállító erejével ötvözve, valamint a tartalmak mélyebb és koncentráltabb megismerésének elősegítésével a marketing-szakemberek adott embercsoportokat célzó, innovatív promóciós kampányokat hozhatnak létre.
Ez az érv egyértelműen rámutat, milyen nagy lehetőség áll a marketing-szakemberek előtt. A nyomtatás a marketing legelső időszakától kezdve a promóciós kampányok állandó része volt. Időközben azonban megjelent a digitalizáció, amely előbb zavart okozott a rendszer működésében, majd rövid idő alatt nagy hatású kommunikációs csatornává fejlődött.
A programozásalapú nyomtatáshoz hasonló innovatív elképzelések a nyomtatott és a digitális anyagok felhasználásának összehangolásával segítik hozzá a marketing-szakembereket, hogy valami különlegeset érjenek el. A nyomtatott direktmailekben, prospektusokban, katalógusokban és vásárlói magazinokban a még inkább az ügyfelekre szabott élmény megteremtése érdekében felhasznált adatoknak köszönhetően a márkák olyan marketinganyagokat kínálhatnak, amelyek nemcsak új szintre emelhetik az ügyfelek bevonását, de azok reagálási hajlandóságát is döntően befolyásolhatják.
Írta:
Maximális hatás, minimális költség. Nyomtasson kis mennyiséget is gazdaságosan, és tegye még célzottabbá levelezését!
Alakítsa át üzleti folyamatait stratégiai piacinformációkra alapozva, a megfelelő eszközök és képzés segítségével, hogy megfeleljenek a változó piac igényeinek!
Innovatív nyomtatási megoldások, amelyek dinamikusabb, költséghatékony megközelítést biztosítanak a magazinnyomtatáshoz, és növelik az olvasók elkötelezettségét.
Tájékozódjon arról, hogyan újíthatja meg a nyomtatás a többcsatornás promóciós kampányokat a digitálizáció korában!
A digitális hirdetéseket és marketinget meghatározó, programozásalapú innovációk most a nyomtatásban hódítanak. Tudja meg, hogyan használhatja őket.
Tegye egyedülállóvá és bővítse vállalkozását új digitális nyomtatási funkciókkal!