2023 a „régóta halogatott problémák megoldásának” éve volt. Ez derül ki a Canon új kutatásából, amely több mint 1700 informatikai döntéshozót (ITDM) kérdezett meg a 2019 és 2023 közötti tapasztalataikról, valamint a következő három évre vonatkozó előrejelzéseikről.
Az Informatikai transzformáció barométere című jelentés feltárta, milyen volt valójában ITDM-nek lenni a közelmúlt leghevesebb változásokat hozó 5 éve alatt. Bár úgy érezhetjük, hogy már magunk mögött hagytuk az elsősorban a koronavírus-járvány által meghatározott időszakot, az adatok azt mutatják, hogy a szervezetek még tavaly is arra összpontosították beszerzési erőfeszítéseiket, hogy megoldják az ebből az időből származó „visszamaradt” problémákat.
Itt az ideje, hogy a valódi innováció érdekében az informatikai vezetők kiszabaduljanak a „problémamegoldás” ördögi köréből.
Meddig fog tartani, amíg az informatikai vezetők felzárkóznak?
Biztató, hogy sok ITDM előrejelzése szerint 2027-re több lehetőségük lesz arra, hogy izgalmasabb módon innováljanak, és új értéket teremtsenek az olyan technológiák révén, mint az automatizálás és a mesterséges intelligencia.
De hogy valóban el is érkezzünk erre a pontra, azt könnyebb mondani, mint megtenni. Az adatok azt mutatják, hogy a stresszes ITDM-ek, akik a régóta halogatott problémák megoldásának végeláthatatlan körforgásába keverednek, kisebb valószínűséggel fordítanak időt az új értéket teremtő innovációra.
Az innováció háttérbe szorul
Mindenkinek élénken élnek az emlékezetében a világjárvány okozta zavarok, így nem meglepő, hogy ez tükröződik az adatokban. A járvány 2021-es csúcsán az ITDM-ek szerint a költségvetési megszorítások (51%) és az erőforrás-problémák (57%) voltak a leggyakoribbak.
E zavarok közepette az ITDM-ek arra törekedtek, hogy megtalálják a módját annak, hogy egyszerűen fenntartsák az üzletmenet folytonosságát; az innováció már nem volt prioritás. Ehelyett az informatikai vezetők kénytelenek voltak az azonnali kihívásokra koncentrálni. Valójában az ITDM-ek a mindennapi taktikai problémamegoldás terén óriási kiugrásról számoltak be: 57%-uk mondta, hogy jelentős időt töltött a hardverek karbantartásával, 54%-uk pedig az informatikai problémák megoldásával – ez jóval magasabb szám, mint amit ezen időszak előtt és után tapasztaltak.
Bár az informatikai vezetők több időt fordítottak a stratégiára és a tervezésre, arányaiban ez kevésbé volt fontos – már nem volt a három legfontosabb prioritás között –, és az innováció is ennek megfelelően lelassult. 2023-ra 47%-uk jelezte, hogy az elavult technológia hátráltatja a szervezetüket, ami nyomást gyakorol az informatikai vezetőkre, hogy behozzák az elvesztegetett időt.
Milyen kihívásokkal néznek szembe az ITDM-ek? | 2019 | 2021 | 2023 |
---|---|---|---|
Az ITDM-ek azon százalékos aránya, akik számára a meglévő hardver karbantartása kihívást jelent | 14% | 57% | 23% |
Az ITDM-ek azon százalékos aránya, akik számára kihívást jelent a munkavállalók informatikai problémáinak megoldása | 14% | 54% | 24% |
A régóta halogatott feladatok listájának felszámolása
Ha 2023-ra gondolunk, láthatjuk, hogy az üzletmenet folytonosságát fenyegető legégetőbb veszélyek elmúltak. Több mint felére csökkent azoknak az ITDM-eknek az aránya, akik szerint kihívást jelentett a hardver karbantartása vagy az informatikai problémák megoldása.
Az is pozitív, hogy az ITDM-ek arról számoltak be, hogy több időt fordítanak tervezésre és stratégiára – ennek aránya 32%-ról 44%-ra nőtt –, azonban, valószínűleg az innováció szüneteltetése miatt, az eredmények azt sugallják, hogy a stratégiai tervezés nagy részét a régóta halogatott problémák megoldására vagy a folyamatban lévő projektek befejezésére fordították:
Amikor a beszerzési prioritásaikról kérdezték őket, az informatikai vezetők közel 40%-a azt mondta, hogy a már meglévő eszközök felülvizsgálatát és konszolidálását helyezik előtérbe.
A konkrét projektek, amelyeket meg akartak oldani, nem voltak „újak”: az ITDM-ek 98%-a mondta, hogy a hibrid és távoli munkavégzéssel kapcsolatos problémák megoldására kerestek megoldást, és sokan mondták, hogy még mindig nem rendelkeznek elegendő rálátással vagy ellenőrzéssel a munkavállalók viselkedése felett, amikor azok az irodán kívül tartózkodnak.
Eközben 2023-ban a felhőre való áttérés is kiemelt prioritásként szerepelt (48%-uk nyilatkozta, hogy ez áll a beszerzések fókuszában). Sokak számára azonban a felhőre való áttérés talán nem is annyira az új érték teremtéséről, mint inkább egy hosszú út lezárásáról szól. Összességében az ITDM-ek 2019 és 2023 között egyre több időt fordítottak a felhőre való áttérése. Az a tény, hogy az ITDM-ek szerint a felhőre való áttérés prioritása a következő három évben csökkenni fog, azt jelezheti, hogy egyesek az átállás ezen időszakát lezárják.
Összességében 2023 az innováció szempontjából a „rendteremtés” éveként foglalható össze.
A „problémamegoldás” felcserélése aspirációs innovációra
Az ITDM-ek szerint 2027-re mely terület prioritása fog növekedni?
Érdekes látni, hogy a növekedési területek a törekvőbb technológiák, köztük a mesterséges intelligencia, az automatizálás és az energiahatékony technológia. Tekintettel arra, hogy minden iparágban lelkesednek a mesterséges intelligencia iránt, pozitív, hogy már 2023-ban is a legfontosabb prioritásként szerepelt, azonban az ITDM-ek előrejelzése szerint 2027-re még fontosabbá fog válni. Az energiahatékony technológia jelentősége az előrejelzések szerint idővel szintén növekedni fog, ami tükrözi a globális figyelmet a fenntarthatóbb technológiai megoldásokra.
Innovációval kapcsolatos prioritás | 2023 | Következő 3 év |
---|---|---|
Mesterséges intelligencia | 55% | 66% |
Automatizálás | 42% | 44% |
Energiahatékony technológia | 34% | 38% |
Hogyan gyorsíthatják fel a szervezetek az ilyen technológiák bevezetését?
A kutatás azt sugallja, hogy minél több időt töltenek az ITDM-ek a "status quo" fenntartásával, annál kevesebb lehetőségük marad az új innovációra.
Azok az ITDM-ek, akik azt mondták, hogy jelentős időt töltenek az eszközhibák elhárításával és az információbiztonság fenntartásával, nagyobb valószínűséggel tartják stresszesnek a munkájukat, és kisebb valószínűséggel mondják, hogy a mesterséges intelligencia prioritást élvez (54% kontra 63%).
Mit jelent mindez azon szervezetek számára, amelyek az automatizálás, a mesterséges intelligencia és az energiahatékony technológia segítségével szeretnének fejlődni Ez azt sugallja, hogy a mindennapi beruházások késleltetése nem megoldás. Valójában ez az IT-csapatokat egy olyan körforgásba sodorhatja, amelyben pusztán a régóta halogatott problémák megoldása érdekében újítanak. Ez nem csak visszafogná az aspirációs innovációt, hanem drámai hatással lenne az informatikai vezetőkre is.
Szeretné lehetővé tenni az informatikai vezetők számára, hogy a többletértéket teremtő, ambiciózus technológiákra összpontosíthassanak? Itt az ideje, hogy biztosítsa számukra a szükséges költségvetést és erőforrásokat, hogy megállíthassák a „problémamegoldás” ördögi körét, és valódi innovációba kezdhessenek.
Ismerje meg, milyen egyéb hasznos információkat tartalmaz még az Informatikai transzformáció barométere című jelentés, például, hogy mi teszi az informatikai vezetőket a legboldogabbá a munkahelyükön. És hogy miért dolgoznak keményebben, mint valaha.
Tartalom letöltése
További részletek
Az informatikai transzformáció barométere
Az EMEA hét piacán tevékenykedő 1700 informatikai vezető meglátásai arról, hogyan alakult át szerepük a 2019-es, 2021-es és 2023-as időszakban, valamint az elkövetkező három évre vonatkozó előrejelzéseik és prioritásaik.
Tényleg komolyan veszik a munkavállalók az adatvédelmi megfelelőséget?
Adatvédelmi megfelelőség: Ami komoly fejfájást okoz az informatikai vezetőknek. Hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt a szabadság és az ellenőrzés között? Az Informatikai transzformáció barométere című jelentésben megtalálható megállapítások folyamatos aggodalmakról árulkodnak.
Valóban megtörtént a hibrid munkavégzésre való átállás?
Az informatikai vezetők 98%-a még mindig folyamatosan finomítja a hibrid munkavégzési modelljét. Fedezze fel azokat a területeket, ahol kiemelt fontosságúnak szavazták meg, és azt is, hogy miért.