Itt az ideje, hogy a valódi innováció érdekében az informatikai vezetők kiszabaduljanak a „problémamegoldás” ördögi köréből.

IT leader unlocking innovation in the workplace

2023 a „régóta halogatott problémák megoldásának” éve volt. Ez derül ki a Canon új kutatásából, amely több mint 1700 informatikai döntéshozót (ITDM) kérdezett meg a 2019 és 2023 közötti tapasztalataikról, valamint a következő három évre vonatkozó előrejelzéseikről.

Az Informatikai transzformáció barométere című jelentés feltárta, milyen volt valójában ITDM-nek lenni a közelmúlt leghevesebb változásokat hozó 5 éve alatt. Bár úgy érezhetjük, hogy már magunk mögött hagytuk az elsősorban a koronavírus-járvány által meghatározott időszakot, az adatok azt mutatják, hogy a szervezetek még tavaly is arra összpontosították beszerzési erőfeszítéseiket, hogy megoldják az ebből az időből származó „visszamaradt” problémákat.

Meddig fog tartani, amíg az informatikai vezetők felzárkóznak?

Biztató, hogy sok ITDM előrejelzése szerint 2027-re több lehetőségük lesz arra, hogy izgalmasabb módon innováljanak, és új értéket teremtsenek az olyan technológiák révén, mint az automatizálás és a mesterséges intelligencia.

De hogy valóban el is érkezzünk erre a pontra, azt könnyebb mondani, mint megtenni. Az adatok azt mutatják, hogy a stresszes ITDM-ek, akik a régóta halogatott problémák megoldásának végeláthatatlan körforgásába keverednek, kisebb valószínűséggel fordítanak időt az új értéket teremtő innovációra.

Az innováció háttérbe szorul

Mindenkinek élénken élnek az emlékezetében a világjárvány okozta zavarok, így nem meglepő, hogy ez tükröződik az adatokban. A járvány 2021-es csúcsán az ITDM-ek szerint a költségvetési megszorítások (51%) és az erőforrás-problémák (57%) voltak a leggyakoribbak.

E zavarok közepette az ITDM-ek arra törekedtek, hogy megtalálják a módját annak, hogy egyszerűen fenntartsák az üzletmenet folytonosságát; az innováció már nem volt prioritás. Ehelyett az informatikai vezetők kénytelenek voltak az azonnali kihívásokra koncentrálni. Valójában az ITDM-ek a mindennapi taktikai problémamegoldás terén óriási kiugrásról számoltak be: 57%-uk mondta, hogy jelentős időt töltött a hardverek karbantartásával, 54%-uk pedig az informatikai problémák megoldásával – ez jóval magasabb szám, mint amit ezen időszak előtt és után tapasztaltak.

Bár az informatikai vezetők több időt fordítottak a stratégiára és a tervezésre, arányaiban ez kevésbé volt fontos – már nem volt a három legfontosabb prioritás között –, és az innováció is ennek megfelelően lelassult. 2023-ra 47%-uk jelezte, hogy az elavult technológia hátráltatja a szervezetüket, ami nyomást gyakorol az informatikai vezetőkre, hogy behozzák az elvesztegetett időt.

Milyen kihívásokkal néznek szembe az ITDM-ek? 2019 2021 2023
Az ITDM-ek azon százalékos aránya, akik számára a meglévő hardver karbantartása kihívást jelent 14% 57% 23%
Az ITDM-ek azon százalékos aránya, akik számára kihívást jelent a munkavállalók informatikai problémáinak megoldása 14% 54% 24%

A régóta halogatott feladatok listájának felszámolása

Ha 2023-ra gondolunk, láthatjuk, hogy az üzletmenet folytonosságát fenyegető legégetőbb veszélyek elmúltak. Több mint felére csökkent azoknak az ITDM-eknek az aránya, akik szerint kihívást jelentett a hardver karbantartása vagy az informatikai problémák megoldása.

Az is pozitív, hogy az ITDM-ek arról számoltak be, hogy több időt fordítanak tervezésre és stratégiára – ennek aránya 32%-ról 44%-ra nőtt –, azonban, valószínűleg az innováció szüneteltetése miatt, az eredmények azt sugallják, hogy a stratégiai tervezés nagy részét a régóta halogatott problémák megoldására vagy a folyamatban lévő projektek befejezésére fordították:

Amikor a beszerzési prioritásaikról kérdezték őket, az informatikai vezetők közel 40%-a azt mondta, hogy a már meglévő eszközök felülvizsgálatát és konszolidálását helyezik előtérbe.

A konkrét projektek, amelyeket meg akartak oldani, nem voltak „újak”: az ITDM-ek 98%-a mondta, hogy a hibrid és távoli munkavégzéssel kapcsolatos problémák megoldására kerestek megoldást, és sokan mondták, hogy még mindig nem rendelkeznek elegendő rálátással vagy ellenőrzéssel a munkavállalók viselkedése felett, amikor azok az irodán kívül tartózkodnak.

Eközben 2023-ban a felhőre való áttérés is kiemelt prioritásként szerepelt (48%-uk nyilatkozta, hogy ez áll a beszerzések fókuszában). Sokak számára azonban a felhőre való áttérés talán nem is annyira az új érték teremtéséről, mint inkább egy hosszú út lezárásáról szól. Összességében az ITDM-ek 2019 és 2023 között egyre több időt fordítottak a felhőre való áttérése. Az a tény, hogy az ITDM-ek szerint a felhőre való áttérés prioritása a következő három évben csökkenni fog, azt jelezheti, hogy egyesek az átállás ezen időszakát lezárják.

Összességében 2023 az innováció szempontjából a „rendteremtés” éveként foglalható össze.

A „problémamegoldás” felcserélése aspirációs innovációra

Az ITDM-ek szerint 2027-re mely terület prioritása fog növekedni?

Érdekes látni, hogy a növekedési területek a törekvőbb technológiák, köztük a mesterséges intelligencia, az automatizálás és az energiahatékony technológia. Tekintettel arra, hogy minden iparágban lelkesednek a mesterséges intelligencia iránt, pozitív, hogy már 2023-ban is a legfontosabb prioritásként szerepelt, azonban az ITDM-ek előrejelzése szerint 2027-re még fontosabbá fog válni. Az energiahatékony technológia jelentősége az előrejelzések szerint idővel szintén növekedni fog, ami tükrözi a globális figyelmet a fenntarthatóbb technológiai megoldásokra.

Innovációval kapcsolatos prioritás 2023 Következő 3 év
Mesterséges intelligencia  55% 66%
Automatizálás 42% 44%
Energiahatékony technológia  34% 38%


Hogyan gyorsíthatják fel a szervezetek az ilyen technológiák bevezetését?

A kutatás azt sugallja, hogy minél több időt töltenek az ITDM-ek a "status quo" fenntartásával, annál kevesebb lehetőségük marad az új innovációra.

Azok az ITDM-ek, akik azt mondták, hogy jelentős időt töltenek az eszközhibák elhárításával és az információbiztonság fenntartásával, nagyobb valószínűséggel tartják stresszesnek a munkájukat, és kisebb valószínűséggel mondják, hogy a mesterséges intelligencia prioritást élvez (54% kontra 63%).

AI and energy-efficient technology



Mit jelent mindez azon szervezetek számára, amelyek az automatizálás, a mesterséges intelligencia és az energiahatékony technológia segítségével szeretnének fejlődni Ez azt sugallja, hogy a mindennapi beruházások késleltetése nem megoldás. Valójában ez az IT-csapatokat egy olyan körforgásba sodorhatja, amelyben pusztán a régóta halogatott problémák megoldása érdekében újítanak. Ez nem csak visszafogná az aspirációs innovációt, hanem drámai hatással lenne az informatikai vezetőkre is.

Szeretné lehetővé tenni az informatikai vezetők számára, hogy a többletértéket teremtő, ambiciózus technológiákra összpontosíthassanak? Itt az ideje, hogy biztosítsa számukra a szükséges költségvetést és erőforrásokat, hogy megállíthassák a „problémamegoldás” ördögi körét, és valódi innovációba kezdhessenek.

Ismerje meg, milyen egyéb hasznos információkat tartalmaz még az Informatikai transzformáció barométere című jelentés, például, hogy mi teszi az informatikai vezetőket a legboldogabbá a munkahelyükön. És hogy miért dolgoznak keményebben, mint valaha.

Tartalom letöltése

További részletek

Az informatikai transzformáció barométere

Az EMEA hét piacán tevékenykedő 1700 informatikai vezető meglátásai arról, hogyan alakult át szerepük a 2019-es, 2021-es és 2023-as időszakban, valamint az elkövetkező három évre vonatkozó előrejelzéseik és prioritásaik.

Tényleg komolyan veszik a munkavállalók az adatvédelmi megfelelőséget?

Adatvédelmi megfelelőség: Ami komoly fejfájást okoz az informatikai vezetőknek. Hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt a szabadság és az ellenőrzés között? Az Informatikai transzformáció barométere című jelentésben megtalálható megállapítások folyamatos aggodalmakról árulkodnak.

Valóban megtörtént a hibrid munkavégzésre való átállás?

Az informatikai vezetők 98%-a még mindig folyamatosan finomítja a hibrid munkavégzési modelljét. Fedezze fel azokat a területeket, ahol kiemelt fontosságúnak szavazták meg, és azt is, hogy miért.