Kritikus információ-, és adatkezelés
Tájékozódjon, hogyan védheti meg a Canon megoldásával vállalkozása legfontosabb információit! Tudjon meg többet a Canon Kritikus dokumentumkezelési megoldásáról!
Egy intelligens digitális stratégiával leküzdheti az információkezelést érintő kihívásokat
A digitális átalakulásra vonatkozó terv elkészítése
A gyenge információkezelés súlyos következményekkel jár a vállalati biztonságra nézve. Fennáll a peres eljárások, a komoly bírságok kiszabásának, valamint a jó hírnévre gyakorolt negatív hatás veszélye. A technológia azonban tökéletes eszköz lehet a hatékony és helyes információkezelés eléréséhez. A továbbiakban négy digitális tendenciát mutatunk be – felhő, IoT, automatizálás és mobil munkavégzés –, valamint azt, hogy ezek milyen hatással vannak a munkahelyi adatok kezelésére.
Az elmúlt évtized egyik legfontosabb technológiai trendje a felhőalapú számítástechnika létrehozása és elterjedése volt, melynek előnyei mára egyértelműen bebizonyosodtak. Egy sikeres digitális átalakulási stratégiának azonban fel kell ismernie, hogy bár a felhő nagyszerű eszköz, a vállalati technológiai infrastruktúrák gyakran eltérő jellegűek; az újabb kiszervezett és digitális elemek mellett régebbi rendszerek, például helyszíni vagy papíralapú elemek is léteznek.
Az integráció az egyik legnagyobb kihívás a hibrid vállalatok számára, de egyúttal a sikeres vállalkozás kulcsa is. A felhőalapú együttműködés – a fájlok felhőn keresztüli megosztásának és közös szerkesztésének módszere, amikor is minden egy központi „felhőbe” kerül – felbecsülhetetlenné vált ennél a folyamatnál, mivel olyan környezetet teremt, amelyben a fizikai és a digitális eszközök egy helyen hozzáférhetők.
Az automatizálás egyre fontosabb szerepet játszik a mai vállalkozások életében, és a digitális átalakulásban a manuális folyamatok digitalizálása után ez már a következő lépcsőfoknak tekinthető. A feladatok automatizálása révén a szervezetek racionalizálhatják a folyamatokat, csökkenthetik az emberi hibákat, és kidolgozhatnak egy költséghatékony megoldást az alkalmazottak termelékenységére vonatkozóan. Ez ugyanakkor pozitívan emeli a munkahelyi elégedettséget, mivel az automatizálás mentesíti az alkalmazottakat az ismétlődő feladatoktól, és lehetővé teszi, hogy eredményesebb feladatokra összpontosíthassanak. Mindemelett az automatizálási technológia az informatikai rendszerekre és folyamatokra nézve többnyire semleges, így a vállalatok fejleszthetik meglévő, régi rendszereiket.
A termelékenység szempontjából óriási jelentőséggel bír az a lehetőség, hogy az alkalmazottak az irodán kívül is, szinte bárhonnan dolgozhatnak. Ez ráadásul ahhoz is hozzájárult, hogy rugalmasabb munkamódszereket lehet alkalmazni, ami növeli a munkahelyi elégedettséget. A mobil munkavégzés azonban arra kényszerítette a vállalkozásokat, hogy alaposan áttekintsék az információkezelés kérdését. Miközben az alkalmazottaknak lehetőségük van az irodán kívül is dolgozni, egyre fontosabb, hogy szigorúan betartsák az információ- és adatkezelési irányelveket, és ezáltal megelőzzék a vállalat szabályszegés vagy veszteség miatti sebezhetővé válását.
A globális technológiai jelenség, az IoT elképesztően széles körű eszközöket kapcsol össze, beleértve a fogyasztói elektronikai cikkeket, a fizetési terminálokat és a személygépkocsikat is. Ez a hálózat forradalmasíthatja az irodákat. Az IoT részletes betekintést ad az ügyfelek viselkedésébe, ezáltal a lehetőségek óriási tárházát kínálja a költségek csökkentésére, a folyamatok racionalizálására és a szolgáltatásnyújtás színvonalának növelésére. A McKinsey becslései szerint az IoT gazdasági értéke 2025-re akár 1,1 billió dollár (kb. 330 billió forint) is lehet.* Napjainkban a vállalatok már elkezdik bevezetni a mesterséges intelligencia (AI – Artificial Intelligence), a gépi tanulás, a természetes nyelv és a képfeldolgozás használatát az adatelemzési folyamatba, ami a generált adatok jobb megértését teszi lehetővé.
A vállalatok számára óriási lehetőséget jelent, hogy ki tudják aknázni ezt az új technológiát, és át tudják alakítani az információkezelést – ez az út sokak számára csak most kezdődik. A tavalyi évben a vállalkozások 49 százaléka nem rendelkezett vállalati szintű digitális stratégiával (a felmérésben 4498 informatikai igazgatót kérdeztek meg 86 országban)**, és az ilyen stratégiával rendelkező vállalatoknak is 88 százaléka érezte úgy, hogy üzleti tevékenysége még nem élvezi teljes mértékben e stratégia eredményeit. Ebben a rengeteg változással járó időszakban a vállalkozásoknak naprakésznek kell lenniük, és olyan digitális információkezelési megoldásokat kidolgozniuk, amelyek magukban foglalják a manuális, a digitális és az automatizált folyamatokat.
*McKinsey, The internet of thing: mapping the value beyond the hype, June 2016
**Harvey Nash / KPMG CIO Survey: Navigating uncertainty, April 2017
Tájékozódjon, hogyan védheti meg a Canon megoldásával vállalkozása legfontosabb információit! Tudjon meg többet a Canon Kritikus dokumentumkezelési megoldásáról!
A papíralapú munkavállalói dokumentumok kézzel történő feldolgozása fáradságos munkával jár: nemcsak idő-, de költségigényes is. A HR digitalizálása jól érzékelteti a papírhasználat mellőzésének előnyeit
Ügyfél-kommunikációs szolgáltatások – az ügyfelekkel folytatott kommunikáció sikeres fejlesztése
A Canon megválaszolja azokat a kérdéseket, amelyek a pénzügyi munkakör átalakulásával kapcsolatban minden pénzügyi vezetőben felmerülnek
A vezetők érve az automatizálás pénzügyi munkakörbe építése mellett
Hogyan érhetik el a pénzügyi vezetők, hogy a pénzügyi funkciók az üzleti teljesítményt megalapozó nyereséggé alakuljanak?