Legyen szó fényes papírra nyomtatott kiskereskedelmi prospektusról, éttermi szórólapról vagy egészségügyi szolgáltató informatív plakátjáról, a nyomtatás számos iparág kommunikációs stratégiájában játszik hatalmas szerepet. Valójában a legújabb kutatások szerint a kiskereskedelmi, a gyártási, az egészségügyi és a közszféra kommunikációs költségvetésének 50%-át nyomtatásra1 költik, és a többi iparág sincs annyira lemaradva.
A nagy hatást keltő nyomtatott marketinganyagok elkészítése azonban igen költséges lehet, különösen mivel a vállalatok 95%-a speciális szolgáltatóknak szervezi ki a nyomtatási feladatokat. Ez általában azért van így, mert professzionális minőséget keresnek, és nem rendelkeznek ehhez megfelelő belső erőforrásokkal.
Itt nem csak a végső nyomatra kell gondolni: azok a vállalatok, akik nem rendelkeznek képzett, házon belüli tervezőcsapattal, gyakran úgy döntenek, hogy teljes mértékben kiszervezik a folyamatot – a tervezéstől az elkészítésig. Míg a kiszervezés nagy mennyiségben megtakarításokat jelenthet, azon szervezetek számára, akik csak gyorsan, ad hoc módon akarnak anyagokat készíttetni, az előállítási idő és költség igen frusztráló lehet.
Mivel a marketingköltségek szűkebbek mint valaha, a szervezetekre nagy nyomás nehezedik, hogy csökkentsék a költségeket, de a piacon lévő olyan új megoldásoknak köszönhetően, mint a PosterArtist, a vállalkozásoknak nem kell kompromisszumokat kötniük a nyomtatást illetően. A Canon eszközzel rendelkező szervezetek, akik számára nem költséghatékony a kiszervezés, mostantól még jobb marketinganyagokat tervezhetnek és készíthetnek házon belül.