Sports Action Jump

Emeld magasabb szintre az akciófotózást

Kompakt fényképezőgép tippek

Tippek és technikák kompakt fényképezőgépedhez

  • Zoom
  • Az időzítés kulcsfontosságú
  • Teljes töltés
  • Válaszd a megfelelő módot
  • Kövesd a témáidat
  • Rejtőzködő hősök

Zoom

Ha túl távol vagy, és fel kell nagyítanod a témát, akkor a legjobb, ha a manuálisan zoomolsz. A digitális zoomot hagyd meg utolsó lehetőségként, mert pixelessé teszi a képet. Nagyobb helyszíneken, például stadionokban és arénákban a vaku csak az előtted lévő két-három sort világítja meg – inkább kapcsold ki.

Az időzítés kulcsfontosságú

A legjobb felvételek a megfelelő pillanatban készülnek. Ha például sikerül felvenned egy teniszmérkőzés ütemét, látni fogod, ahogy a játékosok szerváláskor egy pillanatra lelassulnak – ez az ideális alkalom, mert a labda ekkor szinte mozdulatlan.

Tipp: Az exponálógombot félig lenyomva rögzítsd a fókuszt a célvonalon. Amikor a versenyzők az utolsó erejüket megfeszítve nekilendülnek, neked csak enyhén meg kell nyomnod az exponálógombot.

Teljes töltés

Talán nem meglepő, hogy a sok fénykép készítése sok energiát igényel, ezért ne felejts el feltöltött tartalék akkumulátort vinni fényképezőgépedhez. Szintén hasznos lehet, ha tartalék memóriakártya is van nálad.

Jeremy: A levegőben
Jogok: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Válaszd a megfelelő módot

Ha a fényképezőgéped rendelkezik ezekkel, akkor a legjobban használható módok a Záridő-előválasztás AE (Tv) vagy a Sport. Az első segítségével kiválaszthatod a záridőt; a második automatikusan beállítja neked.

Tipp: Amikor valaki nagy sebességgel közeledik feléd, azt nehéz követni. Próbálj meg előre arra a helyre fókuszálni, ahol feltehetőleg az akció történni fog, és nyomd le félig az ujjaddal az exponálógombot. Amikor az akció erre a pontra ér, egyszerűen nyomd le az exponálógombot a felvétel elkészítéséhez.

Kövesd a témáidat

Ellenőrizd a fényképezőgép menüjében a SERVO AF funkciót. Amikor a funkció aktív, a fényképezőgép folyamatosan követi és fókuszban tartja a mozgó témát. A követést a legjobb épp azelőtt kezdeni, hogy a téma eléri az ideális helyet.

Rejtőzködő hősök

A kiváló sportfotók nem csak a győztesekről szólnak. Az apró részletek – a meccslabda, a bíró, a közönség egyetlen tagjának érzelmei – azok, amelyek gazdaggá és méllyé teszik az esemény portréját. Ezekben az esetekben a normál vagy Automatikus beállítások is megteszik.

Légy jól informált

Következik: Nézd a világot kereső nélkül