Portrait-Two-Boys

Kedvenc portréfotó-stílusaink

Elgondolkodtál már azon, hogy mitől tűnnek ki egyes portrék a többi közül?
Miles Willis, a Canon fotósa megtekintette néhány kedvenc felvételét a Canon Fotótárban, majd elmondta, miért pont ezeken akadt meg a szeme:

Manuel Vilches Benitez: Dos miradas

Manuel Vilches Benitez igazán remek munkát végzett, amikor ilyen természetes módon fényképezte le ezt a két gyereket. Kompozícióját tekintve nagyszerűen sikerült a kép. Figyeljük meg, ahogyan Manuel szándékosan levágta a képről a fiúk fejének tetejét, ezzel a keret feljebbi részébe helyezve szemeiket, a harmadolási szabálynak megfelelően, nagyon erőteljes elrendezést adva a képnek. Ez és a fiúk szemeire irányuló tűéles fókusz nagyon erős fókuszpontot teremt. Mindezek mellett a képet a letisztult háttér, a csodás textúra és a tompa színek teszik igazán széppé.

Ha gyermekeket fényképezel, menj közel hozzájuk, és az is kifizetődő lesz a számodra, ha megpróbálsz az ő szintjükre ereszkedni. Elképzelhető, hogy először meg kell ragadnod a figyelmüket egy beszélgetéssel, hogy természetes kinézetű portrékat készíthess róluk.

Anna Heupel: Pipacsok

Anna Heupel nagyszerű, természetes megvilágítású portréja remek példa a késő délutáni napsütés használatára. A naplemente vagy napfelkelte előtti rövid időszakot gyakran nevezik „aranyórának”. Ilyenkor a nap színe sárgáról narancssárgára, majd vörösre vált, lehengerlő megvilágítást adva a portréknak.

A nappal szembeni fotózás és az árnyékra való exponálás egy fénykört eredményez a modell mögött, amely kiemeli az alanyt a háttérből.

Anna a témát a keret közepére helyezte, és a széleknél némi sötétítést alkalmazott, ami a szemet az témára irányítja, és a pipacsmezőre eső napsugarakat is kiemeli.

Figyelj oda a nap elején és végén tapasztalható érdekes fényjátékra, és próbáld ki, milyen hatással van ez a fény a portréidra.

Graham Hunt: Esküvői vendég

A beállítás nélküli portréfotózás alapja egy adott pillanat megörökítése, Graham Huntnak pedig ez remekül sikerült ezen a képen.

Az alany arcán látható kíváncsiság azt az érzést kelti, hogy a kép úgy készült, az alany nem tudott a fotósról.

A lécezett felületen átszűrődő napfény szokatlan fénymintát teremt, a fekete-fehér színvilág használata pedig még hangulatosabbá teszi a képet.

Ha beállítatlan vagy utcai portrékat szeretnél készíteni, tartsd kéznél a fényképezőgépedet, és állj készen a másodperc tört része alatt elkészíteni a képet.

Beate Korn: Springen in Athen

A csoportos portrék jó elkészítése lehet az egyik legnehezebb feladat. Ha egyszerűen megkéred a csoportot, hogy álljanak egymás mellé, az egy nagyon statikus kompozíciót eredményez, és a csoport tagjai is úgy tűnhetnek, hogy nem élvezik a fotózást. Így nem lehet érdekes képeket készíteni.

Kérd meg a csoportot, hogy csináljanak valamit, ahogy Beate is tette ebben az esetben. Az ugrás például remekül meg tud tölteni élettel egy csoportképet. Emellett a nevetés és a mosoly is garantált. Amikor beállítod az embereket, bizonyosodj meg róla, hogy mindenki látja a fényképezőgépet. Ha nem így van, akkor nem mindenki fog látszani az elkészült képen.

Állíts egymás mellé különböző magasságú embereket, hogy megtörd a sort, és készíts sok képet, mivel elképzelhető, hogy valaki épp pislogott a fényképezés pillanatában.

Légy jól informált

Következik: Nézd a világot kereső nélkül.