Changing City Horse

Városi fotók készítése EOS DSLR fényképezőgépeddel

EOS tippek

A várost lakó emberek megörökítése EOS fényképezőgépeddel
Canon EOS DSLR fényképezőgéped számtalan funkcióval rendelkezik a városi tájak, az emberek és a város apró részleteinek megörökítéséhez, és itt a remek alkalom, hogy ezeket ki is használd. A városok természetüknél fogva zsúfolt és nyüzsgő helyek, de vannak olyan időszakok, különösen éjszaka és kora reggel, amikor lelassul a tempó. Ezekben a napszakokban azonban gyenge fényviszonyok mellett lehet csak fényképezni. Ehhez rövid záridőkre, magas ISO-értékekre és a fényképezőgép mozdulatlanul tartására van szükség.

Induló harlemi vonatok – Erich Poole

Amikor rossz fényviszonyok között fényképezel, először is ki kell kapcsolnod az automatikus vakuhasználatot. Ezt a Vaku kikapcsolva és/vagy a Kézi éjszakai üzemmód használatával érheted el.

Vaku kikapcsolva üzemmód – fordítsd el a fényképezőgép üzemmódválasztó tárcsáját a Vaku kikapcsolva üzemmódra. Ennél az üzemmódnál a fényképezőgép más beállításokat fog használni a fényképek vaku nélkül történő elkészítéséhez. A gép magasabb fényérzékenység (ISO-értéket), alacsonyabb záridő és tágabb rekesz használatával biztosítja a megfelelő expozíciót.

A fényképezőgép bemozdulásából adódó elmosódás elkerülése

Nagyon rossz fényviszonyok mellett és éjszaka ügyelned kell arra, hogy a fényképezőgép ne mozduljon be a kép elkészítése közben. A fényképezőgép bemozdulása életlenséget eredményezhet és tönkreteheti a képet. Rossz fényviszonyok mellett próbáld meg mindig a földre, stabil asztalra vagy korlátra helyezni a gépet. Már az is sokat segíthet, ha a fényképezőgépet erősen egy falhoz tartod a kép elkészítése közben. A képstabilizátorral ellátott objektívek szintén sokat segíthetnek ilyen helyzetekben.

Tipp: A Vaku kikapcsolva üzemmódot használd a múzeumokban és olyan helyeken is, ahol a vakuhasználat nem megengedett, vagy a vakuzás tönkretenné a hangulatot.

Kézi éjszakai üzemmód

Ez a hasznos üzemmód négy képből álló gyors sorozatot készít, majd a képeket egyetlen képpé egyesíti, a minimális bemozduláshoz optimalizálva. Mivel sok városban korlátozzák az állványok használatát, a Kézi éjszakai üzemmóddal biztosíthatod, hogy éjszaka is mindig éles képeket készíthess.

Felvételkészítés emberekről

Használd az élőképes üzemmódot elkapott utcaképek megkomponálásához anélkül, hogy az emberek észrevennék, hogy őket fényképezed. A változtatható szögű LCD képernyővel ellátott EOS fényképezőgépek ezt még egyszerűbbé teszik.

New York – Eddy Hilbrink

Tudta? Ha találsz egy megfelelő helyet, gyakran csak ki kell várni, amíg megérkezik a megfelelő téma. Figyeld az érdekes alakzatokat, fényeket és árnyékokat, és várd meg, amíg a megfelelő karakterek a megfelelő helyre érkeznek. A város tele van fényképezőgépekkel. Ha fényképezőgéppel a kezedben egy helyben vársz, vagy lassan sétálgatsz, senkinek nem fog feltűnni.

Használj gyors, nagy fényerejű fix objektívet

Mindig jó, ha van nálad egy nagy fényerejű fix objektív, például egy Canon EF 50mm f/1,8 STM, mellyel alacsony fényviszonyok mellett is kiváló felvételeket készíthetsz. A kisméretű, könnyű, diszkrét objektív éles és kiváló minőségű képeket garantál. A fix objektívek széles tartományban állítható rekeszbeállításaival fantasztikusan szabályozható a mélységélesség. Annak érdekében, hogy a legtöbbet hozhasd ki ezekből az objektívekből, használd a rekesz-előválasztás (Av) üzemmódot a mélységélesség szabályozásához, vagy a záridő-előválasztást (Tv) a mozgás megörökítéséhez. Az ilyen típusú objektívek másik előnye, hogy a zoomolás helyett folyamatosan mozognod kell a megfelelő fókusztávolság eléréséhez, így nagyobb eséllyel találsz több érdekes nézőpontot a fényképek elkészítéséhez. Városfényképezéshez vagy általános fényképezéshez a Canon EF 24mm f/2.8 IS USM vagy az Canon EF 35mm f/2 IS USM objektívet javasoljuk.

Emberek – Matteo Ciani Bassetti

Legyél mindig felkészülve a fényképezésre

Gondoskodj arról, hogy a géped mindig készen álljon a fényképezésre. Ez azt jelenti, hogy a városban sétálva folyamatosan figyelj arra, hogy a fények hogyan változnak körülötted. Ha sötétebb lesz, számíts arra, hogy növelned kell az ISO-értéket, vagy nyitnod kell a rekeszen. Ha pedig több fény áll rendelkezésre, csökkentsd az ISO-értéket, vagy használj szűkebb rekeszt. Így a fényképezőgéped beállításai nagy valószínűséggel közel ideálisak lesznek, ha valamit hirtelen szeretnél lefényképezni.

Tipp: Ha a városban sok a magas épület, figyeld meg, hogy a fény hogyan érkezik az épületek között, és gondold át, hogy az elérhető fényt hogyan használhatod fel a legjobban a fényképeken. Az is megoldás lehet, ha olyan időpontban térsz vissza az adott helyre, amikor a fények megfelelnek az elképzeléseidnek.

A monokróm mód és a szűrők használata

A monokróm képstílus használatával közvetlenül a fényképezőgéppel készíthetsz fekete-fehér felvételeket. Mivel a fekete-fehér képek az árnyékról és a fényekről szólnak, a monokróm mód segítségével megfigyelheted a kontraszt játékát. Az LCD kijelzőn fekete-fehérben fognak megjelenni a képek, de ha RAW formátumban fotózol, a számítógépen végzett utómunka során visszaállíthatod a színes képet.

Erős napsütésnél a monokróm képstílus kontrasztbeállításának növelésével és sárga szűrő használatával gyakran még drámaibb kontraszt érhető el.

NYC – Marco Iozzi

Tudta? Az árnyékok hosszabbak a nap vége felé közeledve, mint a nap közepén, és verőfényes napokon a legélesebbek, amikor egy felhő sincs az égen.

A time-lapse hatások maximális kihasználása

A time-lapse hatással akkor is nagyszerűen megörökítheted a város nyüzsgését, ha csak rövid időre látogatsz el az adott helyre. Néhány EOS fényképezőgép beépített intervalométerrel van ellátva, melynek használatával a gép néhány másodpercenként felvételt készít. Beépített intervalométer híján Canon TC-80N3 időzítésvezérlővel vagy hasonló tartozékkal készíthetsz sorozatfelvételeket.

Mindig használj stabil állványt a fényképezőgéphez. Megpróbálhatsz például egy magasan fekvő hotelszobából képeket készíteni egy nyüzsgő utcáról, mellyel napfelkeltétől napnyugtáig tartó érdekes felvételt kaphatsz a városról.

Melbourne – Ralf Kaldenhoff

Annak érdekében, hogy elegendő képed legyen a time-lapse felvételhez, ne feledd, hogy minél rövidebb az intervallum, annál hosszabb ideig tart a time-lapse. Ha csak néhány órányi állóképet rögzítesz, használj rövidebb intervallumot, hiszen a videót a szerkesztés során utólag bármikor felgyorsíthatod.

Küldd be képeidet a Fotótárunkba

Ha kedvet kaptál ahhoz, hogy megörökítsd a város folyton változó arcát, küldd el nekünk a képeidet You Connect Galériánkba. Ebben a galériában a Canon közösség által beküldött kedvenc felvételeinket mutatjuk be. Töltsd fel fényképeidet.

Légy jól informált

Következik: Nézd a világot kereső nélkül