Abstract-Dance-Shadow

Fedezd fel az absztrakt fotózás világát kompakt fényképezőgépeddel

Kompakt fényképezőgép tippek

Vedd át az irányítást
A PowerShot és az IXUS fényképezőgépek rengeteg fejlett funkciót kínálnak az automatikus fotózáshoz, de az igazán jó képek készítésének titka ezeknek az automatikus rendszereknek a magabiztosabb irányításában rejlik, hogy pontosan olyan fényképeket állíthassunk össze, amilyeneket szeretnénk.

Leo Hidalgo: Az ablakon keresztül Szerzői jogi adatok: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

A fókusz elmozdítása

Első lépésként jó megoldás lehet a fókuszpont eltolása a képkocka középpontjából. Először is állítsd át fényképezőgépedet Kézi üzemmódba. Helyezd a fotóalanyodat a képkocka középpontjába, majd nyomd le félig az zárkioldó gombot. Tartsd félig lenyomva az zárkioldó gombot, hogy újrakomponálhasd a képkockát, és helyezkedve létrehozhasd a legjobb kompozíciót. Ezután a kép elkészítéséhez egyszerűen nyomd le teljesen a zárkioldó gombot.

Gondolkodj nagyban

Az Intelligens Automatikán belül automatikusan kiválasztásra kerülő Tájkép üzemmód lehetővé teszi, hogy a látványt elölről hátrafelé a legélesebb részleteiben rögzíthesd – ezt nevezik átfogó mélységélességnek. Ennek köszönhetően többet mutathatsz meg a környezetedből, akár a nagyvárosban, akár vidéken tartózkodsz éppen

Próbáld ki:

amikor tájképet készítesz, próbálj belefoglalni valamit az előtérbe a látvány kiegyensúlyozására. Azt se feledd, hogy tájképek oldalra fordított, „portré” helyzetbe állított fényképezőgéppel is készíthetők.

A fény és árnyék keresése

A fény a fényképezés lelke. Ha megtanuljuk, hogyan derítsük fel azokat a módokat, ahogyan az árnyékok és a fénypontok létrehozzák a képkockában saját formáikat és struktúráikat, máris nagy lépést tehetünk előre a szakszerűbb fényképezés felé. mikor a Nap alacsonyan van az égbolton, jellemzően kora reggel vagy késő este, az árnyékok megnyúlnak, és újabb dimenziót adhatnak hozzá a fényképeinkhez. Egy környezetet, amely napközben unalmasan néz ki, teljesen átalakíthatják az alacsony szögű fény keltette hosszú árnyékok. Sok Wi-Fi kapcsolattal rendelkező kompakt fényképezőgép Mobil funkciójának segítségével akár GPS rendszerrel is vissza lehet hívni a fantasztikus árnyékokkal szolgáló helyszíneket, hogy később újra ellátogathassunk oda.

Hiroyuki Takeda: Kék árnyék. Szerzői jogi adatok: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

A színek élénkítése

Tájképfotózáskor a kulcsszínek élénk telítettsége elősegíti a különleges képek készítését. A Saját színek funkció segítségével fokozhatjuk a színek telítettségét. A természetes környezetekben például a kék égbolt, a víz és a zöld telítettségének növelésével még vibrálóbbá és vonzóbbá tehetjük a látványt.

Küldd be képeidet a Fotótárunkba

Ha kedvet kaptál ahhoz, hogy más perspektívából örökítsd meg a látványt, küldd el nekünk a képeidet You Connect Galériánkba! Ebben a galériában a Canon közösség által beküldött kedvenc felvételeinket mutatjuk be.

Légy jól informált

Következik: Nézd a világot kereső nélkül