Manga-Fashion-Quentin-Caffier

Quentin Caffier Canon felfedező

Quentin Caffier Canon felfedező Párizsban tevékenykedik, ahol a „Five Monkeys Studio” nevű, profi művészekből álló csapattal dolgozik együtt. Olyan fotósok és filmesek inspirálták, mint Desiree Doiron, Guy Bourdin, David Cronenberg és Wes Anderson. Quentin a reklámok és a divat világában dolgozik, számos kiállítása megtekinthető Párizsban (Artcurial, Galerie 13 Sévigné, Glaz’art, Salon des Miroirs). Quentint arról kérdeztük, hogyan éri el a rá oly jellemző esztétikus hatást a színek segítségével stúdiójában.

Mesélj a téged ért hatásokról és inspirációkról.

„Amikor elkezdtem fényképezni, akkor nem a pillanat megragadása volt a célom, hanem teljes univerzumokat szerettem volna létrehozni. Nagy hatással voltak és vannak rám a sci-fi- és a 3D-s filmek, valamint a videojátékok. Éppen ezért használok rengeteg színt – szabadjára engedhetem a kreativitásomat, és érdekes vizuális élményt teremthetek – főleg a divatfotózás során. A Japánban töltött egy év is nagy hatással volt rám a hagyományos kultúra, a modernség és a mitológia keveredése révén. Sokszor merítek inspirációt az álmaimból. Egyszer például volt egy rémálmom arról, hogy az egész testem porrá bomlik – ennek a nem e világi élménynek a hatására született meg az „Robbanás” című sorozat.”

Mik a stúdiós munka előnyei?

„Eddig a legtöbb munkámat stúdióban készítettem, hiszen ott minden megvan, amire szükségem lehet. Azonban mostanában már sokkal többet fényképezek a szabadban. A Tokióban töltött év alatt gyakran nagyon nehezen találtam stúdiót – néha csak egy kis szoba állt rendelkezésemre, ahol éppen ezért mindent sok szögből kellett megörökíteni. Ennek következtében kint kellett jó helyeket találnom.”

Hogyan örökíted meg a legszebb képeidet?

„Nélkülözhetetlen a jó csapat, amely mindent rendben tart. A stylist és a sminkes nagyon fontos szerepet játszanak munkáim során. Lehetsz a világ legjobb fotósa – azonban ha nincs egy jó csapat mögötted, akkor esélyed sincs arra, hogy gyönyörű képeket örökíts meg. Nagyon fontos a kommunikáció, és éppen ezért van pár kulcsfontosságú ember, akire mindig hallgatok.

„Amikor elkezdesz fényképezni, érzed, hogy valami történik, olyan dolgokat örökítesz meg, amelyekről álmodni sem mertél. Ez egy nagyszerű érzés. Egyszerűen fényképezni kezdesz, és úgy érzed, hogy egy nálad sokkal nagyobb és tökéletesebb dolgot alkotsz.”

Hogyan teszed jobbá a képeket a színek segítségével?

„A kultúra nagy szerepet játszik a színválasztásban. Például Japánban a fehér a halál színe, és erről nem feledkezhetsz meg. Mindig észben kell tartanod ezeket a dolgokat.

„A képekkel létrehozhatsz egy univerzális nyelvet, azonban ismerned kell a képek jelentését az adott kultúrában. Bizonyos kultúrákban jobbról balra olvasnak, és nagy valószínűséggel a képeket is jobbról balra értelmezik. A képeket a világ minden pontján máshogy fogják fel.

„Általában olyan színeket szeretek használni, amelyek éles vizuális kontrasztot biztosítanak. Előnyben részesítem a hideg árnyalatokat (kék, lila, néha zöld), mert így nagyobb a kontraszt. Meleg színekkel emelem ki a kép bizonyos területeit. Ha nagyon modern hatást szeretnék kelteni, akkor hideg színeket használok; régies stílus esetén pedig inkább meleg színek mellett döntök. Ez egyszerű színszimbolika.”

Milyen textúrákkal lehet még jobbá tenni egy képet?

„Amikor emberi bőrt fényképezek, szeretem, ha egy kissé fénylik. Így jobb térhatást, és szebb tükröződést nyújt. Szívesen keverek össze egy vagy két matt elemet, ezáltal megteremtve a kontrasztot. Ez az a valami, ami egy bizonyos elemre tereli a tekintetet.

„Készítettem egy reklámot a Canon számára, melyben egy szeplős lány játssza a főszerepet. A bőre nagyon fényes, a rúzsa pedig nagyon matt volt. Az egész megjelenése lágy volt – világoskék szem, világos haj, finom arcvonások –, leszámítva a vakítóan vörös matt rúzst.

„A kép hátterének megteremtése is nagyon fontos. Néha festéket, betont vagy cementet is használok. Ha a stúdión kívül fotózok, nagyon különleges helyeket keresek. Nemrég készítettem pár divatfotót Párizs régi ipari negyedében sétálva. Nagyon sok régi gyár volt ott. Sokat tanakodtam azon, hogy milyen háttértextúrákat használjak abban a környezetben. Rengeteg képet készítettem különböző háttérrel és textúrával.”

Mi volt a legemlékezetesebb pillanat fotósként?

„Van néhány.

„Több mint 12 éve kezdtem a fotózást. Éppen egy magazint lapoztam, és megpillantottam egy képet. Emlékszem, hogy átsuhant egy gondolat a fejemen: »Wow, én is tudnék ilyen képet készíteni?« Nagyon bonyolultnak tűnt. Láttam egy képet valakiről, majd évekkel később felkértek ugyanennek a modellnek a fényképezésére!

„Nemrég pedig egy olyan sorozatot készítettem, amelyikben férfiakat örökítettem meg női szerepekben – tipikusan nőies ruhákat és sminket viseltek. Kétnemű modelleket fényképeztem kimonóban. A kiállításon többen is megjegyezték, mennyire szépek a nők a képeken. Mire én közöltem velük, hogy igazából férfiak, nem nők. Szeretem ezeket a reakciókat, mert elgondolkodtatják az embert. Nem akarom megmondani másoknak, hogy mit gondoljanak. Azonban szívesen biztatom őket arra, hogy másik szemszögből közelítsék meg a dolgokat, és így rádöbbenhetnek arra, hogy nem minden az, aminek látszik.”

Miért olyan fontos lépést tartani a technológiával?

„A fényképezés művészetében nagyon fontos szerepet játszik a technológia. Éppen ezért fontos az, hogy ismerd az aktuális technikai vívmányokat, és lépést tarts velük. Fotósként nem maradhatsz le. A új fényképezőgépekkel újfajta képeket készíthetsz. Ezért szeretem tudni, hogy milyen újdonságok várhatók, és hogy mi zajlik éppen.”

Mi van a fotóstáskádban?

A karrierem során számos Canon fényképezőgéppel fotóztam. Évekkel ezelőtt EOS 50D készüléket használtam, de rá kellett jönnöm, hogy csak lágy fénynél tudok fotózni. Ezután fedeztem fel az EOS 5D Mark II készüléket, melynek magasabb dinamikatartománya lehetővé tette, hogy keményebb fénynél is fényképezzek. Mostanában többnyire egy EOS-1D X készüléket használok a szélesebb ISO-tartomány miatt. Kiváló színek fényképezéséhez, a stúdióban és azon kívül történő fotózáshoz, valamint sok egyéb helyzetben.

Fényképezőgépek:

EOS-1D X

EOS 5D Mark II

Objektívek:

EF 70-200mm f/2.8L IS USM

EF 24-70mm f/2.8L USM

© Quentin Caffier – Canon felfedező. Canon EOS-1D X fényképezőgéppel és EF 70-200mm f/2.8L IS USM objektívvel készült; az expozíciós idő 1/100 mp volt f/5,6 rekeszértékkel és ISO 100 érzékenységgel.

„2013 novemberében Fauve Hautot, francia táncos térde megsérült egy tévéműsorban. A kórházban azt mondták az orvosok, hogy nyolc hónapig nem mozoghat, és tilos a táncolás! Sínt kellett viselnie, hogy ne mozogjon.

2014 márciusában, amikor Fauve befejezte a rehabilitáció első szakaszát, felajánlottam neki, hogy készítek egy sorozatot az újjászületéséről „Erősebb!” címmel.

Fauve mankóval és kötéssel is táncol! Helmut Newton és Romain Slocombe fotózási stílusa nagyon inspirálólag hatott. A sorozat egyszerre lett orvosilag és esztétikusan gyönyörű. A képek bizonyos elemei emlékeztetik a nézőt a balesetre.”

© Quentin Caffier – Canon felfedező. Canon 5D mk II fényképezőgéppel és 70-200 f2.8L IS USM objektívvel készült; az expozíciós idő 1/125 mp volt f/14 rekeszértékkel és ISO 160 érzékenységgel.

Légy jól informált

Következik: Nézd a világot kereső nélkül.

Feliratkozás a hírlevélre