Lifeboat-Portait-Clive-Booth.jpg

Az elérhető fény használata

Clive Booth divat-, szépségipari és portréfotós, valamint filmes. A természetes, elérhető, folyamatos és mesterségesen létrehozott fény által körülhatárolt, különleges fókuszálási stílusáról ismert fotós munkái hangulatosak, bensőségesek és földöntúli jellegűek.

Clive Canon fix objektívek széles választékát és néhány EF zoomobjektíveket használ, amelyek száma az adott témától függően felvételenként háromtól akár 15-ig is terjedhet.

Legutóbbi megbízásai között reklámkampányok és rövidfilmek is szerepeltek az Asus, az Ernst & Young, a Fiat, a H&M, az Intel, a L’Oreal, a Louis Vuitton, a MAC Cosmetics és a The Mail on Sunday részére.

Clive-ot az elérhető fény használatáról és arról kérdeztük, hogyan határozta meg mindez fotóit és filmjeit.

Az elérhető fény meghatározása

„Többféleképpen lehet róla beszélni, de én általában elérhető fénynek hívom. Lényegében arról van szó, hogy gondosan nézzünk körül…, és tartsuk a szemünket éberen, hogy meglássuk, milyen fény áll rendelkezésünkre, és mi fog működni a fotóinknál. Az egész lényege, hogy meghatározzuk, a fény a téma mely részére esik, és hogyan lesz ebből egy kép.”

A természetes fény felhasználása

„Egyik kedvenc módom az elérhető fény hasznosítására, ha ablak mellett álló témát fotózok belülről. A felvételkészítéshez gyakran magammal viszek néhány dolgot, hogy biztosan a legtöbbet hozhassam ki a fényből. Ezek közül néhány igazán egyszerű, például pár szövet vagy hálós anyag. Ez azt jelenti, hogy az elérhető fényt használhatom, szétszórhatom, és dolgozhatok vele.”

Fix objektívek használata

„Szinte soha nem használok vakut vagy lámpát. A csak az elérhető fény segítségével történő felvételkészítéshez az egyik leghasznosabb dolog befektetni egy fix objektívbe. Egy barátom esküvőjén voltam vendég, és nagyobb felszerelés nélkül odamentem, készítettem néhány felvételt. Remekül mutattak. Canon EOS-1D X fényképezőgépet és Canon EF 85mm f/1.2L II USM objektívet használtam. Ez remek a gyenge megvilágítás mellett történő felvételkészítéshez, és olyan helyzetekben, amikor gyönyörű, kis mélységélességet szeretnék kapni. A fix objektíveknek nem kell drágának lenniük – és tökéletesek gyenge megvilágítás mellett készített portrékhoz.”

Clive kreatív elképzelése

„Képkészítőként mindig felteszem magamnak a kérdést: Hogy értelmezhetem jobban, amit látok és érzek a körülöttem lévő világból, és utána hogyan közvetíthetem mindezt a közönség felé? Egyszerűnek hangzik, mégis valószínűleg ez a fotózás és a filmezés egyik legnagyobb kihívást jelentő szempontja. Kritikus fontossággal bír, hogy mi tölti ki a közöttünk és a téma között található teret, és ez lesz a mi ecsetünk, tollunk és hangunk.”

A köztes erő

„David McArthur, teljes munkaidőben dolgozó szerelő tűnődve áll a gépteremben a Severn-osztályú mentőhajó hatalmas, maximális átviteli egységgel rendelkező, 22,3 literes, V10-es turbófeltöltős motorjai között. Ehhez tudni kell, hogy a mentőhajó 26 csomós maximális sebességre képes gyorsulni 17 másodperc alatt, 250 tengeri mérföldön, és egy hajó hosszán belül képes megállni.”

© Clive Booth – Canon felfedező. Canon EOS 5DS prototípussal és EF-35mm f/1.4 II USM objektívvel készült, az expozíciós idő 1/15 mp volt f/2,8 rekeszértékkel és ISO 640 érzékenységgel. Állvány és kioldókábel használatával.

Vihar előtti csend

„Az Islay rezidencia és mentőhajó önkéntesének, Cara McEachernnek a mentőhajós egyenruhában készült portréja jó példa arra, amikor minden elem a helyén van. Az elérhető fény fix objektívvel kiegészített tisztasága olyan érzelmeket és intenzitást örökít meg, amellyel nehéz versenyezni.”

© Clive Booth – Canon felfedező. Canon EOS-1D X fényképezőgéppel és EF 85mm f/1.2L II USM objektívvel készült, az expozíciós idő 1/160 mp volt f/2,8 rekeszértékkel és ISO 1000 érzékenységgel.

Légy jól informált

Következik: Nézd a világot kereső nélkül.

Feliratkozás a hírlevélre