A kiadványszerkesztés fejlődése

The evolution of publishing

A kiadványszerkesztési ipar világszerte igen jelentős változásokon megy keresztül, mivel a nyomtatott könyveknek, magazinoknak és újságpapíroknak az e-könyvekkel, online publikációkkal és közösségi médiával kell versenyezniük az olvasók figyelméért. Az biztos, hogy a nyomtatás továbbra is fontos szerepet fog betölteni a kiadványszerkesztésben – elmondásuk szerint a nyomtatott és digitális magazinokat olvasók 96%-a a nyomtatott médiánál marad a következő 12 hónapban, 69%-uk nyugodtabbnak és befogadóbbnak érzi magát papírra nyomtatott újság olvasásakor, az emberek 57%-a pedig úgy véli, hogy jobban lehet könyvekből tanulni –, de a kiadványszerkesztőknek új formátumok és modellek kifejlesztésével minden eddiginél keményebben kell dolgozniuk azon, hogy megfeleljenek a változó ügyfél-preferenciáknak a vállalkozásuk növelése érdekében.

Noha minden kiadványszerkesztési szektornak szembe kell néznie saját, egyedi kihívásaival, a digitális nyomtatás négy üzleti modellje minden szektorban segít a kiadványszerkesztőknek, hogy alkalmazkodni tudjanak a piac változásaihoz.

Kisebb példányszámú nyomtatás

Az új könyvmegjelenések számának növekedésével és az átlag példányszám csökkenésével egyre nő az igény a kisebb példányszámra. A gyártási folyamatok optimalizálásával a digitális nyomtatás nemcsak gyorsabbá és költséghatékonyabbá teszi a kisebb példányszámú nyomtatást, hanem a nyomtatás jövőjét is biztosítja. Emellett a kisebb példányszámú digitális nyomtatás a decentralizált nyomtatási koncepciónak is kikövezheti az utat, csökkentve a könyvek kiszállítási idejét és költségét, illetve lehetővé téve az újságpapírok és magazinok központi vagy távoli helyen történő nyomtatását.

Nyomtatás életciklus-kezelése

A kisebb példányszámú digitális nyomtatással együtt jár a nyomtatás életciklus-kezelése, amely a kiadványszerkesztők elosztóhálózatának optimalizálására szolgál. Ebben a modellben a pillanatnyi értékesítési igény határozza meg a nyomtatott másolatok számát, csökkentve a tárolás költségeit és az árutorlódás kockázatát. (A modell előnyeivel kapcsolatos további információkért olvassa el a TJ International sikertörténetét.)

Igény szerinti nyomtatás

A tárolási költségek és a kockázat csökkenésén túl az igény szerinti nyomtatás egy másik dolog miatt is egyre több kiadványszerkesztő kedvencévé válik: ez nem más, mint az e-kereskedelemmel való összekapcsolhatóság. Az „először add el, csak ezután nyomtasd ki” modell működéséhez egy, a megrendelt magazinok vagy könyvek egy példányának kinyomtatását életképessé és megengedhetővé tévő, optimalizált munkafolyamat szükséges, így a készletmentes stratégia elérhetővé céllá válhat a kiadványszerkesztők számára.

Intelligens kiadványszerkesztés

Az „intelligens kiadványszerkesztés” szíve az egyénre szabott és dinamikus tartalom, amely olyan innovatív alkalmazásokat tesz lehetővé, mint a célzott újságpapír- vagy magazinreklám, valamint a könyvkiadás testre szabása. A modell lényege, hogy a különböző felhasználói csoportok számára eltérő tartalmak választhatók ki, így a tartalom különböző forrásokból való kivonásával, majd egyesítésével személyre szabott publikáció készíthető. 

A nyomdai szolgáltatók számára ez a koncepció a nyomtatási szolgáltatásokon túl új bevételi forrást és növekedési lehetőségeket is magában rejt, míg a kiadványszerkesztőknek segít a legtöbbet kihozni a meglévő eszközeikből az egyéni igényekhez való alkalmazkodással és egy új, digitális személyre szabási szolgáltatás létrehozásával.

Az oktatási célú könyvek piacán például a törökországi, ausztriai és svájci Canon ügyfelek a tanárok, magántanárok és coachok számára olyan lehetőséget is kínálnak, ahol a kiadó által biztosított meglévő forrásokból származó különböző tartalmak felhasználásával testre szabhatják könyveiket vagy munkafüzeteiket tanulóiknak és osztályaiknak. Egy remek példa erre, hogy az oktató a tanuló vizsgaeredményei alapján azonosított erősségei és gyengeségei szerint választhatja ki a munkafüzet tartalmát. Másrészről pedig a kiadók és nyomdai szolgáltatók kifejlesztettek egy automatizált munkafolyamatot és online áruházat a testre szabás és megrendeléskezelés leegyszerűsítésére a gyártás és kiszállítás korszerűsítése mellett.

Ez a koncepció könnyen átültethető más kiadványszerkesztési és nyomtatási szegmensekbe is – pl. az útikalauz-, szakács- és üzleti könyvek esetében, csak hogy néhány példát említsünk. Például képzeljen el egy olyan útikalauzt, amelyben az útikönyvkiadóktól származó legfrissebb információk mellett megtalálhatók a felhasználók közösségi médiában közzétett információi útleírásokkal, térképekkel és kedvezményfüzetekkel kiegészítve. A modellel az elhelyezkedés, demográfia és ügyfél-preferenciák szerinti célzott újságpapír- és magazinreklám is elérhetővé válik.

Lehet, hogy a kiadványszerkesztés világa rohamosan fejlődik, de a nyomtatás ugyanolyan fontos marad, mint eddig. Valójában egy friss fogyasztói kiadványszerkesztési előrejelzés kiemelte, hogy 2020-ra a nyomtatott formátum marad a könyvek, magazinok és újságpapírok felhasználóinak első számú választása. A digitális nyomtatási gyártás előnyeinek kiaknázásához a kiadók és nyomdai szolgáltatók olyan új modelleket fejlesztenek, amelyek megfelelően biztosítják a kiadványszerkesztés jövőjét.

Szerezze be saját példányát!

Itt regisztrálhat a Think Digital nyomtatott vagy e-mailben küldött példányáért.