Inside a blue-green ice cave.

A SZABADBAN

5 tipp a hidegben történő fotózáshoz

A hó, a fagy és a jég mind káprázatos jeleneteket eredményezhetnek. A legtöbb fényképezőgépet azonban 0 Celsius fok feletti működésre tervezik, ezért nagyon óvatosnak kell lenned, ha fagypont alatti környezetben fotózol.

Havas, jeges időjárásban gyakran nehéz fotózni, sőt, akár a felszerelésed is károsodhat – íme tehát gyakorlati tanácsaink, amelyekkel átvészelheted a hideg hónapokat.

1. Használj állványt

Nehéz lesz stabil képet készítened, ha remegnek a kezeid a hidegtől. Egy könnyű, hordozható állvány viszont stabilan tarthatja a fényképezőgépet, így aggodalom nélkül fotózhatsz. Csak jusson eszedbe, hogy nulla fok alatt nem szabad hozzáérned szabad kézzel az állványhoz, mert „megégetheted” a bőrödet.

Ha lelkes téli fotós vagy, Richard Walch Canon nagykövet és a téli sportok fotósa azt tanácsolja, hogy vásárolj speciális mászókesztyűket. A hasznos kis felszereléssel a kattintáshoz kiszabadíthatod az ujjaidat, a felvételek között pedig védve tartja a kezeidet.

2. Legyen nálad tartalékelem

Hideg időben az elemek a szokásosnál gyorsabban merülnek. Tartsd tehát a fényképezőgépet és az elemeket is minél tovább a táskád melegében. Ne felejtsd a szokásos elemadag dupláját csomagolni, hogy minél több nagyszerű kép készülhessen.

Kapcsolódó cikkek
A snowboarder in red trousers walks through the snow, carrying his board, with his back to the photographer.

A SZABADBAN

Fotós tippek és trükkök a téli szezonra

Richard Walch professzionális sportfotós megosztja szakértői tippjeit a még eredményesebb téli fotózással kapcsolatban, a fényképezőgép kiválasztásától a legjobb beállításokig.

Alan Rowan holds a Canon SX740 HS camera, with a lake and hills in the background.

A SZABADBAN

Hegyi tájak fényképezése

A színes makroképektől a rejtélyes hegycsúcsokig: íme Alan Rowan tippjei a Canon SX740 HS használatához, a tökéletes természetfotózásért.

Two cross-country skiers travel along the narrow spine of a mountain, using their poles.

AKCIÓFOTÓZÁS

„Ne sajnáld megtenni a plusz köröket a képeid érdekében”

Extrémsport fotós Richard Walch arról, hogy mi hajtja a lélegzetelállító sí- és snowboardfotói elkészítésében.

3. Forgasd kézzel a gyűrűket

Ha kint használod a fényképezőgépet, és egy ideje már nem forgattad a fókuszgyűrűt vagy nem használtad az autofókuszt, akkor előfordulhat, hogy az objektív és a fókuszgyűrűk „befagytak”. Hogy ezt elkerülhesd, ha nem használod, tartsd a fényképezőgépet becsomagolva egy jó táskába, ha pedig hóesésben fotózol, fedd le a gépet valamivel. Az is egy lehetőség, hogy gyakran forgatod a fókusz- és zoomgyűrűt, akár az autofókusz motorral, akár kézzel.

4. Vigyázz a lecsapódással

Mikor hidegről meleg környezetbe viszed a fényképezőgépet, a pára lecsapódik, ami kárt tehet a gépben. Richard Walch tanácsa a következő: „Ha ebédelni mész, akkor vagy te, vagy legalább a táskád maradjon kint. Ha hidegről melegbe mész, és átnézed a képeidet, akkor vége. A fényképezőgép bepárásodik, az objektívek bepárásodnak, a gép megsérül. Azonos hőmérsékleten kell tartanod a fényképezőgépedet.”

5. Használd a napellenzőt

„Egy napellenzővel elkerülheted, hogy havazás vagy hóvihar havat juttasson az objektívbe” – magyarázza Richard Walch. „A napellenző nagyon fontos, ha nem szeretnéd, hogy hó érje az objektívet. Egy jó napellenző nagyon sokat számíthat.” Tartsd tehát felszerelve a napellenzőt, és hordj magadnál lencsetörlő kendőt, amellyel megszáríthatod az üveget, mielőtt a gépet a táskába tennéd.