Közel jutni a tűzhöz

A fényképezésben fontos a megfelelő kompozíció, a jó képek kulcsa pedig az, hogy tudd, mi szerepeljen a képen, és mit hagyj ki belőle. Amikor akciófotókat készítesz, a fényképeiden a nagyfokú drámaiság megőrzésének a legjobb módja, ha a témával teljesen kitöltöd a képet. Ezzel a kép olyan érzetet kelt, hogy szoros kapcsolatban állunk az akcióval.

Próbálj meg fizikailag olyan közel jutni, amennyire az csak lehetséges. Így könnyebben tudod kitölteni a képet az akcióval. Ha sportcsarnokban fényképezel, akkor a játékosok szemszögéhez is közelebb kerülsz, és szép, elmosódott háttérrel fényképezhetsz, amire nincs mód, ha magasabb betekintési pontról készíted a felvételt.

Gyakran van egy határ, hogy fizikailag mennyire lehet közel jutni az akcióhoz. Ilyen helyzetekben használj hosszabb objektívet vagy egy nagyobb zoomos fényképezőgépet, ezzel csökkentve a távolságot a kép témájától.

Zoomolás közben, különösen nagy fókusztávolság esetén, olyan közeli képet látsz a keresőben, hogy könnyű elveszteni a kép témáját. A Canon olyan zseniális új technológiával rukkolt elő, amely megoldja ezt a problémát.

A Zoombeállító segéd segít a témát a képben tartani úgy, hogy amikor az a kép széléhez ér, automatikusan kizoomol. Amikor utána a téma ismét a kép közepére kerül, ismét visszazoomol.

Ezzel úgy tudsz zoomolni, hogy közben nem veszted el a témát a szemed elől.

Akciófotózás – Zoom