A te fényképeid, a mi kedvenceink: Téli fotók gyenge megvilágítás mellett

Ebben a hónapban, ha részt szerettél volna venni kihívásunkban, jól fel kellett öltöznöd, hogy a rossz téli fényviszonyok mellett készíthess fantasztikus képeket. A három kedvenc fotónk készítőit felkértük, hogy osszák meg velünk a képek hátterében húzódó történeteket.

Javier Pavia Barajas: Crepusculo

Javier Pavia Barajas: Crepusculo

„Ezt a fotót a norvégiai Bergenre néző Floyen hegyen készítettem. Ez a város egyik legnépszerűbb turisztikai látványossága. Szeretek kimozdulni a Canonommal, amikor havazik, de ilyen messzire korábban még soha nem merészkedtem. Egy kicsit elvesztem, és magasabbra másztam a nap felé a fényképezőgépemmel.

Jobban szeretek egyedül útra kelni, hogy az elkészítendő képre tudjak koncentrálni. A hideg ellenére mindenképp megérte ez az út, mert sikerült elkészítenem a képet a városról, amely gyönyörűen fest a téli fények mellett.”

Marga Straver: Farkas a ködben

Marga Straver: Farkas a ködben

„A fotó a németországi Vehlingen falu közelében található Biotop Wildlife Park területén készült. A tó körül elterülő park Európa vadon élő állatai közül soknak az otthona. Itt például farkasok, rénszarvasok, bölények és hiúzok élhetnek természetes környezetükben.

Január volt, nagyon rossz időjárással. Esett, és nagy köd volt. A fák között öt farkas bujkált. Az egyikük hirtelen felugrott egy kidőlt, öreg fára. Szerencsére sikerült elkapnom a pillanatot a rejtekhelyemről, ahol egész nap vártam a megfelelő pillanatra.

A rossz fényviszonyok miatt a normálisnál hosszabb záridőt és magasabb ISO-értéket kellett használnom. Vissza szeretnék térni tavasszal, amikor az időjárás és a fényviszonyok kedvezőbbek. A farkasok egyike vemhes volt, így lehet, hogy amikor legközelebb látom, már kölykei lesznek!”

Guillermo Garcia: Hegytemplom

Guillermo Garcia: Hegytemplom

„Izland az éjszakai fotók szerelmeseinek paradicsoma. A sarki fény, az Aurora Borealis fotózása természetes környezetben olyan élmény volt, amit soha nem felejtek el. Ezt a képet novemberben készítettem, egy olyan éjszakán, amikor nem szerepelt sarki fény az előrejelzésben. A Kirkjufell lábánál készült, közel Grundarfjörður Lake városához.

Majdnem telihold világított, az ég pedig tiszta volt. Egyszerű kompozíció mellett döntöttem, a megrepedezett jéggel az előtérben és a heggyel a kép közepén. 23 óra környékén fokozatosan láthatóvá vált egy zöld folt az égen. Rendkívül izgatott voltam, mert egyre intenzívebb és hosszabb lett, míg szinte tökéletes ívet alkotott a Kirkjufell felett.

A sarki fény mozgásának megörökítéséhez manuális üzemmódot használtam 2,5 másodperces expozícióval, f/2,8 rekeszérték és ISO 3200 érzékenység mellett.”

Vegyél részt e havi feladatunkban

Guillermo, Marga és Javier a gyenge megvilágítás szépségét örökítették meg képeiken. Szeretnénk megnézni a világot a te objektíveden keresztül is. Vegyél részt e havi fotós kihívásunkban! Kapd fel a fényképezőgépedet, fedezd fel a városodat, és töltsd fel az eredményt ide.