hero header

A te fényképeid, a mi kedvenceink: nagy sebességű fotózás

Franco Moro síjöringes kalandjából ihletet merítve arra hívtunk, mutasd be, hogyan keltesz drámai hatást nagy sebességű témák megörökítésével. Kedvenceink közül két képet választottunk ki, és megkértük készítőiket, hogy meséljenek a mögöttük rejlő történetről. Mindketten rövid záridővel rögzítették a mozgó témát, egyikük annak természetes környezetében, másikuk pedig egy beállított helyzetben.

Paul Philips: A kék cinke repülése

Paul Philips: A kék cinke repülése

„Nemrég vettem egy Canon 5D Mark III fényképezőgépet és egy 70–200mm f/4 USM objektívet. A kézikönyvet elolvasva alig vártam, hogy kipróbálhassam a rövid záridőt, és ismertem egy helyet, ahol egy öregember minden nap a madarakat eteti.

A jelenet, amint a madarak a táplálékra szállnak, tökéletes alakalom volt arra, hogy megismerjem a fényképezőgép és az objektív együttes működését. Különösen a képstabilizálási lehetőségeket szerettem volna kipróbálni.

A legnagyobb kihívást a felvétel beállítása jelentette, hiszen nem tudtam, melyek azok, amelyekkel a legjobban örökíthetem meg a témát. A záridőt és az automatikus fókuszbeállításokat egy ilyen apró és kiszámíthatatlan madárhoz kellett igazítani, ezért a mozgó tárgyakhoz való előbeállításokat használtam. A témához is elég közel kellett kerülnöm, így leültem a földre, körülbelül két és fél méter távolságra az etetőktől. Egy idő után a madarak hozzászoktak a jelenlétemhez, jóllehet a zár hangja miatt repülni kezdtek. Ezután türelmesen vártam, beállítottam a fényképezőgépet a kívánt felvételhez, majd rögzítettem az eredményt. A végén az objektívet 200 mm-nél használtam, a záridő 1/1000, az ISO-érzékenység pedig 200 volt.

A délelőtt közepén a megvilágított témán itt remekül működtek a színek. Bizonyára sosem fogom tudni megismételni ezt a képet, mivel a megfelelő változók együttállásának valószínűsége körölbelül akkora, mint nyerni a lottón – kétszer!”

Filippo Fania: Leeső citrom

Filippo Fania: Leeső citrom

„Meglepő módon talán, de ez a fotó a konyhámban készült. Azt próbáltam bemutatni, hogy az olyan gyors helyzetek, mint ahogyan a citrom a vízbe esik, hogyan örökíthetők meg gyönyörű képen, ha a megfelelő pillanatban kapjuk el őket. Egy régi akváriumot használtam, a felvételt pedig állvány és vakukioldó segítségével állítottam be, és mindkét oldalon fényforrásokkal világítottam meg a hullámzó vizet.

Canon EOS 550D fényképezőgépemen rekesz-előválasztás (Av) módot és 50mm f/1.8 objektívet használtam.”

Vegyél részt e havi feladatunkban

Szeretnénk megnézni, te hogy látod a világot. Miért nem veszel részt e havi fotós kihívásunkban? A hónap témáját Fotótárunkban találod. Ragadd meg a fényképezőgéped, mindegy milyen, keress egy történetet, és oszd meg mindenkivel, hogyan látod te a világot.