Your photos, our favourites: Patterns and Textures

A te fényképeid, a mi kedvenceink: Gyors akciójelenetek

A villámgyorsan mozgó vadvilágtól a gyorsan elillanó nyári pillanatokig arra kértünk, hogy mutassátok meg a gyors akciójelenetet ábrázoló képeiteket. Most megmutatunk néhány képet azok közül, amelyeket a Fotótárban osztottatok meg.

Sergey Yevstafyev: Repülés a körhintán

Sergey Yevstafyev: Repülés a körhintán

„Ez a kép akkor készült, amikor a kazah Aktobe város csodás parkjában sétáltam. Gyönyörű nyári délután volt, egy olyan nap, amikor vétek lett volna otthon maradni! Megpillantottam két vidám lányt a körhintán, és meg akartam örökíteni ezt a gondtalan pillanatot a megbízható Canon EOS 400D Digital fényképezőgép és a nemrég beszerzett Canon EF 70-300 L IS USM objektív segítségével.

Nagy dilemma előtt találtam magam: hogyan csökkentsem a rekeszértéket a mélységélesség csökkenése nélkül. Nem volt nálam állvány, és a nap épphogy elkezdett ereszkedni. Ez volt az arany óra – remek időszak a fényképezéshez, ugyanakkor számos kihívást rejt magában.

RAW fájlformátum-üzemmódba állítottam a fényképezőgépet, kiválasztottam a rekesz-előválasztás módot f/10 rekeszértékkel, valamint igazítottam a fókusztávolságon a jobb kompozíció érdekében. Manuálisan állítottam be a fókuszt, és vártam, hogy jöjjenek a lányok. Folyamatos zár módban fényképeztem a lehető legjobb kép érdekében. Igazán elégedett vagyok az eredménnyel.”

David Watkins: Halért alábukó jégmadár

David Watkins: Halért alábukó jégmadár

„A kép az egyesült királysági Birminghamtől délre, a worcestershire-i Droitwich környékén készült. A jégmadarak a Severn folyó mellékágánál laknak, én pedig egy jól álcázott leshelyen rejtőzködtem. A kép 2016 tavaszán készült.

Körülbelül tíz órát kellett várnom a megszületésére; közben tanulmányoztam a környezetet, és számos technikával fényképeztem. További hat hónapon át kutattam, terveztem és szerveztem a leshelyet mire elérkezett a nagy nap. Megérte várni, csodálatos látvány volt az, ahogy ezek a madarak vártak, lebuktak a halért, majd elfogyasztották zsákmányukat.

Mint lelkes hobbifotóst, engem nagyon érdekeltek a jégmadarak. A színüknek, félénkségüknek és sebességüknek köszönhetően ideális fotóalanyok. Séta közben többször láttam a madarakat, azonban sosem voltam elég gyors ahhoz, hogy lefényképezzem őket.

Röviddel azután, hogy reggel 8-kor megérkeztem a leshelyre, megjelent egy csomó hím és nőstény. Szorgosan etették a fiókákat, és megállás nélkül oda-vissza repkedtek. Pár másodperccel azelőtt, hogy megpillantottam volna őket, már hallottam magas hangjukat.

Az első négy órában számos képet készítettem arról, ahogy lebuknak a halért. Nagyon gyorsak, éppen ezért rettentő nehéz volt jó képet készíteni. Sok kép homályos lett, vagy csak a madár farkát, illetve fejét kaptam le, azonban sosem a teljes madarat!

Általában kézi módban fényképezek, és ez a nap sem volt kivétel. 1/3200 másodperces záridő, ISO 2000 érzékenység és f/10 rekeszérték mellett sorozatfelvételi módban fotóztam. A madarak nagyon aktívak voltak reggel, így számos technikát és beállítást kipróbálhattam, mire sikerült megörökítenem azt az elillanó pillanatot.

Egy idő után elkezdtem többet gondolkodni és tervezni. Arra a pontra fókuszáltam, ahol számításaim szerint a jégmadár becsobban a vízbe, majd elhagyja azt, a halért való lebukás után. Ez kissé kockázatos volt, mert egy pillanatról se akartam lemaradni. További három óra eltelt, mire sikerült megörökítenem ezt a pillanatot. Nagyon izgatott voltam, azonban nem mertem leállni, mert attól tartottam, hogy kihagyok valamit!

Nehéz tíz órát egy helyben tölteni, de szerencsére jó volt az idő. Szerencsém volt, és minden pillanatot élveztem. Örülök, hogy ilyen nagyszerű felszerelést használhatok, és külön hálás vagyok ezért a fantasztikus objektívért, amelyet direkt erre az útra vettem. Összességében sikeres nap volt. Egy olyan kép született, amelyet imádok, és aminek nagyon örülök.”

Pieter Bezuijen: Jake a labdára figyel

Pieter Bezuijen: Jake a labdára figyel

„A képen látható kutya neve Jake (border collie). Amikor ez a kép született, még csak nyolc hónapos volt. Sajnos nem rég diagnosztizáltak nála epilepsziát. Elkezdte szedni a gyógyszerét, és a mellékhatások előtt a gazdái (a barátaim Ingrid és Michiel) arra kértek, hogy készítsek róla egy képet egy olyan helyen, amely szépen kiemeli a színeit (mivel ő egy háromszínű border collie). Egy kutyastrand mellett döntöttünk Domburg és Oostkapelle között.

Mint bármelyik kutyakölyök, ő is tele van energiával. Pár gyors portré után áttértünk Jake kedvenc részére: a futásra! Mivel még nagyon korán volt, szabadon futkározhatott a majdnem üres strandon. Miután előkerült a labda a táskából, Jake csak arra figyelt. Arra kértem a barátaimat, hogy dobják egyenesen felém a labdát, majd gyorsan menjenek balra, hogy tiszta legyen a háttér.

A fényképezőgépet (EOS 70D) kézi működtetésre állítottam, rövid záridőt (1/2500 mp) használtam, hogy elkaphassam a mozdulatot, valamint nagy rekesszel fényképeztem (f/4-es, ez a maximum az én objektívem esetében), hogy kiemeljem a fókuszt. A rendelkezésre álló fény esetében az ISO-érzékenység értékét 400-ra kellett állítanom.

Egy ilyen remek autofókusszal rendelkező fényképezőgép esetében is nagy kihívás volt jól fókuszálni Jake-re, miközben nagy iramban közeledett felém. Gyakran oldalasan, illetve átlósan készítek képeket, mivel azokat könnyebb megörökíteni, azonban nem olyan látványosak. Ilyenkor mindig csak egy fókuszpontot és AI Servót használok – így jobban ügyelhetek a fókuszterületre. A kép nagyon alacsony szögből, kicsivel a homok fölött készült. A fényképezőgép változtatható képszögű keresőjének segítségével tudom a fényképezőgépet a lehető legalacsonyabban tartani. Kutyák fotózásakor nagyon fontos, hogy alacsony legyen a szög, legfeljebb a kutya szemének magasságában.”

Vegyél részt e havi feladatunkban

Látni szeretnénk a képeidet, és meg szeretnénk tudni, hogy mi inspirál fotózás közben. Irány a Fotótár és az e havi fotós kihívás: kapd fel a fényképezőgépet, és oszd meg képeidet velünk.

Fotóid elküldése