A te fényképeid, a mi kedvenceink: Mélységélesség

Franco Moro síjöringi kalandjából ihletet merítve újabb kihívás elé állítunk: mutasd meg, hogyan készítesz élesen fókuszált fotókat, és hogyan kísérletezel a mélységélességgel. Kiválasztottuk három kedvenc fotónkat, és megkértük készítőiket, hogy meséljenek a mögöttük rejlő történetről.

Reflejos – Beatriz Marzo

Reflejos – Beatriz Marzo

„Ez a fénykép nagyon fontos számomra. Életem egy nagyon nehéz pontján voltam, és egyik nap eldöntöttem, hogy tovább kell lépnem, nem szabad beleragadnom a depressziómba. Így fogtam a fényképezőgépemet az új, 50 mm-es objektívemmel, és elindultam lefotózni azt az életet, ami annyira hiányzott. Tettem egy hosszú sétát a Gran Vía mentén a spanyolországi Madridban, és a legjobb témát kerestem. Rájöttem, hogy a saját tükörképem tudja a legjobban bemutatni az érzelmi állapotomat. Ha egy helyben állok, az élet akkor is zajlik tovább körülöttem.”

Kerstmarkt Keulen – Toon Straetmans

Kerstmarkt Keulen – Toon Straetmans

„Ez a fotó a barátnőmről készült. Nagyon szeret smink nélkül pózolni, és szerintem ez adja a fotó természetes megjelenését. A fotó a németországi Kölnben készült. A város jól ismert a csodálatos karácsonyi hangulatáról. Megpróbáltam a háttér-homályosítás („bokeh”) segítségével visszaadni a kellemes hangulatot. Emlékszem, nagyon hideg és felhős nap volt, dél körül is meglehetősen kevés fénnyel.”

Csönd – Mezősi Ágnes

Csönd – Mezősi Ágnes

„Ez a kép újév napján készült Kiskunfélegyházán, Magyarországon. Reggel volt, sütött a nap, és mindenhol látszottak a fagy nyomai. Csend és béke vett körül. Alacsony mélységélességet (f/2) használtam, és „bokeh” hatást szerettem volna létrehozni (az életlenség okozta kellemes, esztétikus homályosítás). A hintát minden nap látom, és gyerekkori emlékeket idéz fel bennem. Tetszetős kompozíciót akartam létrehozni, ahogy a nap megcsillan a láncon.”

Vegyél részt e havi feladatunkban

Mindhárom fotón a mélységélesség alkalmazásával hozta létre a fotós az egyedi nézőpontú, érdekes kompozíciókat. Szeretnénk megnézni, te hogy látod a világot. Miért nem veszel részt e havi fotós kihívásunkban? A hónap témáját Fotótárunkban találod. Ragadd meg a fényképezőgéped, mindegy milyen, keress egy történetet, és oszd meg mindenkivel, hogyan látod te a világot!