Készíts jobb portrékat

A portréfotók készítése könnyen elsajátítható, viszont nehezen tökéletesíthető. Van néhány hasznos alapvető tanácsunk, amellyel jó fotóidból kiválót csinálhatsz – akár városi szörfösöket fotózol, akár a családod vagy a baráti köröd tagjait. Nézd meg a videót, és olvass tovább a részletekért.

Fotózás különböző nézőpontokból

Bárkit is fotózol, ne félj különböző felvételi helyzeteket kipróbálni. Térdelj le, vagy próbálj lehasalva, alulról felvételt készíteni az alanyodról. Óvatosan, például lépcsőre állva magasabbról is lefotózhatod az alanyt. Ha a fotózott személy sportol valamit, falat mászik vagy éppen egy folyón szörfözik a városban, zoomolva kerülj közelebb az akcióhoz, és örökítsd meg az arckifejezését. Nagyban hozzájárul a fotó hangulatához és személyes voltához.

Használj nagyobb, sok fényt átengedő rekeszt

Amikor kültéren készítesz portrét, a legjobb, ha a fényképezőgépet nagy rekesznyílásra állítod be (alacsony f-szám – f/2,8-f/5,6 körül). Ez kis mélységélességet eredményez, amitől a téma háttere gyönyörűen elmosódottá válik. Alanyaid ettől „kiemelkednek” a fotódról.

Használj gyors záridőt a pillanat megörökítéséhez

Az emberek még akkor is sokszor mozgolódnak, ha tudják, hogy fotózzák őket. Kellemetlen, ha egy jó fotót elrontanak azzal, hogy pislognak, fintorognak, vagy savanyú arcot vágnak.

Ahhoz, hogy ez ne történjen meg, és hogy a nem kívánt elmosódást megakadályozd a fotóidon, használj gyors záridőt – legalább 1/125 másodperceset vagy gyorsabbat.

Töltsd ki a képet az alanyoddal

Mielőtt nekifognál, gondold át, hogy hol fogod fotózni az alanyodat. Nyüzsgő városi hangulatot, minimalista, laza stílust, vagy akciódús jelenetet szeretnél megörökíteni? Ha a zoom használatával kitöltöd a képet a fotózott személlyel, akkor nagyon hatásos felvételt készíthetsz.

Szintén nagyszerű eredményt kaphatsz, ha az alanyodat a kép egyik felére állítod be, és belefoglalod a környezetét is – például egy utcai jelenetet, egy zöld mezőt vagy az otthonát.

Kísérletezz a hátterekkel

Minden portréfotó esetén a középpontban a személynek kell lennie. Nagy mértékben megváltoztathatod azonban a fotó hangulatát, ha úgy állítod be a hátteret, hogy kifejezze a személyiségét vagy a környezetét. Például, ha egy nyüzsgő metróperonon fotózol le valakit, az teljesen más hangulatot közvetít, mintha ugyanerről a személyről egy csendes park padján készítenéd a felvételt. Néha nagyon jól beválik a minimális háttér, például egy egyszerű fal vagy függöny. Légy merész, és kísérletezz a különböző hátterekkel, hogy megtaláld a legmegfelelőbbet.

Legyenek a portréid természetesek – vagy dobj be egy pózt

A beállított portrék néha mesterkéltnek tűnhetnek, ezért legyen kézben a fényképezőgép, hogy megörökíthesd a spontán mosolyokat, az összpontosítást vagy egyéb arckifejezéseket.
Ha inkább beállított portrét szeretnél, az érdekesebb hatás érdekében próbáld az alanyodat a kép bal vagy jobb oldalán elhelyezni. A rejtélyes hatás kedvéért kérd meg őket, hogy nézzenek a fényképezőgéptől eltérő irányba.
Az alanyod arckifejezése egy jó portrét nagyszerűvé varázsolhat. Próbálkozz a különböző hangulatokkal és érzelmekkel a fotózás során.

A Városi szörfös interaktív élményt itt fedezheted fel.