Hogyan örökítetted meg 2015. legjobb pillanatait?

A Canon rajongóinak képeiből készült legújabb válogatásban mindegyik darab egyedi perspektívából mutatja be a 2015-ös évet. A Fotótár számára elküldött nagyszerű képek megünnepléséhez úgy gondoltuk, hogy kiválogatjuk néhány kedvencünket, és felfedezzük a mögöttük rejlő történeteket.

Dani del Rio Garcia Costa ricai fotós, aki egy mozgással és erővel teli pillanatot örökített meg. Erik Sampers felvétele a hihetetlen lelkierő és a csapatmunka valódi jelentését idézi fel.

Dani del Rio Garcia: Szörfözés után

Dani del Rio Garcia: Szörfözés után

„Ezt a képet Playa Langostán, Costa Ricán készítettem, amikor a Barceló Hotel fotósaként dolgoztam.

Langosta a szörfözésről nevezetes hely. A képen látható férfi egy nagyszerű kisugárzással rendelkező, tapasztalt helyi szörfös. Általában a parton találkoztunk, és nagyon jó tippeket adott. A szörfösök a hotel zuhanyait használták szörfözés után, és miközben zuhanyozott, láttam, ahogy kutyaként megrázza a haját. A fényviszonyok tökéletesek voltak, a háttérfényt a nap biztosította. Szeretek portrékat készíteni. Élvezem, ahogy egy kép alapján elgondolkodsz azon, hogy milyen életet élhet a rajta szereplő személy.

A felvételt a Canon EOS 7D fényképezőgépemmel készítettem, EF 50mm f/1.8 II objektívvel, 1/6400 másodperces záridő, f/2,0 rekeszérték és ISO 500 érzékenység mellett.”

Erik Sampers: Vak futó és vezetője

Erik Sampers: Vak futó és vezetője

„A fotót a Marathon des Sables során készítettem, Marokkóban. Ez egy egyedülálló verseny, ahol 64 ország több mint 1400 futója vesz részt az összesen 269 km-es távon, melynek során hátizsákjukban magukkal kell cipelniük a saját ételüket és az alváshoz szükséges felszerelésüket.

Ez a fotó a leghosszabb szakasz reggelén készült. Az erős szél rengeteg porral és homokkal töltötte meg a levegőt, és az idő szeszélyessé változott. Vihar tört ki a sivatagban. Az ég elsötétült, és néhány percig még jég is esett.

„A futókra vártam, amikor egy hihetetlen kép ragadta meg a figyelmemet. A vak futó, Didier Benguigui érkezett vezetője, Gilles Clain társaságában, aki a kezeivel óvta Didier fejét és arcát.

Nagyszerű pillanat volt. Az összes fotós abbahagyta a fotózást, de én szeretem a nehéz körülményeket, és Canon fényképezőgépem lehetővé tette a felvétel elkészítését.

A képet a Canon 5D Mark III fényképezőgépemmel készítettem, EF100-400mm f/4.5-5.6L zoom teleobjektívvel, 1/320 másodperces záridő, ISO 800 érzékenység és f/6,3 rekeszérték mellett.”