Fotózás tükörrel – Tippek

Tükrök segítségével gyorsan és egyszerűen bővítheted új dimenzióval portréfotóidat. Olvasd el a tükörrel történő fotózáshoz adott tippjeinket, amelyek remek időtöltésről gondoskodnak, és néhány kezdeti felvétel elkészítésében is segítenek.

Próbálkozz több tükörrel és effektussal. Tükrökkel stúdióban és otthon egyaránt nagyszerűen lehet fotózni, olcsók, mindenféle alakban és méretben kaphatók, és akárhányféleképpen felhasználhatók – így biztosítva mind jobb portékat.

Maradj az egyszerű kompozíciónál, és használj színeket: amint ennél az egyetlen tükör felhasználásával készült szürreális portrénál is látható.

Önarckép tükörrel

Vigyél portréidba annyi fényt, amennyit csak lehet, hiszen ezáltal alacsony ISO-értékkel tarthatod minimális szinten a zajt, és hosszú záridővel akadályozhatod meg a fényképezőgép rázkódását.

A végtelen effektus: Ezen a példán a fotós két tükörrel hozott létre végtelen effektust. Fordítsd el a tükröket, hogy magadat és a fény tükröződését ne örökítsd meg.

Portré – tükör – végtelen

Mélységélesség – a rekesz f/5.6 vagy kisebb értékre zárásával szabályozd a fókusz területét. Ezáltal a kép nagyobb területe kerül fókuszba, azaz ha a szemre fókuszálsz, az orr és a fülek is fókuszba kerülnek.

Helyezd a tükröt a padlóra, és fotózz lefelé, majd a kép elforgatásával hozz létre igazán érdekes effektust.

Portré – tükör – perspektíva

Irányítsd a témát – ha emberekkel dolgozol, az egész felvételkészítés során ügyelj a jó kapcsolatra. Mondd el világosan, mit szeretnél, hogy könnyedén követni tudják az utasításaidat. Ne feledd, az ilyen típusú fotózásnál az alanynak gyakran fogalma sincs, milyen lesz a végső felvétel. Ezért érdemes néhány próbafelvételt készíteni, és az eredményeket megmutatni neki a fényképezőgép kijelzőjén, hogy jobban el tudja képzelni a koncepciót. Az egész a kreativitásról szól, ezért hallgasd meg az ő véleményét is, hiszen neki is biztosan lesz néhány jó ötlete.

Kísérletezz folyamatosan. Az ilyen felvételek általában nem követnek semmilyen mintát, és az egész munka azon múlik, hogy mi sikerül, és mi nem. Készülj hát fel, hogy mielőtt megkapod, amit szeretnél, sok különböző látószöget, illetve pozíciók és tükrök számos kombinációját kell kipróbálnod. Ha végre megtalálod a megfelelő szöget, fotózz addig, amíg úgy nem érzed, a képed a lehető legtökéletesebb.

Reméljük, ezek a tükrös fotózáshoz adott trükkök néhány jó ötlettel szolgálnak a kreatív önarcképkészítéshez. Ha sikerült néhány olyan felvételt készítened, amelyre büszke vagy, ne feledd el őket feltölteni a Canon Fotótárba.