Emily Mulhall: aki a Vine alkalmazásért teszi

Emily Mulhall animátortanulóval beszélgettünk, hogy többet tudjunk meg a fenakisztoszkópokról, az internetes hírnévről és az animáció offline-ná tételéről…


„Mindig is animátor szerettem volna lenni” – mondja Emily. „Aztán mikor a lábamat megoperálták, hirtelen sok időm lett. Tudtam, hogy egy hónapig nem fogok tudni járni, ezért minden lehetséges alkalmazást letöltöttem. A Vine az egyike azoknak, amelyeket a mai napig használok.”

A Molehill, Emily Vine-fiókja hamar beindult, és mára több mint 50 millió megtekintéssel és 71 000 követővel rendelkezik. Hamar elismerést nyert, amikor a Mashable című blog egy ötös listán elsőként jelölte meg a legkreatívabb brit Vine-felhasználók között, és bár elsősorban online körökben ismert, a hírneve a valóságos világban is elterjedt. „Valaki odajött hozzám az Oxford Streeten, és azt mondta, »Hé, Te vagy Molehill!«. Nem is tudtam, hogyan reagáljak erre!”

Ha animációról van szó, az alkotók gazdag történelemből meríthetnek ihletet. „A tervezői kurzuson számos különböző tervezővel, művésszel és animátorral kapcsolatban kellett kutatást végeznem” – meséli Emily. „Aztán ott van még az a számos dolog a televízióban és a magazinokban.”

Tekintse meg Emily videóját a Vine-ban végzett animációról:



Emily természetesen a kortársaktól is ihletet merít. „Igazi közösség van jelen a Vine-ban” – mondja. „Az emberek sokat beszélgetnek, és tanácsot kérnek egymástól, hogy hogyan végezzék el az adott műveleteket. Vannak olyanok, akiket követ az ember, és vannak, akikkel sokat beszélget, és mindig megtekinthetjük egymás munkáit.”

Könyvtár


Ezek a kapcsolatok gyakran hasznosnak bizonyulnak. „Nemrégiben készítettem egy hashtaget” – mondja Emily. „Próbáltam úgy felvételeket készíteni, mintha én lennék az egyetlen ember Londonban, ezért arra kértem a többieket, hogy ők is tegyék ezt a saját városukban. Sokan részt vettek a projektben a világ minden tájáról, és ez sok beszélgetést indított el az emberek lakhelyével kapcsolatban.”

Az egyéb közösségi oldalak, pl. az Instagram, a Twitter és a Snapchat használata segítségével Emily betekintést enged követői számára a színfalak mögé – hiszen a Vine alkalmazásban csak a kész művet láthatják. „Ha animációt készítek, akkor a Snapchaten közzéteszek belőle apró részleteket” – mondja. „Aztán ha elrontok valamit, például idegesen ordibálok a papír felett.”

Zoetrope


A Canon Emilyvel közösen a fenakisztoszkóp, vagyis egy korai eszköz újradefiniálásán dolgozik; ez az eszköz egy lemez megpörgetésével képkockákat játszik le egymás után, az animáció hatását keltve ezáltal. „Az animációim általában 2 dimenziósak – mondja Emily –, mivel csak számítógépen tekinthetők meg. Jó volt látni egy »valódi« animációt – egy fizikai, kézzel fogható tárgyat.”

Emily végleges fenakisztoszkópja egy animált kertet mutat be egy lemezjátszón, de a projekt eleinte sokkal nagyobb léptékűnek tűnt. – „Az eredeti ötletem az volt, hogy óriási, sok-sok papírdarabból álló képeket nyomtatok majd ki, és egy óriási fenakisztoszkópot hozok létre egy kör alakú épületen.”

Arra pedig, hogy mi a következő lépés, nem tud konkrét választ adni. „Nagyon sok ötletem vár papírra vetve” – magyarázza Emily. És azért nagyjából meg tudom határozni, hogy mi valósítható meg közülük, és mi nem.”

Az Emilyhez hasonló alkotók számára, akik képkockáról képkockára alkotják meg a művüket, egyetlen kis hiba lerombolhatja sok óra kemény munkáját, de azért ez nem mindig jelent világvégét. „A folyamat nagyobb örömet szerez, mint maga a kész mű” – állítja. „Mások hosszú folyamatnak találják ezt, ezért soha nem érnek el a célig. De mindig jó együtt látni a száz különböző képkockát, amelyeken olyan keményen dolgozott az ember.”

Kattintson ide, és látogassa meg Emily fiókját a Vine-ban.