Összehasonlítás: Canon fényképezőgépek és okostelefonok kamerái

A Városi szörfösök legutóbbi felvételén egy lelkes amatőr fotóst kértünk fel, hogy segítsen összehasonlítani a legújabb Canon fényképezőgépekkel, és a vezető gyártók – az Apple iPhone 6S és a Samsung Galaxy S7 – okostelefon-kameráival készített felvételeket. Alább láthatod az eredményeket.

Az egyenlő feltételek megteremtéséhez az egyes fotók néhány perccel egymás után készültek, ugyanolyan megvilágítás mellett, manuális beállítások és fényképezőgép- illetve okostelefon-felszerelés (lásd alább) használatával. Az összehasonlításhoz a Canon legújabb amatőr fényképezőgépeit használtuk fel.

fényképezőgép- és okostelefon-felszerelés

Zoomolás

Itt láthatod a PowerShot G3 X optikai zoomjának előnyeit a tesztelt okostelefonok digitális zoomjával szemben. Amikor az ujjaidat összehúzva a kamera digitális zoom funkciójával zoomolsz (például a tesztben részt vevő mindkét okostelefon esetében), olyankor egyszerűen kivágod az előtted lévő kép egy részét. A képek emiatt elmosódottak lehetnek, és elveszíthetik részletességüket. Előfordulhat, hogy a témád nem látható tisztán, és a fotón nem úgy örökíted meg a jelenetet, ahogy emlékezni szeretnél rá.

Ahogy a PowerShot G3 X fényképezőgéppel készült felvételen is láthatod, egy minőségi optikai zoomobjektív nagyobb részletességet, tisztább képet és élesebb színeket eredményez az okostelefonok digitális zoomjához képest.

Zoomolás – Canon PowerShot G3 X

Canon PowerShot G3 X

Zoomolás – Apple iPhone 6S

Apple iPhone 6S

Zoomolás – Canon PowerShot G3 X

Canon PowerShot G3 X

Zoomolás – Samsung Galaxy S7

Samsung Galaxy S7

Fényképezés gyenge fényviszonyok mellett

A tesztelt okostelefon-kamerák nem voltak képesek kielégítő eredményt nyújtani kedvezőtlen fényviszonyok mellett. Ennek oka, hogy képérzékelőjük (az alkatrész, amely a fényre reagálva a képet előállítja) kevésbé professzionálisan kezeli a kedvezőtlen fényviszonyokkal járó helyzeteket, mint a Canon fejlett kompakt, tükör nélküli és DSLR fényképezőgépeiben található érzékelők. Emellett, a tesztben részt vevő okostelefonok kamerái nem képesek az ISO-beállítások (a kamera érzékenysége a rendelkezésre álló fényre) vezérlésére, aminek következtében a képek sötétnek tűnnek.

Az összehasonlított képek jól mutatják, hogy a nagyobb érzékelő és a magasabb ISO-beállítás kezelésének képessége lehetővé teszi, hogy a PowerShot G7 X Mark II jobb, láthatóan világosabb képet készítsen, pontos színvisszaadással és éles részletekkel.

Kedvezőtlen fényviszonyok – Canon PowerShot G7 X Mark II

Canon PowerShot G7 X Mark II

Kedvezőtlen fényviszonyok – Apple iPhone 6S

Apple iPhone 6S

Kedvezőtlen fényviszonyok – Canon PowerShot G7 X Mark II

Canon PowerShot G7 X Mark II

Kedvezőtlen fényviszonyok – Samsung Galaxy S7

Samsung Galaxy S7

Gyors akciójelenetek megörökítése kedvezőtlen fényviszonyok mellett

Ebben az összehasonlításban tisztán látható, milyen élesen kimerevedett az akciójelenet a PowerShot G7 X Mark II fényképezőgéppel készült képen, míg az okostelefonok felvételei nem ennyire élesek és színesek. Kedvezőtlen fényviszonyok mellett a Canon fényképezőgépei a záridő, az ISO és egyéb tényezők megfelelő beállításával éles, részletgazdag képeket készítenek, amelyeket szívesen látnál nyomtatásban, vagy osztanál meg másokkal.

A felvétel célja a folyó és a szörfös mozgásának kimerevítése volt. A tesztelt okostelefon-kamerák nem voltak képesek elég gyors záridőt elérni. illetve nem tudtak megfelelően reagálni a rendelkezésre álló fényre ahhoz, hogy kielégítő élességű képet készítsenek.

Gyors akció – Canon PowerShot G7 X Mark II

Canon PowerShot G7 X Mark II

Gyors akció – Apple iPhone 6S

Apple iPhone 6S

Gyors akció – Canon PowerShot G7 X Mark II

Canon PowerShot G7 X Mark II

Gyors akció – Samsung Galaxy S7

Samsung Galaxy S7

Portréfotók készítése

A nagy érzékelővel rendelkező fényképezőgépek (például az EOS 80D) használatának egyik előnye, hogy képesek kis mélységélességű (a kép fő téma mögötti része) képek készítésére. Megfigyelheted, hogy az EOS 80D felvételén a háttér tetszetősen elmosódott, ami kiemeli az alanyt a képből. Az okostelefon-kamerával készített felvétel laposabbnak, és az árnyékos területeken sötétebbnek tűnik, mivel az okostelefonok nem képesek olyan hatékonyan kezelni a fénykülönbségeket, mint az EOS 80D. Az okostelefonok kamerái a teljes képre fókuszálnak, így a háttér ugyanúgy része a felvételnek, mint a fotóalany. Emellett az EOS 80D a felszerelt objektív zoomjával készítette a felvételt. A zoom lágyabb perspektívát eredményez, és természetesebbé teszi az arcvonásokat. A tesztben részt vevő okostelefonok objektívjei nagyobb látószögűek, ezért megnyújtják az arcvonásokat. A nagyobb látószögű objektív használata esetén egy jó portré készítéséhez sokkal közelebb kell kerülnöd az alanyodhoz. DSLR és zoomobjektív kombinációja esetén távolabb is lehetsz a témától. Mindkét fotó vaku nélkül, természetes fény használatával készült. A DSLR képe emellett mélyebb, pontosabban visszaadott és kiegyensúlyozott színekkel rendelkezik.

Portréfotók – Canon EOS 80D

Canon EOS 80D

Portréfotók – Apple iPhone 6S

Apple iPhone 6S

Portréfotók – Canon EOS 80D

Canon EOS 80D

Portréfotók – Samsung Galaxy S7

Samsung Galaxy S7

Az eredmények összehasonlítása

Az eredményeket megvizsgálva a Canon fényképezőgépei minden esetben felülmúlták a tesztben részt vevő okostelefonok kameráit, és ugyanazon feltételek mellett részletesebb, jobban exponált képeket készítettek.

Ha szeretnél még jobb fotókat megosztani ismerőseiddel és követőiddel, tekintsd meg legújabb fényképezőgépeinket, és válaszd ki a neked valót!

A fényképezőgép-választó megtekintése

A Városi szörfös interaktív élményt itt fedezheted fel.