hero-header.jpg

Tippek városképek fotózásához

Ahogy a nap lemegy, különféle városképfotózási módszereket próbálhatsz ki. A fények milliói lehetőséget nyújtanak lenyűgöző éjszakai városképek készítésére.

Tekintsd meg a fotós által bemutatott különböző technikákat, ahogy elkészíti képeit az éjszakai Londonról.

Az alkonyati és éjszakai fotók készítésére a városok különösen alkalmasak. A gyenge megvilágítás melletti fotózás azonban speciális felszerelést és némi tudást igényel.

Először keress egy jó megfigyelési pontot. Próbálj meg feljutni a háztetők szintjére, hogy jó rálátásod legyen a város körvonalaira. Ha az utcaszinten fotózol, vízfelszín felett készítve a képedet lenyűgöző tükörképeket kaphatsz.

A legjobb időpont egy éjszakai felvétel készítéséhez gyakran a napnyugta utáni időszak, amikor még nem minden teljesen sötét. Ezeken a felvételeken az ég egy kékes árnyalatot kap, ami gyakran kellemesebb hatást nyújt, mint a fekete vagy csak a városi fények által megvilágított égbolt.

Londoni városkép8 mp, f/5,6, ISO 100, 24 mm
A nagy látószögű objektív és a több másodperces záridő megörökíti a város ragyogását és az ég jelentős részét is.


A minimális zaj és a kiváló képminőség érdekében használj alacsony ISO-beállítást és f/5,6 körüli rekeszértéket. Mindez hosszú záridőt igényel, ezért megfelelő támaszt kell biztosítanod a fényképezőgéped számára, hogy elkerüld az exponálás közbeni elmozdulást.

London körvonalai4 mp, f/5,6, ISO 100, 50 mm
Az 50 mm-es fókusztávolságú objektív használatával a város fényeit helyezheted a középpontba. A záridő csökkentésével az ég sötétebb lesz, és nagyobb hangsúly helyeződik London körvonalaira.


Komponáld meg a felvételedet az élőképes nézetben; a megvilágított képernyővel jobban láthatsz a sötétben. Az expozíciókompenzációval vagy teljesen manuális üzemmódban a képernyőn ellenőrizve módosíthatod az expozíciót.

A fókuszáláshoz válaszd az élőképes AF funkciót, vagy váltsd át az objektívet manuális fókuszra, és használd a nagyított élőképes nézetet.

Használj kábeles kioldót vagy távkioldót, hogy elkerüld a fényképezőgép bemozdulását. Alternatív megoldásként használd a 2 másodperces időzítőt, hogy a fényképezőgép nyugalmi helyzetbe kerülhessen az exponálógomb lenyomása és a felvétel elkészítése között. Ha a fényképezőgéped beépített Wi-Fi-kapcsolattal rendelkezik, akkor a Canon Connect okostelefonos alkalmazással szabályozhatod a beállításokat, ellenőrizheted az expozíciót és elkészítheted a felvételt. A képet ezután letöltheted a közösségi oldalakra vagy egy blogra való azonnali feltöltéséhez. Mindezt megteheted a telefonodról.

Éjszakai városkép fényei Jackie Tran eme lenyűgöző fotója kiválóan hasznosítja a vízfelszín feletti fotózás nyújtotta lehetőségeket. A tükröződő fények érdekes előteret adnak a városképnek.


A fehéregyensúly módosítása különböző hatásokat eredményez; izzólámpára beállítva hűvös kék árnyalatokat kapsz, napfény módban pedig meleg színhatásokat. A legjobb képminőség és felvételkészítési rugalmasság érdekében fotózz RAW formátumban, és állítsd be a fehéregyensúlyt az utómunkálatok során.

Kék és sárga londoni városkép Ez a két London körvonalairól készült kép azonos expozícióval készült, eltérő fehéregyensúly-beállítás mellett a kreatív hatás érdekében. A bal oldali felvétel izzólámpa, míg a jobb oldali napfény beállítás mellett készült.


Használd ki a hosszú záridő nyújtotta lehetőségeket. Válassz olyan helyszíneket, ahol mozgás van – például autók haladnak el egy fontosabb nevezetesség előtt. Az expozíciót állítsd be a néhány másodperces záridőhöz. Várd meg, amíg megindul a forgalom, mielőtt lenyomnád az exponálógombot. Figyeld meg, ahogy a járművek szinte láthatatlanná mosódnak el, míg a fényszórók és hátsó lámpák különféle mintákat rajzolnak a képkockán keresztül. A hatás megváltoztatásához módosítsd a záridőt.

Amszterdami fénycsíkok Adrie van Bijsterveldt felvétele hosszú záridő segítségével rögzít egy amszterdami csatornán haladó hajó fényei által kirajzolt nyomot.


A város fényeit háttérként használva lenyűgöző portréfotók készíthetők. A fényképezőgépedet ehhez egy állványra kell felszerelned, és be kell kapcsolnod rajta a vakut vagy külső vakut kell felszerelned. A városi fénycsíkok fotózásához hasonló expozíciós beállításokat kell használnod, azonban érdemes lehet felemelni az ISO-érzékenységet a záridő egy vagy két másodpercre csökkentéséhez, így a modellednek nem kell olyan sokáig mozdulatlanul maradnia. Alternatív megoldásként, ha a fényképezőgép lehetővé teszi, használd az Éjszakai portré módot, amely hasonló beállításokkal rendelkezik.

Portré fénycsíkokkal2 mp, f/14, ISO 200, 35 mm
A város és a vaku fényét egyensúlyba hozva rendkívül érdekes éjszakai portrékat készíthetsz.


A város végtelen kreatív lehetőséget és helyszínt rejt magában, melyeket az év bármely szakában felhasználhatsz. Figyelj a csapadékos estékre. Miután az eső elállt, keress tükörképeket a vízfelületeken, vagy készíts kristálytiszta felvételeket, miután a szálló szennyeződést az eső kimosta a levegőből.

Bármilyen feltételekkel találkozol is, próbáld ki magad az éjszakai fotózásban, amikor legközelebb egy városban jársz. Ne feledd a gyenge fényviszonyok mellett készült képeid közül feltölteni a legjobbakat a Canon Fotótárba.

Hasznosnak találtad a cikket, és többet szeretnél megtudni a jó fotók készítéséről? Új tippek és útmutatók eléréséhez iratkozz fel a Canon kommunikációra

Megjegyzés: Némely esetben a képek mellett feltüntetett értékek a különböző elkészített felvételek illusztrálására szolgálnak.