Zoom és gyors akciójelenetek megörökítése

Az akciófotózás a másodperc törtrésze alatt történő események megörökítéséről szól. Fel kell venned a játék tempóját, követned kell snowboardozó barátaidat, és készen kell állnod a városi szörfösök fotózására, miközben a hullámok hátán lovagolnak. Nem kell azonban olyan gyorsan mozdulnod, mint amire felkészültél.

A teleobjektívvel (zoomobjektív) készített kiváló képek titka, hogy előre be kell tudnod állítani a fényképezőgépet. Ez azt jelenti, hogy amikor az események mozgásba lendülnek, megfeledkezhetsz a beállításaid módosításáról, és az előtted zajló jelenetre összpontosíthatsz.

Az okostelefon-kamerák képminősége korlátozott, ha zoomra és a mozgó jelenetek részletes rögzítésére van szükség. A DSLR, tükör nélküli és fejlett kompakt kamerákkal nagyobb távolságból is közel kerülhetsz az eseményekhez, és a teleobjektív pontosabb zoomjának köszönhetően sokkal jobb minőséget és precízebb irányítást nyújtanak a fotózás során.

Az akciófotózáshoz elengedhetetlen a gyorsabb záridő használata

A zársebesség megfelelő kiválasztása a legfontosabb tényező, amikor akciójeleneteket fotózol. Ha a zársebesség nem elég gyors, elmosódott képeket eredményez, amelyeket legszívesebben törölnél.

DSLR használata esetén ezért használj legalább 1/125 másodperces zársebességet. A téma sebességétől függően számos akciófotóhoz 1/500 másodperces vagy gyorsabb záridő szükséges.

Ahhoz, hogy gyors zársebesség esetén is elegendő fény juthasson a fényképzőgépbe, nagy rekesznyílást kell használnod (kis f-számot, mint például f/2,8). A nagy rekesznyílás és a gyors zársebesség egyúttal kis mélységélességet eredményez, amellyel kiemelheted a témádat a kellemesen elmosódott háttérből. Ha a fényképezőgépen szabályozható az ISO-beállítás, próbáld meg 400-ról 800-as értékre növelni, hogy a érzékenyebb legyen a fényre a fényképezőgép érzékelője.

Fotózz sorozatkép módban

A sportok – például a városi szörfözés – gyors mozgással járnak. Gondoskodj róla, hogy fényképezőgéped tartani tudja velük a lépést Fényképezőgéped folyamatos felvételkészítési (néhol sorozatfelvételi) módjával több képet rögzíthetsz egymás után, így nagyobb eséllyel készíthetsz kiváló, akciódús képeket. Ezt a módot a legtöbb fényképezőgépen és okostelefonon megtalálhatod.

Használj folyamatos fókuszálást

Ha DSLR fényképezőgépet használsz, akkor alapértelmezésben feltehetőleg a normál fókuszálásra van beállítva. Ez azt jelenti, hogy a fókuszáláshoz félig le kell nyomnod az exponálógombot, majd teljesen lenyomva készítheted el a felvételt. Akciófotózás és zoom használata esetén azonban próbáld ki a folyamatos vagy követő fókuszmódot (AI SERVO vagy SERVO AF néven szerepel a Canon fényképezőgépekben). Ebben az üzemmódban a fényképezőgép a mozgó téma követéséhez automatikusan újrafókuszál, így nagyobb erőfeszítés nélkül is éles, részletes akciófotókat készíthetsz.

Canon zoombeállító segéd

Zoomolás közben, különösen nagy fókusztávolság esetén, olyan közeli képet látsz a keresőben, hogy könnyű elveszteni a kép témáját. A Canon olyan intelligens technológiával rukkolt elő, amely megoldja ezt a problémát.

A nagyobb zoommal rendelkező Canon PowerShot kompakt fényképezőgépeken megtalálható Zoombeállító segéd segít a témát a képben tartani úgy, hogy amikor az a kép széléhez ér, automatikusan kizoomol. Amikor utána a téma ismét a kép közepére kerül, ismét visszazoomol. Ezzel úgy tudsz zoomolni, hogy közben nem veszted el a témát a szemed elől.

A Városi szörfös interaktív élményt itt fedezheted fel.