Készíts élesebb képeket a gyors mozgású témákról

A kiváló akciófelvételek készítéséhez (például a városi folyami szörfösökről, snowboardosokról vagy futókról) előre kell tervezned. Először végig kell gondolnod, hogy mit szeretnél megörökíteni, milyen gyorsan fognak mozogni a témáid, és hol állítod fel a felszerelésedet a felvételhez. Nézd meg a videónkat, és olvass tovább az akciófotózási alapismeretek felfedezéséhez.

Készíts sok képet, és tartsd a szemedet az akción

Minél több felvételt készítesz, annál valószínűbb, hogy sikerül elcsípned az elvárásaidnak megfelelő képet. Tartsd a szemedet az akción, és halaszd későbbre az egyes felvételek ellenőrzését, mert emiatt lemaradhatsz az előtted zajló eseményekről. Az akció legizgalmasabb részénél az egyes képek helyett készíts rövid sorozatokat. A legtöbb DSLR, tükör nélküli és fejlett kompakt fényképezőgép, valamint számos okostelefon rendelkezik sorozat- vagy folyamatos felvételi móddal. Tökéletes versenyekhez, gyors tempójú sportokról készített felvételekhez, táncosok vagy szörfösök fotózásához.

Próbáld meg előre kitalálni a témád következő mozdulatát, és használj folyamatos fókuszálást

Akár a londoni maratont, akár a müncheni szörfösöket vagy barátaid kispályás focimeccsét fotózod, mindig hagyj teret a témádnak a mozgásra, és próbáld meg kitalálni, hogy hol lesznek a következő pillanatban. Ha lehetőséged van, állítsd be a fényképezőgépet folyamatos fókusz módra (a Canon fényképezőgépeken AI SERVO vagy SERVO AF), hogy automatikusan állítsa az élességet, és a témád akkor is fókuszban legyen, amikor közeledik hozzád. A Canon DSLR, tükör nélküli és fejlett kompakt fényképezőgépeinek mindegyikre rendelkezik ezzel a funkcióval.

Kimerevített vagy elmosódott mozgás?

A mozgás megörökítésekor a legfontosabb szempont, hogy kimerevíted-e az akciójelenetet, vagy megpróbálod hosszabb záridővel elmosódottá tenni. A legtöbb esetben éles képet szeretnél kapni a jelenetről. Ehhez használj gyors záridőt. A záridő hossza attól függ, hogy milyen gyorsan mozog a témád. Az 1/4000 másodperces záridő elegendő ahhoz, hogy kimerevítse egy autó és a kerekeinek mozgását. Az 1/250 pedig elegendő egy kocogó személy fotózásához. Megpróbálkozhatsz a pásztázással is, a témáddal együtt mozgatva a fényképezőgépet. Ezzel elmoshatod a hátteret, miközben a témád élesen látszik.

A drámai hatáshoz használj zoomot

Amikor akciójeleneteket fotózol, próbálj meg rázoomolni a történésekre. Ha személyekről készítesz képeket, a drámaibb hatás érdekében koncentrálj az arcukra. Próbáld bemutatni az alanyod arckifejezését, miközben belefeledkezik az akcióba, vagy amikor megszerzi a nyertes gólt.

Több fény rögzítéséhez növeld az ISO-érzékenységet

Ha a fény nem elegendő, próbáld meg az ISO értékét 400-ra, 800-ra vagy még nagyobbra növelni. Ha az eredmény továbbra sem elégít ki, válts át manuális módra, a rekesznyílás szabályozásához. Válaszd ki az f/4 vagy f/2,8 rekeszértéket, hogy a lehető legtöbb fényt engedd be a fényképezőgépbe. Így gyorsabb záridő használatára nyílik lehetőséged, ami élesebb képeket eredményez.

A Városi szörfös interaktív élményt itt fedezheted fel.