Okoskönyvek – a könyvkiadás jövője

A Spotify-hoz hasonló új szolgáltatási modellek a könyvkiadás jövedelmező, új bevételi csatornái irányába mutatnak

FILE LETÖLTÉSE

Ragadja meg a többféle tartalmat biztosító platformok kínálta lehetőséget!

Tudja meg, hogyan „fedezik fel újra a könyvet”, és hogyan hoznak létre új bevételi csatornákat a könyvnyomtatási szolgáltatók!

Tartalom letöltése

Man reading book to daughter in a tent at home using phone light

A nyomtatott könyvek forradalma

Mi, a fogyasztók tömege, mindinkább énközpontúak vagyunk. Elvárjuk, hogy a márkák a mi kívánalmainkhoz alakítsák az ajánlataikat. És türelmetlenek is vagyunk: gyorsan akarunk mindent, akkor, amikor nekünk megfelelő.

A hatékony, mindent átható digitális platformok tettek minket ilyenné. Az Amazon volt az úttörő, miután megváltoztatták az évszázadokra visszanyúló, hagyományos kiskereskedelem üzleti modelljét. A Netflix (125 millió előfizető, és a szám csak emelkedik), és más igény szerinti platformok megváltoztatták a filmnézés és tv-nézési szokásainkat. Jelentkezz be minden reggel a Spotify alkalmazásba (170 millió felhasználó havonta), ahol megtalálod a személyre szabott aznapi lejátszási listádat, a legutóbb meghallgatott zeneszámok alapján csak neked „válogatva”. Közben a szálláshely-szolgáltatást forradalmasító Airbnb bemutatja az „Experiences” programot, amellyel az utazók különböző programokkal színesíthetik a nyaralásukat – akár egy kalligráfiaórával, vagy maláj táncok tanulásával. Brian Chesky elnök-vezérigazgató az USA Today újságnak nyilatkozva elmondta, hogy a vállalat „Amazon méretű” piaci lehetőséget lát ebben az újításban.

A személyre szabott ajánlatok a megbecsülés érzetét keltik, noha jó árat kell fizetnünk értük – a személyes adatainkkal. A böngészési előzményeinkre és a vásárlási mintákra épülő algoritmusok segítségével a különböző márkák digitális bepillantást nyernek, és létrejönnek az új, személyes ajánlatok. De ez olyan ár, amelyet a túlnyomó többség szívesen megad.

Discover the future of books with end-to-end digital printing solutions that drive new revenue streams.

Új lehetőségek a könyvnyomtatási szolgáltatások fejlesztésére

Bár a könyv-kiskereskedelem hamar az Amazon felségterülete lett, a szélesebb értelemben vett könyvnyomtatási folyamatban érdekeltek még nem jöttek rá, hogyan tudnák legfontosabb terméküket – magát a könyvet – az egyéniesedés megállíthatatlannak tűnő trendjével összeegyeztetni.

Nem mintha az ipar elhanyagolná a digitális technológiát; az elmúlt évtizedben a kiadók, nyomdai szolgáltatók, és a digitális technológiát nyújtó szolgáltatók együttesen próbálták megreformálni a digitális könyvnyomtatást. A hozzávetőleges becsléseken alapuló nyomtatást felváltották a korszerű, igény szerinti gyártási és terjesztési modellek, amelyek csökkentik a kockázatot, és lehetővé teszik a készletek felszámolását.

Az e-könyvek uralma is kevésbé fenyegető: a nyomtatott könyvek ismét elterjedőben vannak, a felhasználók „digitális túlterheltségének” köszönhetően egyre többen fordulnak újra a fizikális médium felé. A maga 151 milliárd dollárjával a globális piac a zeneipar háromszorosát teszi ki.

De a múlt és a jelen teljesítménye nem garantálja a jövő eredményeit. A digitális termelés forradalma javított a fennálló helyzeten, de nem ez az „újraindítás” fogja biztosítani a jövőbeli növekedést. Az olvasók új generációja hozzá van szokva, hogy egyszerre több eszközön kövessen különböző tartalmakat — legyen szó akár írott, hangzó vagy képanyagról. Peter Fisk szerzőként a következőket fejtette ki a Canon Future Book Forumán: „A fogyasztási szokások megváltoztak – a médiumok és a formátum, az idő és a helyszín, a sorrend és a spontaneitás, az időtartam és az érzékelt érték szempontjából egyaránt.”

A könyvekről alkotott elképzeléseinknek fejlődniük kell, hogy tükrözzék ezeket a változásokat. A jövő könyveinek személyre szabott élményét a fizikai könyvek magával ragadó, kézzelfogható, lapozható és értékes tulajdonságainak, valamint a digitális formátumok olyan képességeinek ötvözése adja, mint az azonnaliság, a testreszabhatóság, a hatékonyság és a frissíthetőség.

A könyv többé már nem csupán „termék”, hanem „tartalomszolgáltatás”, amely „okoskönyvvé” nőtte ki magát.

Young woman reading book on stool

Mi is az az okoskönyv?

Ezt a kérdéseket tettük fel több mint 300 innovációs szakértőnek, kiadónak, könyvnyomdának és technológusnak a 2017-es Future Book Forumon. Szerintük egy okoskönyv:

Felhasználóbarát: a bárhol és bármikor elérhető tartalmat az olvasó speciális igényei és preferenciáihoz igazítja, fizikai és digitális platformokon is.

Nyílt és hozzáférhető: gyors, nyílt hozzáférést enged a tartalmakhoz a lehető legszélesebb közönség számára, ami csökkenti a piacra jutás költségeken vagy földrajzi helyen alapuló korlátait. Többplatformos, nyílt forráskódú és „mindig bekapcsolt”.

Kitalálja az olvasó gondolatait: személyre szabott tartalmakat kínál, az olvasó viselkedéséről, az érdeklődési köréről és a preferenciáiról gyűjtött kiadói adatok alapján. Dinamikus tartalom – az elavult tartalom a múlté lesz.

Magával ragadó: a 360 fokot kínáló élménynek csak egy része maga a könyv, egy ugródeszka más formátumokhoz és tartalmi elemekhez.



AZ OKOSKÖNYV TARTALOMSZOLGÁLTATÁSA RELEVÁNS, MEGFELELŐ ÉS NAPRAKÉSZ LESZ MINDEN FELHASZNÁLÓNAK.

Peter Fisk, GeniusWorks

A digitális könyvnyomtatás kulcsfontosságú

Az iparág még nem képes ilyen holisztikus termékek létrehozására, a mögöttük lévő logika azonban cáfolhatatlan: a fizikai és a digitális, a statikus és a dinamikus együtt fognak működni, a tartalmak keményebb munkát igényelnek majd, a profit pedig nőni fog. A digitális nyomtatási munkafolyamatok a meglévő lehetőségek kiaknázása szempontjából kulcsfontosságúak, de csak akkor, ha a kiadók és a nyomdai szolgáltatók két dolgot felismernek: először is, hogy a digitális nyomtatás a hatékonyság elősegítésénél többet kínál, másodszor pedig, hogy még szorosabban együtt kell működniük, hogy a nyomtatásban több lehetőséget találjanak.

Tudja meg, hogyan „fedezik fel újra a könyvet”, és hogyan hoznak létre új bevételi csatornákat

Támogató megoldások

További tájékoztatás

Tudja meg, hogyan ösztönözheti a bevételnövekedést a digitális könyvnyomtatással!

KAPCSOLAT

Adatvédelmi szabályzat
  • Amint lehetséges
  • 10:00 - 11:00
  • 11:00 - 12:00
  • 12:00 - 13:00
  • 13:00 - 14:00
  • 14:00 - 15:00
  • 15:00 - 16:00
  • 16:00 - 17:00
  • +36

Bármilyen információ, amely véleményed szerint segíthet szakértőinknek

Köszönöm

Egy szakértőnk hamarosan felhív téged.

[TIME]

Üdv

Sajnáljuk

Hiba