CIKK

Kiszerettünk volna a digitalizációból?

A nyomtatott marketing erejének felfedezése a digitális világban

Family sat in living area on digital devices


Bizalomvesztés a digitális világban

A stabil kapcsolatok alapja a bizalom, és ez a márkák és a fogyasztók között hatványozottan igaz. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy ezt a kapcsolatot a fogyasztók digitális platformok iránti bizalmatlansága próbára teszi.

2018 júliusának végén a Facebook részvényárfolyama 19%-ot zuhant, a vállalat pedig értékéből 119 milliárd dollárt veszített, ami a vállalatok történetében a valaha legnagyobb egynapos összeomlása lett. A Cambridge Analitica-botrányt követően – amelyben 50 millió Facebook-profil adatait a felhasználók beleegyezése vagy tudomása nélkül gyűjtötték be – a világ vezető közösségi oldalát hárommillió európai felhasználó hagyta el.

Farhard Manjoo a New York Times-ban(1) megjelent cikkét idézve nehéz ugyanakkora lelkesedést mutatni az okostelefonok és a közösségi oldalak iránt, mint tíz éve, ha ezeket a technológiákat most az adatokkal való visszaéléssel és a kéretlen hirdetésekkel kötjük össze.

A szerző felismeri, hogy „a társadalom képtelen megbirkózni azzal a problémával, milyen mértékben is vették át az irányítást az életünk felett ezek a technológiák. Ezek korlátozásához pedig nincsennek jó módszereink.”



1 – Why Tech Is Starting To Make Me Uneasy (Miért kezdek aggódni, ha technológiáról van szó?), The New York Times, 2017. október 11.

Mac, keyboard and stationary scattered on desk


A nyomtatott marketing lehetőségei

A marketing-szakemberek egyre inkább felismerik, a fogyasztók mennyire hasonlóan éreznek ezzel kapcsolatban. A digitális csatornák önmagukban már nem elegendők a célzott marketingkampányok megtervezéséhez. A nyomtatott marketinganyagok lehetővé teszik a márka és a célközönség között kritikus fontossággal bíró érzelmi kötődés kialakulását, ezért is kell a marketing-szakembereknek a nyomtatást a digitalizációt kiegészítő szereplőként alkalmazniuk.

Ha a vásárlóval való kapcsolat megteremtésének alapja a bizalom, akkor a nyomtatással valóban hatást lehet gyakorolni. A MarketingSherpa (2) szerint a nyomtatás előkelő helyen szerepel az öt legmegbízhatóbb hirdetési csatorna között:

  • Újságokban és magazinokban megjelenő nyomtatott hirdetések (82%)
  • Tv-reklámok (80%)
  • Közvetlen levélreklámok és katalógusok (76%)
  • Rádió (71%)
  • Kültéri táblák (69%)

A felugró online hirdetések a közvélemény-kutatás végére kerültek.

Egyértelműen látszik, miért is választják az emberek a „digitális elvonókúrát”, és miért ismerkednek ismét a nyomtatással. A digitális tartalmak fogyasztása gyakran párosul értesítési figyelmeztetésekkel, megnyíló lapokkal, tolakodó hirdetésekkel és hiperhivatkozásokkal, amelyek az olvasót elnavigálják az eredeti oldalról. A nyomtatott anyagok ezzel szemben jobban vonzza a figyelmet és növelik az információk berögződését, ami a márkatulajdonosok számára túlságosan is fontos részlet ahhoz, hogy figyelmen kívül lehessen hagyni egy kampány tervezési fázisa során.



2 – Marketing Chart: Which advertising channels consumers trust most and least when making purchases (Mely hirdetési csatornákban bíznak leginkább és legkevésbé a fogyasztók, amikor vásárolnak?), Marketing Sherpa, 2017. január 17.



Olyan jelentős előnyökkel járna, ha egyesítenénk erősségeiket, hogy hiba lenne éles határvonalat húzni a nyomtatott anyagok és a digitális tartalmak közé.

Szintén hiba lenne ugyanakkor éles különbséget tenni a nyomtatott anyagok és a digitális tartalmak között, hiszen erősségeik kombinálása sok előnnyel járna. A marketing-szakemberek tudják, hogy amíg mindez az iparág paramétereinek és előírásainak megfelelően történik, addig a vásárlók személyes adatainak beszerzése elengedhetetlen ahhoz, hogy a profiljukhoz szabott tartalmakat azonnal el lehessen nekik küldeni.

A digitális anyagok személyre szabhatóságának lehetőségeit a nyomtatás bizalomhelyreállító erejével ötvözve, valamint a tartalmak mélyebb és koncentráltabb megismerésének elősegítésével a marketing-szakemberek adott embercsoportokat célzó, innovatív promóciós kampányokat hozhatnak létre.

Ez az érv egyértelműen rámutat, milyen nagy lehetőség áll a marketing-szakemberek előtt. A nyomtatás a marketing legelső időszakától kezdve a promóciós kampányok állandó része volt. Időközben azonban megjelent a digitalizáció, amely előbb zavart okozott a rendszer működésében, majd rövid idő alatt nagy hatású kommunikációs csatornává fejlődött.

A programozásalapú nyomtatáshoz hasonló innovatív elképzelések a nyomtatott és a digitális anyagok felhasználásának összehangolásával segítik hozzá a marketing-szakembereket, hogy valami különlegeset érjenek el. A nyomtatott direktmailekben, prospektusokban, katalógusokban és vásárlói magazinokban a még inkább az ügyfelekre szabott élmény megteremtése érdekében felhasznált adatoknak köszönhetően a márkák olyan marketinganyagokat kínálhatnak, amelyek nemcsak új szintre emelhetik az ügyfelek bevonását, de azok reagálási hajlandóságát is döntően befolyásolhatják.

Írta: Tino Wägelein
Business Development Manager, Canon Europe


További megoldások

További tájékoztatás



Tájékozódjon arról, hogyan ötvözheti a nyomtatás erejét a digitalizációval marketing kampányai kapcsán!

Lépjen velünk kapcsolatba!