Az erőforrások hatékony használata az üzleti folyamatok kiszervezése által
Az üzleti folyamatok kiszervezése – amely eredetileg a működési folyamat egyes részeit kiszervező gyártó cégekhez kapcsolódott –, lehetővé teszi a szervezeteknek, hogy bizonyos vállalati funkciókra egy harmadik féllel, mint szolgáltatóval kössenek szerződést.ett Mindig is a költségek csökkentése számított a kiszervezés hagyományos mozgatórugójának, azonban a kiszervezésnek sok egyéb előnye is van. Egy elkötelezett alvállalkozó, aki ismeri a legújabb technológiákat, nemcsak hatékonyabb, hanem azt is lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy azok megszabaduljanak az időigényes feladatoktól és előtérbe helyezék cégük egyéb értékteremtő funkcióit.
Napjaink irodai környezeteiben az üzleti folyamatok kiszervezése a háttérirodai és ügyfélszolgálati munka támogatására szolgálhat. A háttérirodai munka általában olyan belső üzleti funkciókból áll, mint a pénzügyek és a beszerzés. A háttérirodai területek kiszervezésével az üzletifolyamat-kiszervezés lehetővé teszi a vállalatoknak, hogy az erőforrásaikat a vállalkozás más területein megfontoltabban használják fel, és inkább az ügyfélélmény-stratégiába fektessenek be az alapvető rendszerek működtetése helyett.
Az ügyfélszolgálati funkciók, például a műszaki támogatást nyújtó ügyfélszolgálat vagy a kapcsolattartó központ kiszervezése által a vállalatok egy gyorsan reagáló ügyfélszolgálati szolgáltatást tudnak nyújtani ügyfeleik számára. Általában az ügyfélélmény szenved csorbát, ha a vállalatok túlzottan megosztják csapataikat, és az alkalmazottaknak a munkakörükhöz tartozó feladatok mellett ügyfélszolgálati feladatokat is el kell látniuk.
Az ügyfelek nagyra értékelik a gyors, hatékony és személyre szabott élményt, amikor kapcsolatba kerülnek a márkával. Az üzleti folyamatok kiszervezése és kezelése fontos szerepet játszhat ennek az élménynek a kialakításában, amely cserébe a márka iránti hűséget és bizalmat eredményezi. Az előnyök teljes mértékű kihasználásához azonban fontos, hogy a vállalaton belül létrehozzanak egy szakértői központot (CoE – Centre of Excellence), amely az adott funkcióhoz kapcsolodó bevált gyakorlatot tud biztosítani követendő normaként.
A vállalkozások számára a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy valamilyen megkülönböztető tulajdonsággal tűnjenek ki a versenypiacon, az ügyfélélmény az, ami igazán kiemelkedővé tehet egy márkát. Az üzleti folyamatok kiszervezése és kezelése támogatja a vállalkozásokat abban, hogy javítsák az ügyfélélményt, és ezzel megteremtsék a fenntartható és nyereséges üzleti növekedés lehetőségét.