GRAFIKUS KOMMUNIKÁCIÓ

Hogyan ösztönzik a könyvkereskedők a nyomdai eladásokat?

Tudja meg, miért ösztönzi a nyomdai szolgáltatók bevételének növekedését a digitális könyvnyomtatás!

ÚTMUTATÓ LETÖLTÉSE

A nyomtatott könyveket még nem kell eltemetni

A digitális nyomtatású könyvek összmennyisége 2022-ben el fogja érni a 100 milliárd oldalt – olvasson bele az iparág új, izgalmas fejezetébe!

Útmutató letöltése

A woman in a check shirt looks at her smartphone and a man wearing a hoodie and white earphones reads a book on a train

Ki is az a könyvkereskedő?

Vannak divatbloggerek, életmód-„vloggerek” és ételbloggerek Most már vannak „booktuberek” és „könyvbloggerek" is! Ezek a könyvekre specializálódott bloggerek elárasztják a nyomtatott könyvek iránti szeretetükkel a közösségimédia-platformokat, ezáltal lángra gyújtják az olvasás iránti szenvedélyt, és ösztönzőleg hatnak a fellendülő európai könyviparra.

Az e-könyvek, a közösségi média és az általában vett digitális szórakoztatóipar komoly ellenfele lett a nyomtatott könyveknek. De miután a nyomtatás művészete nagy küzdelmek árán lépést tudott tartani a tartalomkiadás és -fogyasztás gyorsabb és elérhetőbb módjaival – különösképpen a kis példányszámú könyvnyomtatás adta korlátokkal –, most újfajta elismerésnek örvendhet a digitális világban – a könyvbloggereknek és azok több milliós rajongótáborának köszönhetően.

A könyvkiadást a digitális médiumokkal profi módon ötvöző közösségi véleményvezérek a nyomtatott formátumban rejlő szépséget népszerűsítik – a könyveket életképekben örökítik meg a fényképezőgépükkel, vagy pedig videoblogban értékelik az általuk olvasott regényt. A nyomtatott és a digitális ily módon való társítása nem egy pusztán felszínes dolog, amelynek a lájk- vagy megtekintésvadászat a célja. A digitális technológia átalakult, így már nem ellenfél, hanem út a nyomtatott kiadványok felé. A digitális nyomtatással lehetőségük adódik a nyomdai szolgáltatóknak, hogy még értékesebbé tegyék meglévő szolgáltatásaikat, újakat ajánljanak és a vásárlók teljesen új áradatát is vonzzák.

A nyomdaipar újjáéledése

A thebookseller.com az európai könyvkiadás teljes piaci értékét elképesztő összegre, 36–38 milliárd euróra becsülte. A brit font ingadozása befolyásolhatta volna az elmúlt időszakban a kiadók értékesítésből származó összbevételét, ám tavaly csak az Egyesült Királyságban 1,7 milliárd fontot tettek ki a nyomtatott könyvek a 2 milliárd fontos könyveladásokból.

A nyomtatott könyvek eladásainak fellendülésével az e-könyvek népszerűsége stagnál – mostanra jócskán túl vannak az újdonságoknak kijáró kezdeti érdeklődésen. A Mintel piackutató ügynökség szerint az elmúlt 12 hónapban vásárolt könyvek 54%-a nyomtatott könyv volt, és mindössze 24%-a volt digitális. A Mintel szerint a nyomdai eladások várhatóan továbbra is szárnyalni fognak, és előreláthatóan óriási, 25%-os növekedésre kell számítani 2022-re, amivel az eladások az egekbe fognak szökni, 2,1 milliárd fontra. Ezzel erőteljes kontrasztban állnak az e-könyves eladások, amelyek csak „marginálisnak” tekinthetők az évről évre történő növekedést tekintve, ahogy az e-könyvek divatja kezd leáldozni.

Miért nő ismét a népszerűsége a nyomtatott könyveknek? Jen Campbell (@jenvcampbell) – könyvblogger/booktuber, díjnyertes költő és bestselleríró – elmagyarázza, miért van oda annyira a nyomtatott könyvekért:
„Az e-könyvek remek választásnak bizonyulnak utazáshoz, mivel helytakarékosak, és szükség esetén fantasztikus betűméret-növelési funkciókat biztosítanak. Azonban egy olyan világban, ahol annyi mindent online csinálunk, a könyvek kiutat kínálnak ebből, és nyomtatott formátumukkal ennek kézzelfogható megtestesülései.”

Az emberek szeretik megjósolni a „könyvek halálát”, de ez nem mostanában várható.

Jen Campbell költő, író és booktuber
Image of a living room with a colourful bookcase across the back wall, two large table lamps on side tables and a two-seater silk sofa in the middle.

Zajos közösségi támogatás

A booktuberek és könyvbloggerek arra használják az olyan közösségimédia-platformokat, mint a YouTube és az Instagram, hogy rajtuk keresztül megosszák a kedvenc könyveiket. Az ilyen jellegű, életmóddal kapcsolatos tartalmak rendkívül népszerűek napjaink digitális közönségének körében – a nagy vloggerek többségének sikerült hírességgé válnia –, és elképesztő hatást tudnak gyakorolni az általuk támogatott iparágakra. „A megtekintők az ajánlások miatt nézik meg a booktube-csatornákat, és tudni akarják, hogy kivel közös az ízlésük. A javasolt könyveimhez hozzáadok egy-egy hivatkozást a videóim leírását tartalmazó szövegdobozban – arra az esetre, ha valaki szeretné megvásárolni az adott könyvet. Ezeken a hivatkozásokon keresztül a megtekintők havonta kb. 600–800 fizikai formátumú könyvet vásárolnak meg. Ez kis mértékben tükrözi csak az ajánlásaim alapján vásárolt könyvek számát, hiszen sokan könyvesboltba mennek vagy önállóan keresnek rá a könyvekre” – mondja Jen Campbell.

A man works at a laptop on a sofa in a living room and a woman sits on a stool surrounded by two piles of books, putting books into a bookcase.

A booktubing/könyvblogolás sikere abban rejlik, ahogy az őszinte könyvértékeléseket csodálatos képekkel társítják. Egy digitális világban, ahol az online esztétikának akkora jelentősége van, a tetszetős megjelenés már félsiker. A könyvnyomtatásban rejlő művészet és tudás azt jelenti, hogy a hagyományos nyomtatás vizuálisan lenyűgöző lehet a digitális platformokon.

A népszerű „#shelfie” hashtag jól bizonyítja ezt: a könyvekkel teli könyvespolcokról készült fényképek megosztásának trendje minden könyvbloggernél nélkülözhetetlen, és óriási fizikai és érzelmi értéket kölcsönöz a nyomtatott könyveknek. A digitális könyvektől eltérően ezek fizikai tárgyak, amelyeket birtokolni lehet, és amelyekkel el lehet büszkélkedni.

Mit is gondol egy booktuber/könyvblogger a nyomtatás jövőjéről, ha a könyvkiadásról van szó?

„Az emberek szeretik megjósolni a ’könyvek halálát’ – mondja Jen – „de ez nem mostanában várható.”

Tudja meg, hogy az intelligens könyvek és a különlegességek kiadása hogyan ösztönzi a növekedést a digitális könyvnyomtatásban!

Támogató megoldások

További tájékoztatás


Tudja meg, hogyan ösztönözheti a bevételnövekedést a digitális könyvnyomtatással!


VEGYE FEL A KAPCSOLATOT A CSAPATUNKKAL!
  • Canon
  • Üzlet
  • ...
  • Hogyan ösztönzik a könyvkereskedők a könyveladásokat?