Beszéljen értékesítési szakértőnkkel
Kérdésed van vagy információra van szükséged? Add meg alább az adataidat, és egy szakértőnk hamarosan felhív téged.
Ideális esetben az informatikai vezető lelki szemei előtt már ott lebeg egy stratégiai cél, amikor nekilát a vállalat átalakításának, hogy egy rugalmasabb, ügyfélközpontúbb, kreatívabb szervezetet hozzon létre. De a valóságban a legtöbb IT fejlesztés motivációja egyelőre a mindennapos gondok megoldása és nem a hosszú távú célok elérése.
Az üzleti életben mindenki lelkesen használja a digitális technológiát, a mobiltelefonoktól kezdve a felhőben tárolt adatokon keresztül az üzleti intelligenciáig, mégis az igazi digitális átállás gátja sokszor a már meglévő rendszerekhez való ragaszkodás. Nem egyszerű feladat például átállni egy kereslet alapú teljesen új rendszerre, amikor a gyártási folyamatok jelentős része még mindig egy hagyományos nagyvállalati hálózat keretében működik.
Erre a feladatra minden informatikai vezetőnek előre fel kell készülnie. Minden üzleti élettel kapcsolatos dolog közül a technológia hordozza magában a legnagyobb lehetőséget, hogy forradalmasítsa a folyamatokat, növelje a jövedelmezőséget, és fokozza az alkalmazotti elégedettséget.
Ugyanakkor számos IT igazgató szembesül a meglévő rendszerek korlátaival, amikor szembe néz a digitális átállásra vonatkozó igényekkel. De mi a legjobb megoldás az informatikai változtatások menedzselésére? A fokozatos átalakítás, vagy az azonnali „nagygenerál” a helyes választás?
Megoszlanak a vélemények arról, hogy mi a legjobb stratégia. Míg néhányan a friss újrakezdésben hisznek, az óvatosabb vezetők meggyőző ellenérveket tudnak felvonultatni a változás miatti költségekre, kiesésekre és leállásokra hivatkozva.
Mivel az informatika a teljes szervezet működését átszövi, az IT vezető azon kevesek közé tartozik, akinek pontos képe van a teljes szervezet működéséről. Vagyis több ponton is érintkezik az egyes üzleti egységekkel, illetve a végfelhasználókkal is. Épp ez az az interaktív szerepkör, amely jó alapot jelent a szervezet informatikán alapuló újragondolásához. Az IT vezetők kapcsolatban állnak mindenkivel, akinek számít a véleménye, így könnyen felmérhetik, hogy milyen új rendszereket mikor vezessenek be.
Ugyanakkor az igazán nagy kihívás magának az átállásnak a lebonyolítása. Ahogy már említettük, a legtöbb gyártási eljárás mélyen a mindennapos műveltekben gyökerezik. Az új technológiákkal való kísérletezgetés az üzletmenet átmeneti veszélyeztetése nélkül elég nehéz feladat…
Ráadásul minden szervezetben akadnak olyanok, akik ellenállnak a változásnak és az új ötleteknek. Ilyen esetben az IT vezető nem veszítheti el a lelkesedését, épp ellenkezőleg, neki kell a változás élére állnia. Egyrészt az ő feladata, hogy innovatív ötleteket teljes gőzzel támogassa, másrészt el kell fogadnia, hogy a változás során hibák is történhetnek.
Minden egyes belső projekthez úgy kell hozzáállniuk, ahogyan egy vállalkozó belevág egy új befektetési lehetőségbe. A digitális technológiák esetleges buktatói helyett azokra az előnyökre érdemes figyelni, amit a jelenlegi nem túl hatékony, sokszor frusztráló IT megoldások cseréjével lehet elérni.
A robbanásszerű informatikai változás lehetőséget teremt a hosszú távú stratégiai célok megvalósítására, és az igazi átalakulásra. Az IT rendszer fokozatos foltozgatása helyett sokszor érdemesebb megszabadulni a régi technológiáktól. Ha egy cég az átalakulást tűzi ki célul, ismét megtapasztalhatja, hogy hogyan válthatók valóra a céljai.
Ha az IT vezetők a vállalat többi részét is megnyerik maguknak, akkor olyan átalakítási stratégiát hozhatnak létre, amely nem akad fenn a meglévő technológiákhoz való ragaszkodáson, és amely a lehető legtöbbet hozhatja ki a digitális rendszerekből és szolgáltatásokból.
Kérdésed van vagy információra van szükséged? Add meg alább az adataidat, és egy szakértőnk hamarosan felhív téged.
Egy szakértőnk hamarosan felhív téged.
Üdv
Hiba