BUSINESS BYTES

Az IT vezetők nagy kérdése: robbanásszerű változás vagy fokozatos fejlesztés?

Big bang change or incremental improvement

Ideális esetben az informatikai vezető lelki szemei előtt már ott lebeg egy stratégiai cél, amikor nekilát a vállalat átalakításának, hogy egy rugalmasabb, ügyfélközpontúbb, kreatívabb szervezetet hozzon létre. De a valóságban a legtöbb IT fejlesztés motivációja egyelőre a mindennapos gondok megoldása és nem a hosszú távú célok elérése.

Az üzleti életben mindenki lelkesen használja a digitális technológiát, a mobiltelefonoktól kezdve a felhőben tárolt adatokon keresztül az üzleti intelligenciáig, mégis az igazi digitális átállás gátja sokszor a már meglévő rendszerekhez való ragaszkodás. Nem egyszerű feladat például átállni egy kereslet alapú teljesen új rendszerre, amikor a gyártási folyamatok jelentős része még mindig egy hagyományos nagyvállalati hálózat keretében működik.

Erre a feladatra minden informatikai vezetőnek előre fel kell készülnie. Minden üzleti élettel kapcsolatos dolog közül a technológia hordozza magában a legnagyobb lehetőséget, hogy forradalmasítsa a folyamatokat, növelje a jövedelmezőséget, és fokozza az alkalmazotti elégedettséget.

Ugyanakkor számos IT igazgató szembesül a meglévő rendszerek korlátaival, amikor szembe néz a digitális átállásra vonatkozó igényekkel. De mi a legjobb megoldás az informatikai változtatások menedzselésére? A fokozatos átalakítás, vagy az azonnali „nagygenerál” a helyes választás?

Megoszlanak a vélemények arról, hogy mi a legjobb stratégia. Míg néhányan a friss újrakezdésben hisznek, az óvatosabb vezetők meggyőző ellenérveket tudnak felvonultatni a változás miatti költségekre, kiesésekre és leállásokra hivatkozva.

Mivel az informatika a teljes szervezet működését átszövi, az IT vezető azon kevesek közé tartozik, akinek pontos képe van a teljes szervezet működéséről. Vagyis több ponton is érintkezik az egyes üzleti egységekkel, illetve a végfelhasználókkal is. Épp ez az az interaktív szerepkör, amely jó alapot jelent a szervezet informatikán alapuló újragondolásához. Az IT vezetők kapcsolatban állnak mindenkivel, akinek számít a véleménye, így könnyen felmérhetik, hogy milyen új rendszereket mikor vezessenek be.

Ugyanakkor az igazán nagy kihívás magának az átállásnak a lebonyolítása. Ahogy már említettük, a legtöbb gyártási eljárás mélyen a mindennapos műveltekben gyökerezik. Az új technológiákkal való kísérletezgetés az üzletmenet átmeneti veszélyeztetése nélkül elég nehéz feladat…

Ráadásul minden szervezetben akadnak olyanok, akik ellenállnak a változásnak és az új ötleteknek. Ilyen esetben az IT vezető nem veszítheti el a lelkesedését, épp ellenkezőleg, neki kell a változás élére állnia. Egyrészt az ő feladata, hogy innovatív ötleteket teljes gőzzel támogassa, másrészt el kell fogadnia, hogy a változás során hibák is történhetnek.

Minden egyes belső projekthez úgy kell hozzáállniuk, ahogyan egy vállalkozó belevág egy új befektetési lehetőségbe. A digitális technológiák esetleges buktatói helyett azokra az előnyökre érdemes figyelni, amit a jelenlegi nem túl hatékony, sokszor frusztráló IT megoldások cseréjével lehet elérni.

A robbanásszerű informatikai változás lehetőséget teremt a hosszú távú stratégiai célok megvalósítására, és az igazi átalakulásra. Az IT rendszer fokozatos foltozgatása helyett sokszor érdemesebb megszabadulni a régi technológiáktól. Ha egy cég az átalakulást tűzi ki célul, ismét megtapasztalhatja, hogy hogyan válthatók valóra a céljai.

Ha az IT vezetők a vállalat többi részét is megnyerik maguknak, akkor olyan átalakítási stratégiát hozhatnak létre, amely nem akad fenn a meglévő technológiákhoz való ragaszkodáson, és amely a lehető legtöbbet hozhatja ki a digitális rendszerekből és szolgáltatásokból.



[References]
https://enterprisersproject.com/article/2015/3/3-ways-cios-can-embrace-disruptive-technologies-without-ignoring-legacy-it
http://blogs.wsj.com/cio/2012/11/30/cios-must-embrace-risk-to-achieve-greater-innovation/

Adatvédelmi szabályzat
  • Amint lehetséges
  • 10:00 - 11:00
  • 11:00 - 12:00
  • 12:00 - 13:00
  • 13:00 - 14:00
  • 14:00 - 15:00
  • 15:00 - 16:00
  • 16:00 - 17:00
  • +36

Bármilyen információ, amely véleményed szerint segíthet szakértőinknek

Köszönöm

Egy szakértőnk hamarosan felhív téged.

[TIME]

Üdv

Sajnáljuk

Hiba