BUSINESS BYTES

Kik hiányoznak a felső vezetésből?


is-it-time-to-mind-the-executive-gap

Az elmúlt hónapokban és években egyre több felsővezetői beosztással találkozhattunk. A big data, a fejlett adatelemzés és az ügyfélélmény javításának szándéka hozta létre az olyan pozíciókat, mint a CCO (Chief Customer Officer: ügyféligazgató) vagy a CDO (Chief Digital and Chief Data Officer: digitális, igazgató, adatelemzési igazgató). Mostanra mindenki tudja, hogy ezek az új üzleti területek hatalmas lehetőségeket rejtenek, hiszen az adatok okos felhasználásával költségeket lehet megtakarítani, vagy minőségibb szolgáltatást lehet nyújtani mind a B2C, mind pedig a B2B területen.

Vajon ezek az új C-vel kezdődő pozíciók jelentik a megoldást az új trendek követésére? Attól függ, hogy a vállalatban rendelkezésre állnak azok a készségek, melyekkel az adatok információvá alakíthatóak.

Vegyük például az adatkezelést. A legtöbb szervezetben nincs szükség CDO-ra az alapvető adatkezelési képességek bevezetéséhez, ha az IT- és a marketingcsapat szorosan együttműködik. Ugyanígy ahhoz sincs szükség CDO-ra, hogy az elemzési kultúra gyökeret vethessen a vállalatban. Ezt a kihívást hatékonyabban kezelné egy szélesebb körű kulturális váltás, mint egy újabb igazgatósági tag.

A legtöbb szervezetben szükség van egy személyre, aki felelősséget vállal az ügyfélélményért, ám ehhez nem feltétlenül kell egy újabb igazgatót felvenni. Sok cégnél a magas beosztású marketingvezetők (pl. a CMO) felelőssége az ügyfélélmény. Olyan jelentős vállalatok is léteznek (például a Disney World), ahol azért nincs szükség CCO-ra, mert az ügyfél kiemelt szerepe, az élmény nyújtása egyébként is évtizedek óta mélyen beivódott a vállalati kultúrába. Vagyis sokszor elegendő lehet egy új megközelítés is.

Mikor kell új igazgatókat alkalmazni? A CDO, a CCO és a hasonló C-szintű igazgatók szerepe akkor válik szükségessé, amikor a vállalat felkészül rá, hogy eldöntse, hogyan szeretne versenyezni az adatok, a digitális megoldások és az ügyfélélmény terén hosszú távon, és megkezdi az ehhez szükséges vállalati képességek kiépítését. Nem arra kell keresni a választ, hogy miként kezelhetők hatékonyan az új trendek, hanem arra, hogy miként szolgálhatják azok a vállalatot a későbbiekben. Hogyan segítenek az adatok olyan megoldásokban, amelyek korábban lehetetlennek számítottak? Mi a következő lépés az ügyfelek felé? Egy új C-szintű igazgató nem feltétlenül a legelső lépés ebben a folyamatban, ám könnyen lehet, hogy ő jelenti az utolsó lépcsőfokot.

  • Canon
  • Is it time to mind the executive gap?