A legtöbb kisvállalkozásnak az IT-megoldások beszerzése csak egy újabb feladat a rengeteg teendő között. A KKV-knak szakértői tanácsra van szükségük, hogy az IT kihívás helyett lehetőséget jelentsen számukra. A viszonteladók tudják lefordítani a szakzsargont olyan megoldássá, melyet az adott kisvállalkozás egyéni igényeire szabnak.
A Canon közelmúltban végzett kutatása szerint a KKV-k és mikrovállalkozások tulajdonosainak több mint egyharmada (36%-a) saját bevallása szerint nem rendelkezett a megfelelő IT-ismeretekkel, amikor elindította a vállalkozását, ez pedig hosszú távú problémákhoz vezethet. A modern üzleti élet a technológián alapszik és ez a jövőben várhatóan még inkább így lesz.
Szerencsére vannak olyan kisvállalkozók akik a digitális átállásban a hatékonyság növelésének lehetőségét látják.
A kisebb cégek vezetői azért is halogatják a váltást, mert úgy gondolják, hogy nem juthatnak hozzá azokhoz a személyre szabott IT megoldásokhoz, amiket a nagyok használnak. Mára a helyzet azonban megváltozott, hiszen ma már akár egy kis cég is használhat olyan felhőalapú szolgáltatásokat, melyekkel a nagyobb vállalatokhoz hasonlóan bővítheti az IT-erőforrásait. Mindezt akár az alapoktól felépített stratégiával, melyhez a növekedésével párhuzamosan szerzi be az épp neki megfelelő szolgáltatásokat.
A fenti változások fényében (és a felhőalapú szolgáltatások megjelenésével) a KKV-knak olyan partnerekre van szükségük, akik öt kiemelten fontos területen tudnak támogatást biztosítani:
• Átláthatóság – a szolgáltatóknak a KKV-k igényeire szabott, pontos szolgáltatásokat kell nyújtaniuk könnyen érthető fizetési struktúrával.
• Egyszerűség – a KKV-k csökkenteni akarják az IT kezelésére szánt időt.
• Biztonság – ha átadjuk az irányítást egy külső félnek, az nem jelentheti a biztosítékok elvesztését. Egy megbízható partnernél az adatvédelem az első helyén áll.
• Megbízhatóság – a külső szolgáltatások igénybe vétele annyit ér, amilyen szolgáltatások szintjét meghatározó megállapodás.
• Fenntarthatóság – a hosszú távú partnerség fontos, de a körülmények változása esetén a KKV-knak lehetőséget kell biztosítani adataik biztonságos és egyszerű eltávolítására.
A KKV-k akkor tudják a hatékonyságukat javítani, ha partnereik ezt az öt területet lefedik számukra.