BUSINESS BYTES

Egy második nyelv, amellyel kiemelkedhet


A second language sets you apart

Az életben egy második nyelv ismerete teljesen új élményekkel gazdagítja az embert, és teljesen más szemmel látja a világot. Az üzleti világban a második nyelv ismerete olyan képesség, mely egyre hasznosabb a pénzügyi vezetők számára. Gyakran előfordul, hogy a pénzügyi és a marketing csapatok más-más nyelvet beszélnek – a részlegek a vállalatok 90 százaléka esetén nem működnek szorosan együtt.

A két vállalati funkció közti kapcsolat ugyanakkor egyre fontosabbá válik. Mára a vállalat működési költségeinek jelentős részét a marketingköltségek jelentik. A trend pedig várhatóan folytatódik: a marketingszakemberek 26 százaléka szerint a vállalatoknál a marketing területen foglalkoztatott dolgozók száma a közeljövőben növekedni fog. Az európai gazdasági helyzet továbbra is bizonytalan, de a piaci bizalom növekvő tendenciát mutat, ezért különösen fontos, hogy a pénzügyi vezetők párbeszédet folytassanak a marketing osztállyal, és megértsék, mire költik a vállalat pénzét, és milyen megtérülés várható.

Köztudomású, hogy a megtérülés kulcsfontosságú szerepet játszik a marketing kampányok megfelelő beindításában és értékelésében, ennek ellenére a vállalatok mindössze 15 százalékánál használják ezeket a mutatókat a jövőbeni reklámtevékenység megtervezésénél. Ez aggasztó hír minden olyan pénzügyi vezető számára, aki szeretné korszerűsíteni a haszonkulcsot közvetlenül nem növelő kiadásokat.

A múltban gyakran potenciális akadályként tekintettek egy proaktív pénzügyi vezetőre, egy ilyen személy azonban ma már hasznos támasza lehet a marketingosztály vezetőjének. A vállalat stratégiai tanácsadójaként a pénzügyi igazgató ideális helyzetben van: segíthet a marketingeseknek a költségvetés számítása terén, mérési folyamatokat és új, hatékonyabb működési módokat vezethet be. Íme öt módszer, amivel a pénzügy segíteni képes:

1. Mérőszámok biztosítása a marketing osztálynak: fontos, hogy a marketing osztály összefüggő, holisztikus módon tekintsen a teljesítményre és a vevők elégedettségére, ehhez pedig a vállalati tevékenységek széles skálájáról érkező, részletes adatokra van szüksége. A pénzügyi osztály jó helyzetben van ahhoz, hogy segítsen kialakítani az ehhez szükséges mérőket, és hozzájáruljon azok bevezetéséhez a vállalat egészében.

2. A jelentések és az értékelések alakítása: mindenki, aki a pénzügyi világban mozog, jól tudja, miről fontos jelentést tenni, miért, mikor, és azt is, milyen gyakran. A pénzügyi csapat segíthet a marketingeseknek sikereik jobb bemutatásában – és hogy kellően erős üzleti terv esetén megindokolják a marketingbe fektetett összeg növelését.

3. Hatékonyság: a pénzügyi csapat a hatékonyságra koncentrál; arra, hogyan lehet többet kihozni a már meglévő eszközökből – ez most, hogy a marketing osztály technológiai kiadásai egyre nőnek, különösen fontos. A hatékonyság mérésének megértése és a legjobb praktikák megosztása a területek között fantasztikus hozzáadott értéket jelenthet a vállalat számára.

4. A „több szem” hatása: a pénzügyi és marketingosztályok szoros együttműködésével a vállalat pénzt takaríthat meg. A hatékonyan működő szervezeteknél például a pénzügyi csapat segít a marketingeseknek jobb megállapodást kötni a beszállítókkal.

5. Belépés a csapatba: a pénzügyi csapat tagjai segíthetnek véleményezni marketinges kollégáik munkáját, irányítási és értékelési képességeik segítségével pedig hozzájárulhatnak a kampányok sikeréhez.

A pénzügy és a marketing közötti szakadék áthidalásának legfontosabb módszere a kommunikáció. Tízből egy vállalatnál már megtanulták, mennyire lényeges, hogy a pénzügy és a marketing közös nyelvet beszéljen, pénzügyi vezetőik pedig megbizonyosodhattak az együttműködésre épülő hozzáállás előnyeiről.

  • Canon
  • A second language sets you apart