BUSINESS BYTES

Az átalakításra képes marketingvezető

  • Közzétéve 2 éve
  • 2 perc olvasási idő

Az ügyfelek megváltoztatták a a vállalatvezetést. A marketing- (CMO, „Chief Marketing Officer”), a pénzügyi (CFO, „Chief Financial Officer”) és az informatikai vezető (CIO, „Chief Information Officer”) eddig hagyományosan egymástól igencsak elkülönült szervezeti egységekben, valóságos elefántcsonttornyokban végezte munkáját. A közéjük emelt falak világosan kijelölték a működési területüket. A közösségi média eszközeivel felvértezett, és a márkák között gond nélkül váltó ügyfelek azonban ledöntötték ezeket a falakat, a három „C szintű” ügyvezető egyre inkább felismeri a közös munka igényét.


A jó marketingvezető úgy válhat kiemelkedővé, ha felveszi a kapcsolatot és együttműködik a pénzügyi és a technológiai szakterülettel, hogy valódi ismeretekre tegyen szert a vállalkozás tényleges működésével kapcsolatban. Mindez átformálhatja munkavégzése módját, hiszen rendelkeznie kell majd azzal a rálátással, amelyre az üzleti célok teljesítéséhez szüksége van.


Mindez szép és jó, de rengeteg szervezet és számtalan marketingvezető még igen távol áll az ilyen szintű szoros együttműködéstől. Jóllehet a vezérigazgatói szék elérése ösztönzően hathat egyes marketingvezetőkre, az előttük álló utat nem tehetik meg egymagukban.


Sokat tanulhatnának például a pénzügyi vezetőtől, de a marketingosztály feje rendszerint csak ritkán aknázza ki ezt a lehetőséget. Napjainkban a marketingvezetők 90 százaléka – saját bevallásuk szerint – nem állnak szoros kapcsolatban a pénzügyi osztály első emberével.


Ha azonban bevonnák a pénzügyes kollégáikat a marketingkampányok megtervezésébe, azzal elősegíthetnék az értékteremtés és a megtérülés igazolását. A pénzügyi osztály segíthet kialakítani a kampány egyértelmű mérőszámait és hozzáigazítani a marketing KPI-mutatóit az érdekelt felek szélesebb körű értékeihez – ami rendkívül fontos lépés azoknak a marketingvezetőknek, akik támogatni és ösztönözni kívánják a vállalat működését.


A technológiai szakértőkkel fenntartott kapcsolatok szorosabbra fűzése szintén sokat lendíthet a cégvezetésben a befolyásolás kiterjesztésére. A technológiai vezetőkkel való együttműködés segítségével a marketingvezetők jobb elemzéseket készíthetnek, pontosabban megismerhetik a fogyasztók igényeit, így eredményesebb működést érhetnek el.. Ahol ez az együttműködés megvalósul, ott a bevételek és a jövedelmezőség várhatóan magasabb lesz, mint azoknál a szervezeteknél ahol ez vezetői szinten nem jön létre.


A marketingvezetők esetében létfontosságú, hogy elkerüljék a szakértőként történő beskatulyázást. Vezető üzleti stratégákként kell rájuk tekinteni, akik elsősorban az üzleti célok megvalósítására hivatottak, de másodsorban marketingszakértőként is megállják a helyüket. Ha a marketingvezetők ezt az alapelvet követik, akkor proaktív módon és érthetően tudnak beszámolni a marketingterületen zajló eseményekről, illetve, hogy tevékenységük miként támogatja az üzletmenetet. A marketingvezetők hatvanhárom százaléka már jelenleg is rendszeresen tájékoztatja a vezérigazgatót az üzleti stratégiáról, de a maradék egyharmadnak is minden oka megvan rá, hogy aktívan támogassa a vezérigazgató munkáját.


Gondoljon csak utána, mikor kapott utoljára közvetlen utasítást a cégvezetőtől? Ha olyanvezetővé kíván válni aki képes a változtatásra – hogy elősegítse a vállalat céljainak kialakítását és megvalósítását –, akkor az informatikai és pénzügyi vezetővel folytatott szorosabb együttműködés adja meg Önnek a sikerhez elengedhetetlen mély ismereteket és rálátást.