BUSINESS BYTES

Problémamegoldás hekkeléssel

  • Közzétéve 2 éve
  • 2 perc olvasási idő

A „hackaton” (hekkelési marathon) kifejezés valaha rettegéssel töltötte el a cégvezetőket. A fiatal hekkerekből álló csoportok összejövetelei, ahol kódolási képességeiket használják fel aktuális hangulatuktól függően valamely jó vagy épp rossz ügy érdekében, nem tartozott az igazgatóság által ajánlott dolgok közé.


Mostanában kezd kiderülni, hogy már ez a hozzállás is megváltozott.


A Facebook a hackathonok támogatásának vezető médiuma, de a jelenség fokozatosan elfogadott üzleti tevékenységgé kezd válni, még ha csak kezdeti szakaszban járuk is. Említésre méltó azonban az a néhány úttörő vállalkozás, amelyek a benne rejlő lehetőségek miatt gyorsan csatlakoztak a kezdeményezéshez.


A Nestlé például rendezvényeket szervez, amelyeken csapatokat kér fel olyan új marketingötletek és -megoldások keresésére, melyek a közösségi médiában várhatóan kedvező fogadtatásra találnak, legyen szó üzenetekről vagy képekről. A csapatok figyelik a tartalom által kiváltott reakciókat, mielőtt kiválasztják a végleges ötleteket, így még nagyobb hatást képesek kiváltani. Ezeken a rendezvényeken részt vesznek a a marketing- és informatikai vezetők is akik értékelik, tesztelik és továbbfejlesztik az eszközöket, így nem csak a legjobb ötleteket választják ki, de azokat még a vállalat igényihez is tudják szabni.


Más szervezeteknél az jelent segítséget, ha különböző szakterületek képviselői ülnek egy asztalhoz, ahol a közös problémákra keresnek megoldást. A „problémát” kellő átéléssel kell ismertetni ahhoz, hogy a csapatok valóban indíttatást érezzenek a megoldására. A feladat pedig bármi lehet, a „hogyan ismerhetnénk meg az ügyfelek véleményét?” kérdéstől kezdve a „miként befolyásolja a közösségi média az értékesítést?” vagy a „hogyan állíthatnánk le egy napra a rendelésfelvételt?” problémafelvetésig.


Bármire is keressünk megoldást, a hackathon egy olyan hasznos módszer, amellyel ki lehet egészíteni a vezetők olyan régi kedvenc módszereit, mint például a brainstorimng. Miért is? Mert nem csupán az ötletek kigondolása, de azok programkódként való előállítása is megtörténik, amely készen áll a bevezetésre. Ettől olyan vonzóak ezek a rendezvények, hiszen a vezetők bevezetésre alkalmas ötleteket kapnak puszta lehetőségek helyett.


Az ilyen intenzív közös együttlét a munkavállalók számára is felfrissülést eredményez, hiszen kilépnek a napi rutinból és vállalati szinten gondolkodnak. Ugyanakkor nagyszerű lehetőség a vállalat számára is, hiszen összehozza az egyes divíziókat, melyek újszerűen állnak hozzá az információ felhasználásához és az üzleti problémák megoldásához.


Bár a hackathonok szervezése a start-upokon kívül még újdonságnak számít, a régóta működő, azonban előrelátóan gondolkodó cégek erre jó példái azt igazolják, hogy ezek a rendezvények a nagyvállalatok esetében is életképesek. Emiatt pedig remélhetőleg csak még népszerűbbé válnak a jövőben. Mi legyen hát az a probléma, amelyet hekkeléssel szeretne megoldani?