BUSINESS BYTES

A technológia-függők átírják a munkahelyi szabályokat

  • Közzétéve 3 éve
  • 2 perc olvasási idő

Először jöttek a digitális bevándorlók. Azután a digitális őslakosok.  A digitális technológiák exponenciális növekedésének köszönhetően felnőtt egy új generáció, mely minden korábbinál magasabb elvárásokkal rendelkezik: folyamatos felhasználói igényei vannak minden birtokában lévő eszközzel szemben. Ez a technológia-függők kora.


Az okos vállalatok tudnak építeni erre az újfajta dolgozóra, aki a technológiával "kel és fekszik". Hátrány helyett előnyként fogják fel, hogy ezek az emberek ösztönszerűen megértik a digitális eszközöket és módszereket. Sőt, a trendnek köszönhetően alapvető változás történt abban is, ahogyan a vállalatok az IT döntéseiket meghozzák.


Korábban az IT-hez kapcsolódó döntésekért az informatikai vezető és az IT-igazgató volt felelős, a változásokat az IT-menedzserek közölték a szervezet többi tagjával. Az újdonságok azonban ma már egyre inkább az alkalmazottak szintjéről érkeznek.


Az irodai alkalmazottak egyre aktívabbak, és komoly elvárásokkal rendelkeznek a munkahelyen használt technológiai megoldásokal szemben. Ez érthető is, hiszen ők azok, akik nap mint nap használják ezeket a eszközöket, és nekik kell az egyre növekvő mennyiségű információt feldolgozni – amihez a megfelelő eszközök szükségesek.


Ezzel szemben a vállalatok aggasztóan nagy, mintegy 25 százalékánál fény derült arra, hogy az alkalmazottak „nem hivatalos” felhőalapú és adatmegosztó eszközöket használnak munkahelyi feladataik megoldására. A gond az, hogy a vállalatok nem mindig látják el alkalmazottaikat a megfelelő eszközökkel, ezért azok kénytelenek saját megoldás után nézni.


Ez veszélyes folyamat, hiszen fontos, hogy a vállalati technológiai megoldásokat, infrastruktúrát és adatokat az IT-vezetők kezeljék, így azonban nehéz ellenőrizni, hogy az alkalmazottak milyen megoldásokat használnak, és biztosítani, hogy a „nem hivatalos” technológiák ne sodorják veszélybe a vállalati adatokat vagy számítógépes biztonságot. Ezt a helyzetet úgy lehet kezelni, ha az IT-döntéshozók olyan rendszereket hoznak létre, melyekben minden fél felelőssége tisztázott. Jó módszer lehet az olyan egyszerű megoldás is, mint pl. az alkalmazottak képzése, egy útmutató létrehozása az adatok megosztásának és távoli elérésének veszélyeiről, vagy egy BYOD (hozd a saját eszközödet) stratégia kialakítása.


A munkáltatók már a vásárlási ciklus kezdetén felhozhatják a nem jóváhagyott technológiák kérdését. Fontos, hogy az IT-igazgatók ne utasítsák el az alkalmazottak kéréseit, hanem nyíltan beszéljék meg velük igényeiket, és azután az azoknak megfelelő technológiai megoldásokat szerezzék be. Végül a vállalat jövedelmezősége láthatja kárát, ha ez a párbeszéd kudarcot vall, és az alkalmazottak frusztrációja túl megy egy határon.

lát

A munkáltatóknak és döntéshozóknak meg kell tanulniuk alkalmazkodni ehhez az új helyzethez. Az olyan informatikai stratégiát kidolgozó vállalatok fognak versenyelőnyhöz jutni, amelyek ki tudják használni az alkalmazottak kezdeményezőkészségét, de egyben biztosítják az adatok biztonságát is. Így elkötelezettebb felhasználói bázisra, valamint agilisabb és hatékonyabb munkaerőre tehetnek szert.