Accelerate, St. James’ Hospital improves health information management using Canon document solutions

St. James kórház: a termelékenység növelése és a páciensélmény javítása

A kihívás

Európa egyik legnagyobb gyakorló kórháza, a St. James kórház több mint 3500 főt és 110 konzulenst foglalkoztat 11 klinikai igazgatói tanácsában és 10 osztályán. Egyben Dublin legforgalmasabb sürgősségi osztálya (ED) is, amely 2010-ben egymaga 45 230 beteget fogadott.

1998-ban a St. James kórház az elsők között kezdte alkalmazni az elektronikus dokumentumkezelést (EDM). A Canon tanácsára bevezetett egy archiváló és lekérő rendszert a sürgősségi és szociális részlegén a hatalmas mennyiségű papírmunka rendezéséhez és korszerűsítéséhez.

A dokumentumkezelés korábban fáradságos munka volt, ahogy az informatikai részleg vezetője, Marie Sinnott is elmondta: „A páciensek papíralapú kártyát kaptak, amelyen részletezték az adatokat. Ezt átadták az orvosnak, aki ezután visszaadta nekik. A kártyákat szekrényekben tárolták. Ez növelte az akta elvesztéséhez hasonló hibák kockázatát, illetve hosszabb várakozási, konzultációs és kezelési időhöz vezetett.”

2004-ben a St. James elkezdte kiszélesíteni EDM-portfólióját – bevezettek két SAP ERP modult a tranzakciók feldolgozásához és az ügyvitelkezeléshez. Ahogy Pat Bailey, a kórház SAP rendszertámogatásért felelős munkatársa visszaemlékszik: „Észrevettük, hogy az SAP modulok tökéletesen teljesítenek a pénzügyi és HR-osztályokon, azonban az akták tárolását, indexálását és lekérését illetően volt még hova fejlődni.”

Accelerate, St. James’ Hospital improves patient experience using Canon document management solutions

A Canon megoldása

Egy átfogó piackutatás után a kórház a Canon dokumentumkezelési megoldását választotta: „Természetes folyamatnak tűnt, figyelembe véve, hogy milyen jól teljesített a kórház többi részén.” Bailey-t azonban egy technikai kérdés még aggasztotta: „Bármilyen jónak is tűnik a megoldás, integrálható az SAP modulokkal? A válasz természetesen az volt, hogy igen, könnyedén integrálható.”

"A lekérési folyamat korábban 5 perc és egy óra között mozgott. Most ez szó szerint másodpercek kérdése."

Eredmények

A sürgősségi osztályon az eredmények azonnal láthatóvá váltak: „A Canon új megoldásával a páciensek kártyáit csak egyszer kellett kitölteni és beszkennelni. Az orvos ezután egyetlen gombnyomással, digitális módon kereshette meg és érhette el őket. A lekérési folyamat korábban akár 5 perc és egy óra között mozgott a tárolási helytől függően. Most ez szó szerint mindössze néhány másodperc.”

Sinnott hamar észrevette, hogy ez a technológia sokkal többre képes, mint archiválásra, gyors fájlkeresésre és lekérésre: „A megoldás tárolási képessége határtalan. Ami pedig még fontosabb, a megoldás sokoldalú is. Felismertük, hogy a klinikai fényképezési osztályon is hasznát tudnánk venni. Valójában nyilvánvalóvá vált, hogy bármelyik osztály működésében előnyös lehet.”

A következő két terület a pénzügyi és a HR osztály volt, ahol a megoldás eredményeit kamatoztattuk: „A megoldásnak köszönhetően fontos és bizalmas fájlokat tudunk egy helyen tárolni. Továbbfejlesztett adminisztrációs üzemmód gondoskodik arról, hogy csak a megfelelő emberek rendelkezzenek hozzáféréssel. Ez egy egyszerű, hatékony és biztonságos digitális iktatórendszer, amellyel a HR és a pénzügyi osztály személyzete is gyorsan dolgozhat. Ha probléma adódik, ahelyett, hogy egy órán keresztül keresgetnénk az iktatószekrényben, a jogosult személyzet inkább az egyedi címkézőrendszert használja, mielőtt azonosítaná a problémát és kijavítaná egy perc alatt.”

"Ez pedig egy összeszedettebb, sokkal professzionálisabb szolgáltatást eredményez."

Accelerate, St. James’ Hospital boosts productivity using document management software from Canon

Más osztályok is részesültek a Canon egészségügyi információk kezelésére szolgáló megoldásának előnyeiből, ilyen például a klinikai fényképezési osztály, ahol a – Canon EOS 1Ds Mark III fényképezőgéppel készült – digitális képeket „most már közvetlenül a páciens aktájába mentik és biztonságosan tárolják, hogy el ne vesszen, illetve jogosulatlan személy ne férhessen hozzá. A képek naplózásával a konzulens sokkal hatékonyabban tudja nyomon követni az olyan visszatérő problémákat, mint például a bőr állapota.”

Sinnott és Bailey számára a Canon megoldása többet jelentett, mint egy egyszerű papírmentes iroda: gyökeresen javult a végfelhasználók, vagyis maguk a páciensek élménye is. „A páciensadatok központi elérésével a kezelőorvos megtekintheti a korábbi adatokat, így meggyorsítva a páciensek ellátását... és egy összeszedettebb, sokkal professzionálisabb szolgáltatást eredményez.”

Bailey számára a legnagyobb elismerés a Canon megoldására a kórház személyzetének visszajelzése volt: „Azok az osztályok, ahol már bevezették a megoldást, arra törekednek, hogy maximálisan kihasználják a benne rejlő lehetőségeket. Azon osztályok pedig, ahol még nem alkalmazzák a megoldást, már alig várják, hogy elkezdhessék használni.” Sinnott így zárja gondolatait: „Az eredmények azt mutatják, hogy minden osztályon egyszerű és érdemes átállni erre a megoldásra.”

További információk

Kapcsolat

Tudja meg, hogyan segíthetünk vállalkozása felgyorsításában

További információk